Licitațiile CNADNR pentru întreținerea drumurilor pe perioada iernii 2014-2015 au fost atribuite societății Diferit. Societatea și-a adjudecat două licitații după ce oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România(CNADNR) au ”eliminat competiția.” O firmă din competiția pentru întreținerea drumurilor din Cluj și alte două firme din cadrul proiectului similar din județul Alba au fost ”descalificate” lăsându-i pe cei de la Diferit să fie singurii care au venit cu oferte. Și au câștigat.

 

Contractul pentru deszăpezirea drumurilor în județul Cluj are o valoare de 9,7 milioane de lei fără TVA, iar cel din Alba de 6,6 milioane de lei fără TVA. Astfel, ambele contracte vor aduce societății Diferit 20,2 milioane de lei, incluzând taxa pe valoare adăugată. Societatea Diferit este deținută de soții Petri: Nicolae și Daniela Denisa. Societatea a avut anul trecut o cifră de afaceri de 130 de milioane de lei și 6 milioane profit. Majoritatea contractelor acestora sunt cu statul, fiind una dintre societățile ”favorite” ale primăriei lui Emil Boc.

 

Diferit, scoși din schemă de Primăria Cluj-Napoca

Oficialii Primăriei Cluj-Napoca vor să acorde contractele de întreținerea drumurilor societății aflate în subordinea ei, RADP. A fost lansată chiar o dezbatere publică în acest sens, dar deși hotărârea trebuia luată până la sfârșitul anului, consilierii locali nu au făcut nimic în acest sens. Contractele cu Diferit și Kiat expiră în 2015. Contractul pentru întreținerea străzilor din municipiu, deținut până acum de asocierea Diferit-KIAT, expiră la finalul acestui an. Gestiunea acestui serviciu va fi pasată Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP). Potrivit caietului de sarcini RADP va trebui să se ocupe de întreținerea și reparația străzilor, aleilor, trotuarelor, sistemului rutier de pe poduri și străzilor nemodernizate din municipiu, iar prețurile vor fi propuse de RADP și aprobate de Consiliul Local, se arăta într-un articol anterior.

 

Termenul de valabilitate expiră

Referatul privind aprobarea gestiunii directe a serviciului public de administrare a domeniului public – activitatea de „Reparaţii şi întreţinere a străzilor, aleilor, trotuarelor, sistemului rutier de pe poduri şi străzilor nemodernizate” de pe raza municipiului Cluj-Napoca arată că în perioada 2010 – 2014 serviciul de administrare a drumurilor și străzilor a fost realizat de către autoritatea publică locală, în baza unor contracte de achiziție de lucrări, care expiră la data de 13.12.2014.

Studiul prezentat de aparatul de specialitate al Primăriei propune gestiunea directă în favoarea operatorului R.A.D.P. Cluj-Napoca. ”La data întocmirii studiului, R.A.D.P. Cluj deține instalații tehnice, mașini și utilaje, destinate executării lucrărilor specifice activității de întreținere”, consideră autorii studiului. Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca are în cadrul Secției Străzi un număr de 140 angajați din care 125 personal direct productiv și 15 ingineri de specialitate care se ocupa cu reparația și întreținerea străzilor, necesare a se executa în municipiul Cluj-Napoca.

 

Primăria ia jumătate din profit

Potrivit oficialilor de la Primărie, alternativa prin care proiectul este realizat în regim de gestiune directă este mai avantajoasă pentru Municipiul Cluj-Napoca decât cea de achiziție publică pentru că prețurile vor fi rezultatul negocierii și vor fi în concordanță cu prețurile pieței, existența unui contract pe o durată mai lungă permite realizarea de investiții de către operator care pot conduce la creșterea productivității muncii și scăderea prețurilor, inclusiv prin folosirea materialelor reciclabile – conform legislației, se evită perioadele lungi de timp necesare procedurilor de licitații, timp care poate fi folosit de operator și, în plus, municipalitatea este beneficiara a minimum 50% vărsăminte la bugetul local din profitului realizat de către R.A.D.P. Cluj-

Legea prevede că alegerea formei de gestiune se face prin hotărâre a consiliului local iar desfăşurarea activităţilor specifice oricărui serviciu de utilităţi publice, indiferent de forma de gestiune aleasă, se realizează pe baza unui regulament al serviciului şi a unui caiet de sarcini, elaborate şi aprobate de autorităţile administraţiei publice locale.

 

KIAT și Diferit nu dispar din Cluj

Firmele care s-au ocupat până acum de  pe partea de modernizarea și întreținerea drumurilor din municipiu sunt deja bine cunoscute clujenilor. Diferit, în asociere cu turcii de la KIAT, a semnat cel mai valoros contract al municipalităţii, de 140 de milioane de euro pentru asfaltarea străzilor din oraş până în 2014. Dar și la începutul acestui an au pus mâna pe un contract care le asigură continuitate în oraș. Drumarii de la KIAT şi Diferit au reuşit să bată competiţia şi au primit lucrările la drumurile cuprinse contractul „Modernizarea tramei stradale de acces la zona industrială”.

Diferit este cunoscută în primul rând pentru că a câştigat în repetate rânduri licitaţiile pentru  deszăpezirea drumurilor naţionale şi a Autostrăzii Transilvania. Compania a mai realizat lucrări de reabilitare a drumurilor în Cluj-Napoca, primind 2,8 milioane de lei în 2004 şi 2,7 milioane de lei în 2005, iar cel mai important proiect câştigat la Cluj de SC Diferit a fost modernizarea din zona Pieţei Cipariu din 2007. Firma este patronată de familia Petrini, Daniela şi Nicolae, acesta din urma fost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj.

KIAT Group SRL a fost înfiinţată în 2006 şi îi are ca patroni pe turcii Atalay Deniz, Ahmet Secuk, Ygit Berek Atlay, Tamer Atalay şi Mustafa Bekar. Tamer Atalay este şi administrator al King Industrial Enterprises firmă care a primit de la municipalitatea clujeană 30 de milioane de lei pentru amenajarea unor locuri de joacă, iar KIAT a primit de la Ministerul Transporturilor 950.000 de euro pentru asfaltarea Bulevardului Dorobanţilor. De asemenea, King Industrial Enterprises a primit mai multe contracte şi de la Primăria sectorului 3, pentru amenajarea unui loc de joacă în Parcul Titan şi „pentru execuţia unor fântâni la Piaţa Unirii“.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.