Ioan Rus se comportă ca un ardelean în funcția de ministru al Transporturilor. Molcom. Vicepreședintele PSD a semnat doar o singură procedură de cerere de ofertă, varianta prescurtată a unei licitații publice, din iunie  2014 de când este ministru. Nicio licitație publică nu a fost semnată de Ioan Rus. O analiză gazetadecluj.ro cu date de pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice(SEAP) relevă faptul că în decursul anului 2014 doar două licitații au fost semnate de ministrul Transporturilor. Valoarea lor a fost de 608.414 lei față de bugetul total de șase miliarde de lei al ministerului Transporturilor. Pe scurt, Rus și predecesorii săi au făcut licitații în valoare de doar 0,009% din bugetul disponibil. Mai mult decât atât, există proceduri care de 10 luni s-au deschis ofertele fără să se fi publicat un câștigător. Gazeta de Cluj continuă campania ”AICI SUNT BANI DVS. ”

 

Ministerul Transporturilor(MT) a fost despărțit de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România(CNADNR) în ianuarie 2013.  Bugetul CNADNR a fost în 2014 mai mare decât cel al MT, respectiv 6,7 miliarde de lei față de 6,4 miliarde de lei. CNADNR va reveni săptămâna viitoare sub coordonarea Ministerului Transporturlui și a lui Ioan Rus, acesta fiindu-i dată capacitatea să-și dovedească măiestria. După ce la minister a cheltuit doar 0,009% din buget pe licitații, Ponta i-a dat șansa clujeanului să cheltuie sume mult mai mari anul acesta.

Cele mai importante subordonate din portofoliul MT sunt CFR Marfă, CFR SA, Aeroporturi Bucureşti, Tarom, ROMATSA, Autoritatea Aeronautică Civilă Română, Autoritatea Rutieră Română sau Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.

„Săptămâna viitoare cred că se semnează protocolul între instituții”, a declarat o sursă bine informată.


 

Citește alte articole din campania AICI SUNT BANI DVS:

AICI sunt BANII DVS. Topul licitatiilor de la Primaria Cluj-Napoca din 2014

AICI SUNT BANII DVS! Topul proiectelor din bani publici a judetului Cluj in 2014

 

Buget MT 2014:

buget mt 2014Buget CNADR 2014:

buget cnadnr 2014

 

Cele două proceduri semnate în 2014 de oficialii Ministerului Transporturilor au fost legate de furnizarea a 5 autoturisme, iar procedura semnată de predecesorul lui Rus a fost pentru achiziția de carburanți. Lista integrală de proceduri, atât cererile de ofertă, cât și licitațiile, atât cele finalizate cât și cele eșuate de Ioan Rus le puteți citi mai jos.

 

Transparența lui Ioan Rus: zero barat!

 

Ioan Rus este un model al lipsei transparenței cheltuirii banului public. Pe site-ul Ministerului Transporturilor nu apar informații esențiale, cum ar fi achizițiile publice directe realizate în 2014, cu toate că suntem pe 8 februarie 2015. De altfel, nici anunțurile de atribuire nu prea sunt postate pe site-ul transporturilor. Pe site-ul mt.ro este doar un anunț postat cu doi ani întârziere. Transparența în mandatul lui Ioan Rus este chiar mai mică decât procedura de licitații. ministerul transporturilor anunturi de atribuire

 

Toate cererile de ofertă ale lui Ioan Rus

 

Singura procedură semnată de Ioan Rus în mandatul său de ministru al Transporturilor a fost publicată pe SEAP abia în 2015. Este vorba despre cererea de ofertă intitulată ”Furnizarea unui numar de 5 autoturisme prin ,<Programul de Stimulare a Innoirii Parcului Auto National>”. Valoarea contractului este de 322.580 lei și a fost acordată societății Renault Comercial Roumanie. Procedura de furnizare carburanți, achiziționată de predecesorul lui Rus, a fost acordată firmei OMV Petrom Marketing pentru 285.834 lei. Mai jos puteți vedea un print-screen de pe SEAP care să arate care este numărul de licitații semnate  la Ministerul Transporturilor în perioada lui Ioan Rus: ioan rus ministerul transporturilor cereri de oferta

 

Rus își arată competența când își cumpără spoturi TV

 

Când a fost vorba de procedurile de licitații, Ioan Rus și-a dovedit adevărata competența. Nicio procedură semnată, o procedură anulată și alta la care nu se știe câștigătorul de zece luni. Cam așa merg licitațiile la Ministerul Transporturilor sub conducerea social-democratului clujean.

ioan rus ministerul transporturilor anunturi de atribuire licitatii

O procedură pentru servicii de difuzare spoturi TV este evaluată de cel puțin trei luni. Licitația, a căror oferte s-au deschis pe 7 noiembrie 2014, nu a fost atribuită nici până în sfânta zi de azi. La trei luni și o zi de la deschiderea ofertelor.

 

”Obiectul achizitiei il constituie minim 50 de difuzari a unui spot TV, pus la dispozitie de autoritatea contractanta, avand ca obiectiv general constientizarea grupurilor tinta cu privire la toate activitatile incluse in proiectul „Suport pentru punerea in aplicare a unei strategii generale in sectorul de transport si infrastructura”, se arată pe SEAP în explicația acestei proceduri.

 

Licitația Podului Caalafat- Vidin, în zona crepusculară de 10 luni

 

Licitația pentru lucrări suplimentare la podul de peste Dunăre Calafat-Vidin a fost deschisă pe 23 aprilie 2014. De atunci au trecut aproape 10 luni, iar oficialii de la Ministerul Transporturilor condus de Ioan Rus par să fie într-o zonă crepusculară. Altfel nu ne putem imagina de ce altfel nu avem un câștigător la procedura de 574.998 lei.

O altă procedură cu probleme la Ministerul Transporturilor a fost cea pentru închirierea a 15 autoturisme cu cinci șoferi permanenți. Procedura de 1,7 milioane de lei a eșuat:

”Nu a fost depusa nicio oferta sau au fost depuse oferte care, desi pot fi luate in considerare, nu pot fi comparate datorita modului neuniform de abordare a solutiilor tehnice si/sau financiare. Observatii: In conformitate cu OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 209 alin.(1), lit. b, procedura de achizitie se anuleaza.”, se arată pe SEAP.

Lipsa anunțării câștigătorului este întâlnită și la procedura de licitație pentru serviciile de transport aerian. Cu toate că ofertele pentru licitația de 1,5 milioane de lei au fost deschise pe 03.12.2014, câștigătorul nu a fost publicat pe SEAP nici până în ziua de astăzi.

”Pe durata întregului acord-cadru, pentru servicii de transport aerian intern si international de pasageri se estimeaza achizitionarea unui numar minim de 300 bilete si maxim de 1200 bilete.
Pentru un singur contract subsecvent dintre cele care urmeaza sa fie atribuite pe durata acordului-cadru, pentru servicii de transport aerian intern si international de pasageri se estimeaza achizitionarea unui numar minim de 1 bilet si maxim de 20 bilete”, se arată în explicația procedurii.
Ultima licitație semnată la Ministerul Transporturilor a fost pe 24 decembrie 2013, în ajunul Crăciunului, iar contractul a fost publicat pe SEAP cu o lună întârziere. Este vorba despre servicii de întreținere la sediul Ministerului Transporturilor de 404.878 lei, procedură atribuită Grup Exploatare și Întreținere Palat, societate a cărui unic acționar este ministerul Transporturilor. Așteptăm în continuare prima licitație adevărată a lui Ioan Rus, dar dacă va continua în stilu-i ardelenesc și la construcția de drumuri să nu vă așteptați tare iute la ele…

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.