Topul celor mai bune filme ale anului 2017

238

„Dunkirk”, „Ex Libris: The New York Public Library” şi „Faces Places” se află între cele mai bune filme ale anului 2017, incluse în topul realizat de cotidianul The New York Times.

„Dunkirk”, regizat de Christopher Nolan, în afara faptului că este un film despre război, este despre supravieţuire. Cu o tehnică remarcabilă, Nolan îl conduce pe spectator în aer, pe mare şi pe pământ în timpul misiunii de salvare din cel de-al Doilea Război Mondial, iar odată ce salvarea a fost realizată te face să vezi clar că lupta continuă, informează digi24.ro.

În documentarul „Ex Libris: The New York Public Library”, Frederick Wiseman pătrunde în interiorul Bibliotecii Publice din New York pentru a face un portret cultural şi social al unei instituţii adânc înrădăcinate în democraţie.

Filmul semnat de regizoarea Agnes Varda şi artistul vizual JR, „Faces Places”, se află în clasamentul celor mai apreciate de The New York Times. Varda este adesea descrisă ca una dintre cele mai mari regizoare în viaţă, şi este adevărat. Este şi una dintre cei mai mari.

Sean Baker dedică filmul „The Florida Project” celor ignoraţi în pelicule: o actriţă de filme porno şi o femeie în vârstă cu care se împrieteneşte în „Starlet”; două femei transgender prostituate în „Tangerine”. În „The Florida Project”, el spune o poveste americană profundă despre copii şi adulţi care se luptă la marginile Disney World, creând „Fructele mâniei” ale secolului XXI în culori psihedelice.

„Get Out”, de Jordan Peele, este o critică socială şi o metaforă a timpurilor noastre. Este, de asemenea, şi un debut regizoral excepţional.

Adolescentul chinuit, angoasat, a devenit un clişeu cinematografic de la James Dean în „Rebel fără cauză”. Filmul Gretei Gerwig, o emoţionantă poveste – „Lady Bird” –  despre o adolescentă, conţine destulă dramă: eroina se aruncă în faţa unei maşini. După aceea, ea face mai mult decât să supravieţuiască.

„Okja”, de Bong Joon-ho, este plin de tuşe vizuale concise şi splendoare picturală.

„Phantom Thread”, regizat de Paul Thomas Anderson, este caracterizat de The New York Times ca una dintre creaţiile „minunate” ale lui, „adesea un film neaşteptat de comic. Este o poveste despre dragoste şi muncă, cu Daniel Day-Lewis şi Vicky Krieps, un eminent designer şi muza sa.

În „A Quiet Passion”, o superbă biografie a lui Emily Dickinson (cu Cynthia Nixon senzaţională), Terence Davies transformă imaginile în sentimente.

„Wonder Woman”, de Patty Jenkins, aminteşte că ne transpunem în visele din copilărie, în dorurile din adolescenţă şi în revelaţiile ca adulţi.

1 COMENTARIU

  1. O fi, n-o fi.. când NYT laudă ceva, e bine să fi circumspect. Nu mi-aș lăsa copiii să vadă pe nepusă masă filme cu actrițe porno și „oameni” transgender, ce vor mai fi ăia.

LĂSAȚI UN MESAJ