Tronsonul Gilău-Nadășelu de pe Autostrada Transilvaniei, inaugurat fără fast

270

După mai bine de cinci ani de la momentul inaugurării tronsonului de 56 de kilometri de autostradă, între Turda și Gilău, de pe viitoarea autostradă Transilvania, vineri au mai fost inaugurați alți zece kilometri.

Mai bine zis, cei zece kilometri de autostradă au fost terminați acum doi ani de firma omului de afaceri Dorin Umbrărescu, care a reușit performanța de a construit acest tronson mai repede cu câteva luni față de data stabilită în contract. Mai apoi, din cauza birocației uriașe din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, un pod de câteva sute de metri, care lega cele două tronsoane, a uitat să fie construit. A urmat o altă lungă perioadă de timp, care a totalizat peste trei ani, timp în care a fost organizată o licitație pentru construcția podului, a urmat perioada de contestații, iar mai apoi încredințarea și executarea lucrărilor de către o firmă din Italia. Vineri, 28 septembrie, podul a fost inaugurat, fiind astfel posibilă darea în folosință și a celor zece kilometri de autostradă, supranumită autostrada muzeu, finalizați de aproape doi ani. La inaugurare a fost prezent șeful CNAIR, Narcis Neaga dar nici unul dintre șefii de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj, fapt ce l-a enervat la culme pe primul. Potrivit unor surse de încredere, șeful DRDP Cluj, Radu Băruță este plecat în concediu în Israel. Potrivit acelorași surse, Narcis Neaga a mers la sediul DRDP Cluj unde a avut o ședință cu mai mulți constructori străini, și unde nu a fost întâmpinat decât de directorul economic al DRDP Cluj, scrie evz.ro.

Acest ultim tronson inaugurat vineri, va asigura legătura între zona de nord verst a României, pe DN 1F, pe direcția Satu Mare, Zalău, Cluj, spre sudul României, Alba Iulia – București. Pentru a nu mai traversa municipiul Cluj Napoca, și așa un oraș super agloemerat, CNAIR a construit cei zece kilometri de la Gilău la Nădășel. Podul inaugurat vineri are 320 de metri, traversează râul Someș, valoarea lucrărilor fiind de 25.6 milioane lei, fără TVA.