Un tânăr polițist, președinte teritorial în cadrul organizației sindicale S.P.R. „Diamantul” a cerut deputaților și senatorilor să se sesizeze în legătură cu ”lipsa de interes în soluționarea problemelor instituționale și transparență a Ministerului Afacerilor Interne și Poliției Române în relațiile cu S.P.R. „Diamantul” și Societatea Civilă”, dar și ”ilegalitățile comise de către „manageri” din M.A.I. și Poliția Română prin eludarea Legii cu acte administrative interne, în detrimentul Statului și Cetățeanului Român”.

 

Acesta precizează într-o adresă către parlamentari că a solicitat Ministerului Afacerilor Interne, în repetate rânduri, informații cu privire la ”normative incidente unor activități din Poliția Română, sporurile, salarizarea, polițiștilor din cadrul M.A.I., cu precădere a celor aflați în structurile de interes operativ (conform atribuțiilor Poliției Române stabilite prin Legea nr.218/2002)”, dar s-a lovit de ”un zid implacabil: secretul de serviciu, respectiv secretul de stat atribuit acestor norme de interes public, general…”

 

Salarizarea polițiștilor este secretă

Potrivit polițistului, structurile abilitate, în speță Ministerul Afacerilor Interne, Inspectoratul General al Poliției Române și Direcția Generală de Poliție a Municipiului București au confirmat faptul că salarizarea polițiștilor este secretă. ”Că, deși există Legea privind salarizarea unitară a personalului bugetar nr.284/2010 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, sporurile aferente polițiștilor se atribuie prin normative secretizate de M.A.I. Până și lista cu normative interne este „secretă” pentru polițiștii români din structurile operative (patrulare, rutier, cercetare la fața locului etc.), căci în M.A.I. nu ai dreptul să cunoști, să fi informat, ci doar să asculți obedient „ce zice șefu’!” și doar „când vrea șefu’!” M.A.I. este plantația unde stăpânii (șefii) sunt mai presus de orice Lege, Instituție și Dumnezeu, iar polițiștii (cu precădere cei care efectuează misiunile specifice de poliție) niște sclavi fără alt drept decât acela de a asculta de stăpân („șefu’”)!”, arată Firicel Alexandru.

 

Pentru zei, osânza…

Obiecțiile principale ale sindicalistului din poliție țin de remunerarea și ”premierea” discreționară a polițiștilor. Potrivit acestuia, odată cu apariția Legii nr.329/2009 și a Legii nr.330/2009, ”sporuri precum: 50% pentru „lucrări de excepție”, 25% solda de merit, 25% pentru studii superioare, au fost incluse în salariile ANUMITOR polițiști care beneficiau de ele la: momentul tăierilor de salarii, mutărilor/tăierile posturilor de personal făcute haotic, pentru „restrângerea cheltuielilor bugetare cu personalul” etc.

Astfel că, „la umbra legii”, personal din M.A.I. (cu precădere cel cu funcții de conducere), a beneficiat și beneficiază în continuare de aceste sporuri incluse în salariu, iar în cazul sporului pentru lucrări deosebite acesta este dublat, în sensul că mai este odată acordat pentru o perioadă de 3 luni, discriminatoriu, și celor care îl aveau deja inclus în salariu la data restrângerilor cheltuielilor bugetare (50% pentru ANUMIȚI șefi, 40% pentru ANUMIȚI ofițeri cu funcții de execuție și 30% pentru ANUMIȚI agenți de poliție).”

 

Facultatea se pune numai retroactiv

Tânărul polițist mai este nemulțumit că la finele anului 2014, printr-un nou ordin de ministru, s-a modificat ordinul privind salarizarea personalului M.A.I. în sensul reacordării sporului de 25% pentru studii superioare agenților de poliție care au beneficiat de acest spor înainte de reducerile salariale și celor care nu au fost mutați în alt domeniu de activitate din M.A.I. ”Acest ordin acordă discriminatoriu, chipurile în baza anexei VII a Legii nr.284/2010, anumitor agenți de poliție sporul de 25% pentru studii superioare, doar pentru că așa vor mințile „luminate” care au conceput acest normativ. Așadar, sub auspiciul secretizării, eludării legii după metode ilicite, de grup criminal organizat, M.A.I. ascunde orice informație cu privire la ilegalitățile pe care anumiți polițiști (în special cu funcții de conducere) le comit”, scrie Alexandru Firicel deputaților.

 

Peștele de la cap se împute

Acesta mai subliniază o altă neregulă: ”M.A.I. guvernează după bunul său plac discriminarea acordării indemnizațiilor de chirie în cuantum de 50% pentru polițiștii români”. Astfel, pentru plata integrală a chiriilor, agenții și ofițerii de poliție completează sumele acordate din compensații pentru chirie cu bani din salariu pentru plata acestora, ”pe când șefilor li se rotunjesc veniturile lunare cu bani rămași din compensația de chirie”.

Nu în ultimul rând, un ordin recent din MAI ar fi fost astfel formulat încât ”să ”acopere” angajările ilegale a „pilelor” (copii, nepoți, neveste etc.) din afară, dar și a celor din interiorul M.A.I., obedienții șefilor, pe posturi și în structuri anume create pentru aceste „pile” (a se vedea că interviul – proba finală dintr-un concurs în M.A.I., nu se poate contesta)”.

 

Pumni în gura sindicatului

Acum, polițistul vrea să tragă un semnal de alarmă în legătură cu faptul că ”la D.G.P.M.B. – Serviciul Control Intern și Poliția Sectorului 3 – Biroul Control Intern se practică cu succes fabricarea de dovezi pentru a se inventa o cercetare prealabilă și sancționare a subsemnatului, întrucât acesta a expus și expune problemele din Poliția Română și Statul Român în petiții, sesizând organele abilitate ale Statului și ale Europei cu privire la neregulile și inechitățile din M.A.I., Poliția Română și nu numai”.

Acesta a dat de mai multe ori exemplul colegului său din sindicat, Emil Florin Dincă. După patru ani de procese, acesta a câştigat, pe 17 aprilie 2015 un proces, demonstrând că a fost sancţionat ilegal de şefi, fără nici un fel de avertisment.

Polițistul a fost destituit din IPJ Ilfov, în 2011, sub pretextul că a consumat băuturi alcoolice. Însă, în 2012, superiorii au recunoscut că nu au dovezi. În timpul procesului, juristul sindicatului „Diamantul”, preşedintele Emil Păscuţ, a reuşit să demonstreze neconstituţionalitatea câtorva articole din Statutul Poliţistului care se referă la cercetarea disciplinară. Pentru prima oară, Curtea Constituţională a arătat că unele articole din Statutul Poliţistului nu sunt legale.

 

CCR a schimbat cercetarea disciplinară

„Pe parcursul procesului, cei mai mari duşmani ai lui Dincă nu au fost reprezentanţii MAI, ci judecătorii completelor de contencios administrativ care ne-au judecat. Patru ani aceștia s-au sucit şi răsucit şi ne-au respins cu dispreţ orice solicitare, în condiţiile în care abuzul IPJ Ilfov şi nevinovăţia lui Dincă erau evidente. În încheiere, aş vrea să ţineţi minte numele de Dincă Emil Florin, agentul de poliţie din comuna Nuci cu care am făcut istorie, schimbând legea 360/2002 după 13 ani de refuz al MAI de a face orice schimbări în această lege pocită”, a declarat juristul sindicatului ”Diamantul” din Poliția Română.

 

Textele desființate prin Decizia CCR 392/2014, au avut următorul conținut :

   – Art. 59 alin. (2): „Procedura cercetării prealabile se reglementează prin ordin al ministrului de interne.”;

   – Art. 60 alin. (1):  „Aplicarea sancţiunilor disciplinare se face potrivit competenţelor stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, după expirarea termenului de contestare, prevăzut la art. 61 alin. (1).”;

   – Art. 62 alin. (3):   „Consiliile de disciplină îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului aprobat prin ordin al ministrului de interne.”

2 COMENTARII

  1. […] În cauza 27407/3/2015, am fost nevoit să acționez în judecată: M.A.I., I.G.P.R. și D.G.P.M.B. pentru repararea sediului secției 13 Poliție, solicitând instanței de judecată și anularea majorării salariale de 50% în conformitate cu art. 15 din anexa VII la Legea nr. 284/2010[17] prin inginerii financiare oculte prevăzute în cuprinsul OMAI nr. S/214/2011 acordată numitului Voicu Marius (și în prezent, din păcate, șef D.G.P.M.B.). Până la primul termen de judecată, D.G.P.M.B. a obținut fonduri și a reparat secția 13 Poliție însă, niciuna dintre instanțe (TMB, CAB – nici până în ziua de azi nu a redactat și comunicat decizia nr. 1599/2017) nu a anulat majorarea salarială acordată numitului Voicu Marius exclusiv pentru indolență și incompetență (din moment ce nu a fost în stare decât obligat de instanță să aloce fonduri pentru aceste reparații și contractarea de servicii specializate, este evident că nu are ce căuta într-o funcție de conducere) http://gazetadecluj.ro/un-sindicat-al-politistilor-dezvaluie-cum-se-ascunde-sub-pres-coruptia-din-po…,http://m.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/salarii-uriase-pentru-sefii-mai-pe-criterii-de-asa-vrea-muschii-mei-252238. […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.