Măsurile de fluidificare a traficului şi de eficientizare a transportului public reprezintă prioritatea municipalităţii clujene în 2018, a declarat primarul Emil Boc în cadrul dezbaterii proiectului de buget pentru acest an care a avut loc ieri.

Potrivit acestuia, măsurile dedicate transportului şi eficientizării traficului beneficiază de sume consistente, respectiv de aproximativ 50 la sută din bugetul de dezvoltare al oraşului Cluj-Napoca.

„Priorităţile sunt legate de trafic, din această perspectivă, realizarea centurii metropolitane a Clujului, cu primii paşi care se fac în 2018, de departe este cea mai importantă preocupare pe care o avem. În al doilea rând este supralărgirea şi lărgirea unor străzi pentru a se putea permite o decongestionare a traficului, în al treilea rând realizarea unor parkinguri subterane şi supraterane în diverse zone ale oraşului, care de asemenea să ajute la decongestionarea traficului. Nu în ultimul rând şi la fel de importantă este politica de a continua liniile dedicate pentru transportul în comun. Ceea ce s-a făcut anul trecut va fi continuat, în sensul că vom avea şi alte trasee cu destinaţie specială pentru transportul în comun”, a declarat, pentru presă, Emil Boc, la finalul dezbaterii.

La toate aceste măsuri se adaugă achiziţionarea a 11 autobuze electrice, care vor fi puse în circulaţie până în luna mai. De asemenea, în buget se regăseşte şi o alocare pentru realizarea unui studiu prefezabilitate, care să arate oportunitatea construirii metroului în Cluj-Napoca. Despre acest proiect, primarul Emil Boc a declarat, vineri, în cadrul dezbaterii publice pe marginea proiectului de buget pe anul 2018, că nu ar trebui ca locuitorii să se aştepte să fie realizat în următorii 10 ani, ci că ideea face parte dintr-o perspectivă pe termen lung. Pentru studiul de prefezabilitate referitor la realizarea unui metrou în Cluj-Napoca vor fi alocate, în acest an, 3,4 milioane, dintr-un total de 10 milioane de lei prevăzuţi a fi cheltuiţi în viitorii ani.

„Ca un proiect pe termen lung, începerea studiului de prefezabilitate pentru a ne spune specialiştii când, unde cum, se poate sau nu se poate justifica un metrou în municipiul Cluj-Napoca, având în vedere dimensiunea demografică a oraşului, în creştere, precum şi configuraţia geografică. Dacă nu apăsăm butonul astăzi, peste 25 de ani va fi prea târziu să ne apucăm de metrou’, a spus primarul clujean.

Emil Boc a subliniat că municipiul Cluj-Napoca pierde, în acest an, 28 de milioane de euro din cauza măsurilor fiscale adoptate de Guvern în ultimele luni, respectiv din cauza cotelor defalcate din impozitul pe venit, dar şi pentru că o parte din banii pentru şcoli sunt acum alocaţi direct către unităţile de învăţământ.

Astfel, bugetul total al municipiului Cluj-Napoca va fi în 2018 de 257 de milioane de euro, în timp ce bugetul anului 2017 a fost de 295 de milioane de euro.

Emil Boc a anunţat şi că în acest an taxele şi impozitele locale nu vor fi majorate în municipiul Cluj-Napoca, dar şi că pentru capitole precum sănătate, ONG, sport şi culte sumele nu vor fi diminuate faţă de anul trecut.

Având în vedere că municipiul Cluj-Napoca este în 2018 un oraş european al sportului, primăria susţine atât activităţile sportive de masă, cât şi evenimentele sportive care vor avea loc în oraş în acest an. De asemenea, în buget va fi prevăzută o linie dedicată finanţării programului „Cluj 100”, dedicat centenarului Marii Uniri.

Alte proiecte prevăzute în buget se referă la reabilitarea unor poduri, construirea a două noi creşe şi modernizarea a două grădiniţe din fonduri europene, realizarea unor parcuri noi, amenajarea malurilor Someşului sau reabilitarea Turnului Pompierilor.

3 COMENTARII

  1. UTC-ist, politruc, țărănuș limitat, în mod clar nepotrivit la conducerea urbei noastre.. Cine e prostul care să îl mai creadă, după 15 ani de eșecuri?

    Primar nou, ne-afiliat politic, în 2018.

    Am găsit ceva pe un alt sait de știri – cred că merită explorat: clujfaraboc@mail.com
    Ia să vedem ce iasă.

  2. Povesti si sforaieli marca Boc. In viziunea lui, pentru -fluidificare a traficului- se renunța la cateva benzi de circulatie in p-ta Lucian Blaga, str. Napoca… apoi, in Cluj, stopurile pentru Pietoni stau pe verde o jumătate de ora (vezi stop Piata L.Blaga cu Republicii, trecerea de la Banca Trans), nu stiu prin ce tari europene a umblat mesiu Boc dar in cele din vest, nu reusesti sa pui piciorul pe partea cealalta ca se si face rosu. La noi, se face verde, vine badea cu vacile de pe Clinicilor, trece spre Napoca, ajunge la libraria Univ si abia atunci se face rosu la pietoni la trecerea mai sus mentionata.

  3. Mi se pare corect sa inceapa cu studiile de fezbilitate, daca vrea sa pota face inca vreo 10-12 studii pana peste 10 ani. Cate milioane de euro s-au cheltuit pentru hidrocentrala Tarnita-Lapustesti fara sa se toarne o roaba de beton ?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.