Candidatul ALDE la primaria Dej, Vicentiu Stir a participat la o emisiune radio pentru a discuta fara perdea despre motivele pentru care a intrat in cursa electorala, dar si despre planurile sale pentru mandatul de primar al acestui oras.

`Nu am  promis si nu promit in stanga si in dreapta cum fac alti candidati. Opinia mea este ca  dezvoltarea viitoare a Dejului se va baza pe capacitatea economica pe care vom reusi sa o dezvoltam. Dezvoltarea economica va insemna locuri de munca, firme care sa functioneze, contribuabilii care sa contribuie la bugetul primariei prin care sa poata sustine proiecte care sa fie in favoarea comunitatii din Dej. Una dintre solutiile  la care tin mult si pe care o promovez, este cea a parteneriatelor publice private

Acestea  sunt, cred eu, modalitati prin care se exprima  esenta adevaratului liberalism , esenta elementara a unui proces care porneste de la resursa economica si dupa aceea se materializeaza in proiecte utile pentru cetateni. Aceasta este, cred eu, gandirea cea mai corecta

Si pentru ca putini cetateni inteleg ce inseamna un PPP ma voi rezuma la o definire simpla si la prezentarea catorva avantaje:   PPP reprezinta o forma de cooperare intre autoritatile publice,( implicit primarie) si mediul de afaceri, in scopul asigurarii finantarii unui proiect.

Parteneriatul public privat este o solutie adoptata de majoritatea statelor membre UE pentru dezvoltarea infrastructurii, constructia de scoli, spitale sau inchisori, dar si pentru prestarea serviciilor sociale. PPP au luat nastere practic dintr-o necesitate. Criza economica a facut ca parteneriatele public-private sa devina o varianta de finantare din ce in ce mai interesanta a proiectelor publice` a explicat acesta.

In alta ordine de idei, Vicentiu Stir si-a facut o lista cu punctele forte pe care le poate valorifica pri parteneriatele public-private(PPP).

Pe scurt, avantajele PPP pot fi::

  • Mai multă eficiență și performanță economică în îndeplinirea îndatoririlor  publice;
  • Posibilitatea demarării unui proiect fără obligația identificării de finanțări proprii preliminare  pentru finalizarea sa;
  • Facilitarea realizării de proiecte de interes public
  • Dezvoltarea parteneriatelor durabile și fiabile;
  • Posibilitatea reducerii costurilor;
  • Eliberarea sectorului public de unele probleme administrative.
  • Stimularea mediului de afacer, sustinerea si incurajare capitalului privat etc.

`Atata vreme cat o primarie poate sa realizeze venituri mari cu investitii minime de ce nu am profita si noi. De ce sa impovaram bugetele locale cu datorii si linii de creditare la banci cand spre exemplu dorim sa realizam un strand acoperit,un loc de agreement pentru tineri si pasiunile lor sportive sau artistice?

Imi doresc sa cred ca viziunea mea administrativa si desigur ca Alde este una de ansamblu, deci mai larga si de perspectiva, o viziune in care,obiectivele sunt prioritizate in raport cu necesitatile immediate dar  si pe termen lung. De aceea nu vreau sa promit centuri ocolitoare, Baraje, micro-hidrocentrale. Nu vreau sa cad in greseala  promisiunilor desarte, fara acoperire.

O provocare pentru un posibil mandat de primar este si cea legata de locurile de munca.    De ce  să ne plece tinerii, când pot avea aici salarii mai bune? Proiectul meu presupune dezvoltare economică, pentru a crea locuri de muncă în special pentru tinerii din Dej.

Nu vreau să fiu un primar a cărui principală preocupare să fie doar administrația locală. Avem in primarie oameni instruiti, buni profesionisti dar carora trebuie sa li se dea mai multa libertate in luarea deciziilor , in raport cu fisa personala si asumarea raspunderii. Numai asa Compartimentele din cadrul primariei pot  să fie mult mai eficiente în gestionarea problemelor cotidiene.

Vreau să fiu un primar care să deschidă Dejul spre o dezvoltare la nivel europeana. Si inevitabil, pentru acest proiect, revin la necesitatea  rerezolvarii problemei locurilor de munca,  prin antrenarea  mediului  de afaceri, indeosebi autohton, ca partener al acestui demers.

Administratia  Publica Locala are posibilitatea  de a flexibiliza politica fiscală în funcție de necesitățile şi prioritătile  comunității. Astfel, ar putea rămâne la decizia factorilor locali acordarea de scutiri sau reduceri pentru plata impozitelor şi a taxelor de către agentii economici. Practicile  din spatiul european şi nu numai  demonstreaza că facilitățile fiscale pot fi un instrument de dezvoltare economică şi socială, de atragere a investitiilor în economia sau în infrastructura locală, fără a afecta veniturile la buget.` a mai adaugat Vicentiu Stir.

In continuare va redam lista cu masuri concrete pe care acesta doreste sa le implementeze in administratia orasului Dej, odata ajuns primar.

 

– acordarea de facilități antreprenorilor care crează mai mult de 25 de locuri de muncă pe o perioadă de minim doi ani;
– minimizarea impozitelor pentru clădirile amortizate fiscal cu o vechime mai mare de 60 de ani;
– acordarea de facilități firmelor care au construit clădiri şi au un număr mai mare de locuri de parcare decât cota minimă obligatorie specificată prin prevederi legale;
– acordarea de facilități fiscale companiilor locale în domenii considerate „problemă” pentru Dej, problema parcarilor, problema deseurilor, a cainilor comunitari,construirea sau refacerea fațadelor clădirilor vechi, construirea de locuri de agrement, investitii  în energie verde). Etc.

        ` Dejul dispune de un potential uman si antreprenorial care nu poate fi neglijat.Ce ne costa sa le cerem sustinerea in proiectele noastre majore.CE ne costa sa-I incurajam sa vina spre noi. Parcuri industrial pot sa se dezvolte cu mai multa rapiditate si eficienta si la Dej . Trebuie doar sa ne dorim, sa vrem sa indraznim mai mult` incheie afaceristul Vicentiu Stir.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.