Indiferent de anotimp, “regii asfaltului” primesc bani pe banda rulanta de la stat. In sezonul de iarna, pentru sezonul rece CNADNR a pus la bataie circa 350 de milioane de lei, fara TVA, pentru intreținerea drumurilor. Din aceasta suma, aproape 42,5 milioane de lei, fara TVA, sunt cheltuite prin intermediul DRDP Cluj, care a incheiat contracte doar cu cinci societați pentru acest tip de servicii. Societațile sunt alese bine, de mulți ani, ele fiind “abonate” la contractele pe bani publici.  

CNADNR este in continuare condusa de clujeanul Mircea Pop, recunoscut prin faptul ca societatea pe care o patroneaza incheie contracte cu administrațiile locale și a trasat una dintre centurile ocolitoare ale Clujului intr-o zona supusa eroziunilor terestre.
In cadrul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj  s-a semnat un contract de intreținere pe timp de iarna a segmentului de autostrada cuprins intre Arad si Timisoara. Valoarea contractului este de 3,872 milioane de lei, fara TVA, iar banii vor fi platiți societaților SC Pastrans SRL și SC Bimet SRL, care au caștigat acest contract prin intermediul unei asocieri. Prima firma este din Dolj și probabil ca a intrat in aceasta schema datorita schimbarilor de poli politici care tocmai au avut loc. Insa, cealalta societate, SC Bimet este “inșurubata” in contractele pe bani publici indiferent de culoarea politica a DRDP-ului clujean. Gazeta de Cluj a prezentat o serie de dezvaluiri care aveau ca subiect succesul firmei clujene patronata de Gheorghe Buzdugan.
“Unul dintre cei mai importanti furnizori de materiale de constructii ai Bechtel a fost si va fi firma Bimet al carei patron este Buzdugan Gheorghe. Domnul Buzdugan a devenit insa o persoana importanta abia in ultimii ani, intrucat Bimet a fost infiintata in anul 2005, fara a se face remarcata imediat pe piata de profil prin obtinerea unor contracte de anvergura. Situatia s-a modificat radical odata cu schimbarile conducerii D.R.D.P. Cluj, accederea domnului Pantelimon in functia de director asigurand firmei Bimet capitalul de imagine si sprijinul necesar obtinerii unor contracte de transport si/sau furnizare de materiale de constructii.
Repetat, domnul Pantelimon a fost prezent la campusul Bechtel de la Savadisla, pentru a solutiona diversele probleme intampinate de antreprenor in cadrul lucrarilor la Autostrada „Transilvania”, in virtutea atributiilor dumnealui de serviciu.
Dupa aproape fiecare intalnire, conducerea Bechtel a incheiat noi contracte de subantrepriza cu Bimet S.R.L. si a achitat preferential contravaloarea acestora, in conditiile in care ceilalti subantreprenori se aflau in blocaje financiare, ca urmare a tergiversarii achitarii restantelor de catre antreprenorul autostrazii.
Nimeni nu se poate amesteca in relatiile comerciale dintre parti (sau asa ar trebui sa fie), Bechtel este libera sa isi plateasca subantreprenorii dupa bunul plac, favorizarea unuia nu respecta insa cadrul concurential chiar deloc. Multi transportatori si-au incheiat contractele de leasing si au returnat camioanele, ramanand datori vanduti pe la banci.
Un singur exemplu as mentiona aici, respectiv faptul ca desi au fost incheiate contracte cu terte firme pentru furnizarea de material de umplutura in zona nodului rutier de la Gilau, la interventia directorului D.R.D.P. Cluj, acestea au fost reziliate unilateral de catre Bechtel, fiind incheiat un contract de exclusivitate cu Bimet S.R.L. pentru furnizarea si transportul de material de umplutura in zona mentionata.
As mai mentiona si faptul ca materialul de umplutura furnizat de Bimet si utilizat in cadrul lucrarilor din zona nodului rutier Gilau nu a corespuns din punct de vedere calitativ, acest aspect fiind trecut cu vederea de decizionalii Bechtel pentru a nu starni mania Buzduganului domnului Pantelimon.
Incalcarea dreptului de proprietate si defrisarea unei importante suprafete de padure in zona comunei Gilau este inca o dovada a fortei distructive a Buzduganului, intrucat, daca era vorba de alta firma, acesta ar fi fost controlata si sanctionata pana in panzele albe”, se arata intr-un document primit pe adresa redacției.

Patronii tuturor contractelor

Pentru Secția Drumuri Naționale (SDN) Cluj, contractul de intreținere a fost semnat cu favorita locala, SC Diferit, pentru suma de aproape 10 milioane de lei fara TVA. In cadrul secției bistrițene și a celei oradene, contractele au fost date firmei SC Selina, care va primi 16,472 milioane de lei, fara TVA. Selina este patronata de Beniamin Rus, un om de afaceri bihorean, care a avut probleme cu DNA-ul pentru dare de mita. Conform unui comunicat al DNA Oradea, in 2010, ”Procurorii Serviciului Teritorial Oradea al DNA efectueaza acte de urmarire penala fața de invinuiții Man Mircea, președintele Consiliului Județean Maramureș, in sarcina caruia s-a reținut infracțiunea de luare de mita, și Rus Beniamin, administrator al grupului de firme „Selina” Oradea, in sarcina caruia s-a reținut infracțiunea de dare de mita. (…) Invinuiților li s-au adus la cunoștința acuzațiile, in conformitate cu prevederile art. 6 alin. 3 din Codul de procedura penala”, se arata in adresa. Conform emaramureș.ro, Beniamin Rus a precizat ca acuzațiile care i se aduc sunt nefondate. El a precizat ca sfertul de ora petrecut in sediul DNA Oradea i s-a parut o veșnicie. “Cand te duci la DNA nu te duci ca la discoteca. Va dați seama. Ma afecteaza mai degraba impactul care il are acest eveniment. Vreau sa cred insa ca acest lucru nu va afecta și imaginea firmei pe care o conduc pentru ca mai toți greii i-am vazut acolo și atunci, macar din punctul acesta de vedere, ma pot declara și eu un greu”, a declarat Beniamin Rus. Patronul Selina a mai spus ca procurorii nu i-au pus in vedere și probele in baza carora a fost pus sub invinuire. In schimb, el a aratat ca i s-au pus o sumedenie de intrebari, printre care și unele legate de locul in care și-a petrecut concediul de vara și cu cine. Rus a recunoscut ca i-a gazduit, in luna iunie, pe primarii din Maramureș și pe președintele Consiliului Județean Maramureș, Mircea Man, la pensiunea Selina. “Eu am facut o invitație. Nu poți sa inviți niște primari cu care colaborezi sau cu care crezi ca ai putea colabora pe viitor și un președinte de consiliu sau un prefect și sa le spui sa vina pana aici, dar sa iși aduca și caserola cu mancare”, a spus Beniamin Rus.
Nu in cele din urma, pentru secțiile din județele Alba și Satu Mare contractul a fost semnat cu SC Ritorsa Trans, care va lua 12,375 de milioane de lei, fara TVA. Firma este patronata de un fost consilier USL-ist din Salaj, Gavril Biriș, care a fugit din randurile alianței pentru a candida la un post de senator din partea partidului lui Dan Diaconescu. Anul trecut, aceasta societate a avut o cifra de afaceri de peste 16 milioane de lei, ceea ce arata ca politicianului i-a mers destul de bine.

Lista contractelor pentru intreținerea drumurilor din jurisdicția DRDP Cluj  
Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj  (Autostrada intre Arada si Timisoara) – asocierea SC Pastrans SRL – SC Bimet SRL (3,872 milioane lei fara TVA)
SDN Cluj – SC Diferit SRL (9,746 milioane lei fara TVA)
SDN Bistrita – SC Selina SRL (6,989 milioane lei fara TVA)
SDN Oradea – SC Selina SRL (9,483 milioane lei fara TVA)
SDN Alba – Ritorsa Trans SRL – (7,890 milioane lei fara TVA)
SDN Satu Mare – Ritorsa Trans SRL (4,485 milioane lei fara TVA)

Patronul Selina a sarit la gatul rechinilor din asfaltari
Patronul Selina i-a acuzat pe Dorin Umbrarescu si Dan Besciu ca au castigat o serie de licitatii din zona DRDP Cluj in baza unor date la care, in mod normal, nimeni nu ar fi avut acces. Este vorba de o licitatie pentru deszapezire cu o valoare de circa 200 de milioane de euro si care a fost organizata de DRDP Cluj. Licitatia a fost castigata de Euroconstruct Trading SRL, patronata de oamenii de afaceri Dan Besciu si Sorin Serban Vulpescu si SC Spedition SRL, patronata de Dorinel Umbrarescu. Licitatia a fost contestata de Beniamin Rus, patronul SC Selina SRL, o firma din Oradea, care a trimis o contestatie la Comisia Nationala de Solutionare a Contestatiilor, in care sustine ca la negocieri nu au intrat toate firmele in acelasi timp: „Prin modul de desfasurare a negocierilor nu au fost asigurate premisele unei proceduri de atribuire incontestabile, nefiind asigurata certitudinea ca nu au fost sau nu au putut fi furnizate informatii despre oferta noastra contracandidatilor ce au intrat ulterior la negocieri. Mai multi membri ai comisiei au parasit in repetate randuri sala unde aveau loc negocierile, existand posibilitatea de a intra in contact cu oricare din contracandidatii ce urmau sa intre la negocieri“, arata patronul firmei contestatare.


Razvan Robu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.