Nu este o noutate faptul că traficul din județul Cluj este sufocat la orele de vârf. Primarul comunei Baciu, Florin Mureșan a înaintat o petiție în vederea înființării unei șosele ocolitoare a comunei.

muresa-ioan-florin-primar-baciu1_0

Șoseaua DN1F este a doua cea mai congestionată radială care face legătura între comuna Baciu și municipiul Cluj-Napoca, după intrarea în Florești. Pe banda de tranzit care este folosită și ca variantă de tranzit pentru traficul greu, dar este și unica cale de acces dinspre Baciu înspre Cluj-Napoca, precum și alte localități suburbane de pe de pe DN1F. Nu sunt nici mai mult, nici mai puțin de 26.000 de intrări pe șosea la orele de vârf.

Planul de Mobilitate Urbană pentru zona metropolitană Cluj a fost integrat în anul 2015, iar acesta propune realizarea unei șosele de centură de o lungime de aproximativ 5 kilometri și care se ridică la un cost în jur de 37 de milioane de euro. Perioada de pregătire estimată a proiectului este între anii 2018-2019, iar cea de realizare este între 2020 – 2021.

Florin Mureșan este de părere că Baciu nu mai poate să aștepte timp de șase ani.

„Comuna Baciu nu mai poate aștepta șase ani până la realizarea ipotetică a acestei centuri de ocolire. În calitate de primar, propun o abordare mai rapidă și etapizată pentru a rezolva la început măcar o parte din problemele de trafic ale comunei Baciu”, se arată în petiția propusă de Mureșan.

În ce constă prima etapă a proiectului?

Primul pas în vederea realizării șoselei are în vizor legătura Tetarom 1 și Zona Industrială Vestică, lungă de un kilometru. Primarul precizează patru mari avantaje ale primei etape ale proiectului.

Traficul la orele de vârf pe DN1F se distribuie pe o rută suplimentară, timpul de așteptare scăzând considerabil. Un alt avantaj important este acela că drumul integrează Parcul Tetarom cu Zona Industrială Vest și proiectul Tetapolis, oferind acces sporit companiilor din zonă și ușurează accesul spre infrastructuri de afaceri cu impact județean și regional, crescând atractivitatea acestora și competivitatea acestora. Zona turistică din Cheile Baciului ar crește considerabil odată cu această părticică de șosea. Această investiție ar fi de o complexitate redusă, fără riscuri semnificative care ar putea fi realizată rapid și la costuri reduse.

Pe șoseaua de legătură de un 1 km pe două benzi între Tetarom 1 și Zona Industrială Vest se va amenaja un sens giratoriu în dreptul Napolact.

A doua etapă constă în legătura dintre Zona Industrială Vest și comuna Baciu, cu o lungime de 1,6 km

Etapa a doua a proiectului șoselei ocolitoare constă în realizarea legăturii Zona Industrială Vest – Baciu Triaj și strada Brădetului a comunei Baciu.

Această porțiune de drum ar facilita, în primul rând, legăturile metropolitan între comuna Baciu și municipiul Cluj-Napoca, accesul rutier a șoferilor din comuna Baciu îmbunătățindu-se seminficativ.

De asemenea, va fi îmbunătățit accesul și viabilizarea unor terenuri exploatate neeficient din zona Baciu – Triaj și vor fi valorificate prin dezvoltarea economică și logistică. Chiar și potențialul de extindere a localității Baciu Vest va crește.

Ultima etapă constă în 2 km de șosea ocolitoare a comunei

A treia etapă a proiectului constă în realizarea efectivă a șoselei de ocolire a comunei Baciu va scoate traficul greu din localitate. Această componentă presupune cel mai ridicat efort financiar datorită reliefului și necesității construirii unui nou pod de mare capacitate peste Nadăș și racordarea la DN1F. Investiția este necesară, însă poate fi realizată după finalizarea primelor două etape. Cel mai important avantaj al ultimului pas este facilitarea legăturilor funcționale la nivel metropolitan între municipiul Cluj-Napoca și zona periurbană, dar și eliminarea traficului de tranzit din comună.

Comuna depinde pt. realizarea acestor proiecte de alte administrații și instituții

Consiliul Județean Cluj este responsabil pentru realizarea primei etape a proiectului, care au la dispoziție finanțările pe infrastructură. De asemenea, CFR trebuie să acorde accesul pentru construcție în zona Baciu Triaj. Comuna Baciu se poate implica prin asigurarea unei cofinanțări și a studiului de fezabilitate.

Ultima etapă prevede construcția unui drum național și cade în sarcina CNADR, care gestionează infrastructura națională de drumuri.

„Vă solicit se semnați petiția prin care solicităm instituțiilor sus-menționate să urgenteze procedurile pentru realizarea etapelor 1 și 2, care pot fi realizate foarte rapid și la o fracțiune din costul total al centurii Baciului. Comuna Baciu are nevoie de legături suplimentare cu mun. Cluj-Napoca și nu putem aștepta înca 6 ani pentru realizarea unui proiect ipotetic și incert”, transmite primarul Florin Mureșan locuitorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.