Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a realizat, împreună cu conducerea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (D.G.A.S.P.C.) Cluj, instituție aflată în subordinea forului administrativ județean, o analiză a activității derulate în primele șase luni ale anului 2024 de serviciul de call center destinat sesizării cazurilor de abuz împotriva copiilor – 119.
Astfel, în intervalul 1 ianuarie – 30 iunie 2024, la nivelul D.G.A.S.P.C. Cluj au fost recepționate 734 de apeluri. Totodată, din momentul în care a devenit operațional, în luna ianuarie 2022, și până la data de 30 iunie 2024, numărul 119 a fost apelat de nu mai puțin de 5.653 de persoane. În intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2023, la nivelul D.G.A.S.P.C. Cluj au fost recepționate 2.465 de apeluri, în timp ce în anul 2022 au fost recepționate 2.454 de apeluri.
„Copiii aflați în situații de abuz, exploatare sau neglijare au nevoie de sprijin rapid și eficient! În acest sens, încurajez clujenii să sune cu încredere la specialiștii ce deservesc numărul gratuit 119, acesta fiind disponibil 24 de ore din 24, pentru asigurarea protecției copilului.” a declarat Alin Tişe.
În ceea ce privește problemele sesizate, cele mai multe au vizat abuzul fizic, psihologic și emoțional (respectiv 2090 de cazuri) precum și neglijarea (311 cazuri). În plus, au mai fost sesizate cazuri de bullying, copii care refuză să meargă la școală, cazuri de exploatare prin muncă, fapte care au pus în pericol viața minorilor, exploatare sexuală, violență în școală, violență prin internet, trafic de minori, etc.
Prin apelarea numărului 119, disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România, pot fi raportate, în regim non-stop, toate cazurile de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copiilor, respectiv toate situațiile care nu necesită intervenția imediată a autorităților specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112.