Aproximativ 180 de km de autostradă au fost promiși românilor de Guvernele trecute. Doar anul acesta, o parte dintre lucrările începute de Partidul Social Democrat vor fi finalizate de către noul Guvern. Dintre cei 180 de kilometri promişi, doar 43 s-au deschis circulaţiei, din care 21 de kilometri, respectiv Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, abia pe 23 decembrie.  

Existau şanse ca alte două loturi să fie gata anul trecut. Însă tronsonul dintre Iernut şi Cheţani, parte a Autostrăzii Transilvania, mai are nevoie de câteva luni pentru a fi gata. Mai exista şi posibilitatea deschiderii unei porţiuni de 8 kilometri din Lotul I al Autostrăzii Sebeş-Turda, însă constructorul a descoperit o groapă de gunoi pe traseul şoselei, iar proiectul a fost întârziat, scrie Digi24.

Dintre cei 180 de kilometri promişi, doar 43 s-au deschis circulaţiei, din care 21 de kilometri, respectiv Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, abia pe 23 decembrie.  

Existau şanse ca alte două loturi să fie gata anul trecut. Însă tronsonul dintre Iernut şi Cheţani, parte a Autostrăzii Transilvania, mai are nevoie de câteva luni pentru a fi gata. Mai exista şi posibilitatea deschiderii unei porţiuni de 8 kilometri din Lotul I al Autostrăzii Sebeş-Turda, însă constructorul a descoperit o groapă de gunoi pe traseul şoselei, iar proiectul a fost întârziat, scrie Digi24.   Cele două tronsoane au fost împinse în 2020 şi teoretic cei 25 de kilometri rămaşi ar trebui să fie finalizaţi anul acesta. La acestea s-ar adăuga alţi 65 de kilometri programaţi de la început pentru 2020. Dacă totul merge conform planului, asta înseamnă că 2020 ar putea fi cel mai bun an pentru infrastructura rutieră, din 2012 încoace.  

În total, ar putea fi daţi în folosinţă peste 100 de kilometri de drum de mare viteză.   În prezent, România are 850 de kilometri de autostradă. Dacă ne uităm însă la tot ce au promis politicienii că vor realiza, în anul 2019 ar fi trebuit să circulăm pe mai mult de 1.300 de kilometri de autostrăzi.

În 2020 se vor investi 50 de miliarde de lei

La 19 decembrie, premierul Ludovic Orban anunţa că în proiectul de buget pentru anul viitor sunt alocaţi 50 de miliarde de lei pentru investiţii, suma incluzând banii necesari unor drumuri, autostrăzi şi centuri ocolitoare.  

Potrivit premierului, este vorba despre autostrada Sibiu – Piteşti, autostrada de centură a Bucureştiului şi drumul expres Craiova – Piteşti, dar şi studii de fezabilitate pentru alte obiective.   

Orban spune că Guvernul este dispus să aloce mai mulţi bani pentru infrastructură, dacă instituţiile implicate vor avea capacitatea de absorbţie mai mare decât alocările care vor fi făcute.   „Vom depune cerere de finanţare pe fonduri europene pentru realizarea studiul de fezabilitate pentru Autostrada Unirii, deja e contract semnat pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş – Ditrău. Avem în finanţare obiective de investiţii de pe Autostrada Transilvania, sunt patru tronsoane care vor fi finanţate în cursul acestui an”, a afirmat primul ministru, joi, în cadrul unei emisiuni la postul public de radio.  

El a precizat că se va aloca finanţare pentru finalizarea tronsoanelor de autostradă Sebeş – Turda şi Deva – Lugoj, dar şi că podul de la Brăila reprezintă un obiectiv prioritar de investiţii pentru guvern.   

„Investiţiile în cursul acestui an cresc de la 44,7 miliarde la peste 50 de miliarde. Banii sunt alocaţi, iar eu am încredere că toate entităţile care sunt implicate în realizarea acestor obiective de investiţii vor accelera procedurile şi vor avea capacitatea să absoarbă aceşti bani, iar dacă au capacitatea de absorbţie suplimentară suntem dispuşi să alocăm resurse financiare suplimentare”, a precizat premierul.

Orban a cerut inspecţii inopinate pe şantiere

La 30 decembrie, în ultima şedinţă de guvern din 2019, premierul a avertizat că sunt mari întârzieri în construcţia tronsoanelor 1 şi 2 de pe Autostrada Sebeş – Turda, pentru că antreprenorii generali, deşi au fost plătiţi la timp de stat, nu şi-au plătit subcontractorii.   „Faceţi inspecţii inopinate pe şantiere. Mergeţi pe Cheţani – Câmpia Turzii. Cum de nu au avansat lucrările, la doi ani de la semnarea contractelor. Mergeţi pe Sebeş – Turda, tronsonul 1 şi 2. Antreprenorii generali tratează în bătaie de joc statul român şi cetăţenii. Şi vă spun şi despre ce antreprenori este vorba: Pizzarotti şi Aktor.  

Nivelul de mobilizare este la pământ. N-au un şef de şantier. Conduc din birou. Asemenea vraişte nu cred că există în vreun contract. Aveau termen de finalizare 2017. Îşi bat joc de statul român, deşi plăţile sunt la zi.  

Condiţionaţi-le plata de plata făcută de antreprenorul general către furnizori şi subcontractori. Ei duc greul lucrării. Trebuie tratată problema cu maximă exigenţă. Dolcele farniente care a existat până acum şi tartarea subiectivă a contarctelor trebuie să înceteze, iar aici va trebui inclusiv să luaţi măsuri de schimbare a managementului”, a explicat premierul.   

În urmă cu câteva luni, statisticile realizate de CNAIR pentru ministrul Transporturilor Răzvan Cuc plasau asocierea Pizzarotti & Pomponio de pe lotul 1 al Autostrăzii A1 Sebeş – Turda pe locul 4 în topul constructorilor implicaţi în marile proiecte de infrastructură din România, cu cele mai mari progrese raportate în luna iulie.  

Aceleaşi date arătau că Aktor, constructorul lotului 2, a reuşit „performanţa” de a realiza un progres de doar 0,64% faţă de luna precedentă. De altfel, de la începutul acestui an, lucrările între Teiuş şi Aiud au înaintat cu 2,83 de puncte procentuale.  

Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL a înregistrat în iulie un avans de 2,2 puncte procentuale pe lotul 1 din Autostrada Sebeş – Turda. Lucrările pe acest lot au ajuns în iulie la un grad de execuţie de 73,50%, potrivit raportărilor CNAIR.

sursă: adevarul.ro

1 COMENTARIU

  1. :))))))))))))))))))))))))))))))))
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))
    Ma scuzati dar nu ma pot abtine
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.