Aproape 200 de oameni din judeţul Cluj încă nu au primit nimic pentru terenurile agricole expropriate pentru construcţia autostrăzii Sebeş-Turda. 

Codruţ Margina, proprietar: Familia a primit o notificare de la CNADNR, cum că o cotă parte a parcelei trebuie să o cedăm statului pentru a construi autostrada. Am auzit că vom fi despăgubiţi. Aşteptăm de opt ani de zile să vină decizia aceasta. O bucată mai mare de pământ avea acolo şi domnul Andrei, pe care cultiva porumb. Pentru ce i-a luat statul în numele proiectului de interes naţional, trebuia să primească atunci două mii de lei.

E doar unul dintre proprietarii care s-au trezit cu terenurile agricole ciuntite în 2014, atunci când s-a decis construirea autostrăzii A10, de la Sebeş la Turda. 

Codruţ Margina, proprietar: Familia a primit o notificare de la CNADNR, cum că o cotă parte a parcelei trebuie să o cedăm statului pentru a construi autostrada. Am auzit că vom fi despăgubiţi. Aşteptăm de opt ani de zile să vină decizia aceasta.

Îşi aşteaptă banii de 8 ani

O bucată mai mare de pământ avea acolo şi domnul Andrei, pe care cultiva porumb. Pentru ce i-a luat statul în numele proiectului de interes naţional, trebuia să primească atunci două mii de lei. 

Proprietar: Când au început să facă autostrada a venit cineva cu listă să semnăm, am semnat şi am aşteptat să ne dea banii, nu ne-au dat.

Nici măcar nu poate vinde bucata de pământ care i-a mai rămas. Nici deciziile oficiale de expropriere n-au venit, aşa că în acte apare o suprafaţă mai mare decât e în realitate, pentru că restul este sub autostradă.

Proprietar: Eu am vrut să intabulez terenul ce-a mai rămas, dar trebuia o decizie de expropriere de la autostradă. Până în prezent, nimic. 

Compania de Drumuri dă vina pe autorităţile locale, care nu au emis planurile de parcelare pe terenurile respective.

În HG nr. 399/2014, imobilele aflate pe raza UAT Moldovenești sunt individualizate la pozițiile 3984-4237. Din cele 253 de poziții sunt avizate în acest moment 105 documentații, care vor face obiectul rectificării de HG, având în vedere că datele menționalte în Anexa nr. 2 la HG nr. 399/2014 și datele din documentațiile cadastrale nu coincid, fiind incidente prevederile art. 32 din Legea nr. 255/2010. Restul de documentații cadastrale vor putea fi executate după recepționarea planurilor parcelare de către OCPI Cluj. UAT Moldovenești are 7 tarlale de traseul Autostrăzii Sebeș-Turda. Dintre acestea, la acest moment, pentru două tarlale sunt executate planurile parcelare în integritate, pentru o tarla parțial, iar pentru celelate nu sunt planuri parcelare recepționate de către OCPI Cluj.

Edilul comunei Moldoveneşti se apără şi spune că tot ce a ţinut de el a făcut.

Autostrada A10 face legătura între Sebeş şi Turda şi are o lungime de 70 de kilometri. Lucrările au început în anul 2014, dar s-au încheiat abia în noiembrie anul trecut, după şapte ani.

Sursă: zcj.ro

Citește și:Bancă din România țepuită de peste 70 de milioane de lei de doi cetățeni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.