Potrivit unui anunț al DRDP Cluj, 220 de muncitori și 190 de utilaje lucrează pe drumul expres Turda – Tureni. Lucrările la cei cinci kilometri de șosea rapidă și la drumurile de legătură au termen contractual de finalizare în 2025.
„Verificări pe șantierul DEx4 – drum de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre A3 și DN1, în dreptul localității Tureni”, anunță DRDP Cluj, potrivit CNAIR.
Lucrări în execuție:
– Decopertare strat vegetal (s-a realizat decopertarea pe 60% din lungimea traseului);
– Lucrări pregătitoare pentru descărcarea arheologică;
– Lucrări de umplutură, săpătură, stabilizare teren de fundare cu lianți hidraulici pe o lungime de 3 kilometri și piloți forați la pasajul peste DN1;
– Lucrări la cele 3 bretele (Turda-Tureni, Tureni-Turda și Tureni-Gilău);
– Lucrări la spațiile de servicii.
Antreprenor: Asocierea Dimex 2000 Company SRL – Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regadios SA – Con-A Operations SRL;
Lungime drum expres: 5 km.;
Lungime bretele la nodul cu A3: 5,025 km.;
Lungime bretele la nodul cu DN1: 2,748 km.;
Valoare contract: 562,61 milioane de lei, fără TVA;
Ordin de începere lucrări: 21.08.2023;
Durata de execuție a lucrărilor: 18 luni.
Câștigătorul contractului pentru construcția drumului de legatură dintre A3 și DN1 (localitatea Tureni, județul Cluj) a fost desemnat în iulie. Liderul asocierii, Dimex 2000 Company, are sediul în județul Bistrița Năsăud.
Drumul expres cu o lungime de circa cinci kilometri va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime prevăzut cu separatoarele de sens.
Pe această șosea vor fi construite 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.
Cu o singura banda pe sens?????????? ca asa se intelege… O alta voma marca DRDP Cluj? „O banda” de mers e spaga? Sau dam jos separatoarele si re-pictam banda de acostament si avem 2 benzi pe sens de 3.5m cu acostament de vreo 0.25m? Si zicem ca am facut o „investitie” in largirea infrastructurii…
Ahaaa….deci se intră și se iese de pe două benzi pe-o singură bandă de 5,3 km! O să iese o harababură automobilistică de te doare capul, dar în România mege orice!