33 de posturi înființate, în Starea de Urgență, la Ambulanţa Cluj nu au mai fost prelungite, în plin val doi de pandemie coronavirus, când presiunea pe sistemul medical este mai mare ca oricând. Este vorba despre persoanele angajate în timpul stării de urgenţă şi vorbim despre 1.000 de persoane în această situaţie în toată ţara.

Rareș Ghilea, asistent medical şi preşedintele Sindicatului Ambulanța Cluj, a prezentat situaţia pe pagina personală de Facebook. Insituția a rămas fără 3 echipaje de urgență, adică fără 33 de angajați. Persoanele în cauză nu s-au mai prezentat la muncă după ce li s-au încheiat contractele de muncă pe o perioadă determinată de şase luni, realizate în urma decretului preşedintelui Iohannis.

Angajaţii erau atât asistenţi, personal de pe ambulanţă şi operatori radio. Neprelungirea contractelor de muncă ale personalului medical va însemna o creştere şi mai mare a timpilor de aşteptare a urgenţelor până la venirea ambulanţelor. 

„Astăzi 33 de colegi nu s-au mai prezentat la muncă! De ce? Le-au ,,dispărut” posturile (din cele 1000 de posturi anunțate cu ,,surle și trâmbițe” de Statul Român).

Ei sunt colegii care s-au angajat pe Starea de Urgență… asistenți, ambulanțieri, operatori radio.

Ce înseamnă acest lucru?

– 3 echipaje de urgență minus pe orașul Cluj-Napoca. 1 echipaj putea să răspundă la 10 solicitări/12h=30 solicitări/12h=60 solicitări/24h=600 solicitări/10 zile= CREȘTEREA TIMPILOR DE AȘTEPTARE A URGENȚELOR PÂNĂ LA SOSIREA ECHIPAJULUI DE AMBULANȚĂ.

-numărul de recoltări pentru depistarea COVID-19 va scădea deoarece un singur echipaj putea face/12h între 20-30 de recoltări.

Ce să mai zic… nici un canal de știri nu a anunțat acest lucru. Ne străduim să le acoperim lipsa, dar este imposibil.

Cine este de vină? NIMENI!…sau poate cetățeanul, că a avut curajul să se îmbolnăvească.TRIST!!!”, este mesajul postat de preşedintele Sindicatului Ambulanța Cluj, Ghilea Rareș-Sabin, pe rețeaua de socializare Facebook.

Ghilea Rareș-Sabin a declarat pentru Gazeta de Cluj că “Serviciul de Ambulanță Cluj, care este de sine stătător, cu sediul pe strada Horea, a pierdut personal medical. Este vorba de persoane care au fost angajate pe starea de urgență, până pe data de 5 octombrie, dar având în vedere creșterea numărului de pacienți cu covid, li s-a promis că o să li se prelungească contractele până în anul viitor, în aprilie. Însă se pare că undeva pe procesul legislativ s-a blocat planul acesta. Li s-au evaporat locurile de muncă, li s-au terminat contractele de muncă. Angajații despre care vorbesc lucrează la Ambulanță, pe mașini de urgență, care se deplasează la casele oamenilor.”

Graficele de lucru, echipajele de intervenție, strategia pe următoarea perioadă la nivelul prefecturii Cluj s-a făcut ținând cont de aceste posturi. Serviciile de Ambulanță au fost văduvite în perioada 2009-2014 de 3.000 de posturi când se făcea 1 angajare la 7 angajați plecați, S.A.J. Cluj ajungând să funcționeze la aproximativ 51% din necesarul de personal conform normelor în vigoare. Acești colegi nu au fost luați de pe stradă și puși pe autospeciale de intervenție, asistenții medicali au avut o perioadă de câțiva ani de voluntariat în cadrul S.A.J.-Cluj, iar șoferii au cursuri de ambulanțieri, mulți dintre ei având experiență, deoarece au fost angajații noștrii sau au activat în cadrul altor servicii de ambulanță, toți reușind să se integreze ușor”, a declarat Rareș Ghilea pentru publicații locale.

Directorul Ambulanță, Horea Simu, spune că este vorba de sute de persoane în această situaţie 

Referitor la această situație, Horia Simu, directorul Serviciului de Ambulanţă, a subliniat pentru publicația Monitorul de Cluj că situația personalului medical rămas fără posturi nu este prezentă doar în Cluj, ci la nivel național.

„E vorba de contractele pe perioadă determinată, realizate pe perioada stării de urgență, în care scrie foarte clar, 6 luni de la starea de urgență. Aprilie – octombrie. La fel ca și la maternitate, la fel ca la toate. Această situație este și la Spitalul de Boli Infecțioase, este peste tot în sistemul medical în România. Este vorba despre cele date de decretul prezidențial. Cum am spus, e ca la maternitate, până când ai nevoie sau până când vine respectivul înapoi. Dacă în luna mai dispăreau de tot cazurile, ziceam mulțumesc, asta e”, a declarat Horia Simu, directorul Serviciului de Ambulanţă.

El mai transmite că “are semnale precum că se vor reface angajările, având în vedere că suntem în stare de alertă”. Simu spune că cei 33 de angajaţi au „prins bine, dar tot greu a fost şi cu ei. Greu este oricum. Daţi-mi încă o sută de oameni şi tot greu va fi. Nu există echipaje Covd şi non-Covid. După fiecare intervenţie, ambulanţele trebuie dezinfectate. După o urgenţă Covid se merge la un accident sau la altă intervenţie”.

Prefectul Clujului, Mircea Abrudean, a declarat reporterului Gazeta de Cluj că în acest sens au fost realizate demersuri, astfel încât până la finalul săptămânii să se lungească contractele angajaților, după cum li s-a promis inițial.

“Am făcut demersuri în acest sens. Am vorbit la Ministerul Sănătății și pe data de 6 octombrie, și pe data de 7 despre această problemă. La momentul actual este ședință de Guvern în derulare și sperăm să se reglementeze problema, astfel încât până la finalul săptămânii să poată fi reluate contractele respective.

Sunt categoric de acord cu prelungirea acestora, mai ales în condițiile în care avem nevoie de acești angajați, pe perioadă determinată. Mai ales de cei de la ambulanță”, s-a exprimat prefectul județului Cluj, Mircea Abrudean. 

România se confruntă cu al doilea val de pandemie. Cum vom scăpa de el?

Numărul cazurilor de coronavirus este în creștere. România a înregistrat săptămâna trecută un dublu record sumbru al epidemiei de COVID-19. Confruntându-ne cu al doilea val de pandemie, se ridică întrebarea cum vom scăpa de coronavirus?

“România se va confrunta cu vârful celui de-al doilea val de pandemie la începutul lunii decembrie, conform prognozelor Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) ale Universității din Washington. Potrivit acestora, undeva între 7 și 16 decembrie vom avea nevoie de circa 2300 de paturi la ATI – cu alte cuvinte, vom depăși capacitatea actuală cu cel puțin 600 de paturi. Peste 11.000 de morți ar înregistra România până la 1 ianuarie din cauza Covid-19, mai mult decât dublul actualului număr.

Evident, ca mai toate prognozele despre evoluția cazurilor de Covid-19, și aceasta are o marjă destul de mare de eroare. O prognoză publicată de INSP la începutul lui august și preluată de Digi24 prevedea că vom ajunge la 825 de internați la ATI și la 73 de morți pe zi încă de la începutul lui septembrie, fapt care, evident, nu s-a întâmplat decât o lună mai târziu. Chiar și datele IHME din aceeași perioadă arătau similar. Dar s-au împlinit, chiar dacă cu o întârziere de o lună. 

Va mai reveni România la o carantină generalizată? Greu de crezut.

Guvernul a avut la dispoziție șase luni să ia toate măsurile necesare evitării unor carantine dure, cu închideri în bloc a unor industrii întregi. Iată că le-a irosit. Din acest motiv, din păcate, salvarea nu va veni de la Guvern.

Incompetența din DSP-uri a rămas la același înalt nivel, la fel cum este haosul din spitale – de care suferă atât bolnavii de Covid cât și zecile de mii de bolnavi cronici. Deci nu ar trebui să așteptăm ceva mai mult de la autorități.

Și atunci, cum vom scăpa de Covid?

Simplu spus: pe cont propriu. La nivel personal, totul depinde doar de noi, în majoritatea cazurilor. Repet: doar de noi. Din păcate, asta e lecția cea mai importantă: dacă vrem să câștigăm lupta cu Covidul, trebuie să înțelegem că o vom face doar individual sau ca familie. Pe proprie răspundere”, a transmis Adrian Mihălțianu pentru publicația online Pressone.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here