Municipalitatea clujeană şi-a propus modernizarea Pieţei Gării şi reorganizarea circulaţiei din zonă, pentru a aduce această locaţie la un nivel demn de un oraş european. Primul pas în această direcţie este preluarea unui teren din zonă de la regionala CFR, construcţia unui parking, a unei pieţe, precum şi a unei staţii moderne de taximetre. Prin aceste proiecte, Primăria Cluj-Napoca speră să facă nodul intermodal de la gară un spaţiu mai prietenos pentru cetăţenii care tranzitează zona, atât pentru şoferi, cât şi pentru pietoni.
Spaţiul Pieţei Gării a intrat în atenţia administraţiei locale ca un loc care “nu face cinste oraşului”, după cum a declarat primarul Sorin Apostu. “Avem o clădire foarte frumoasă a Gării, avem nişte pasaje care până de sărbători se vor termina de modernizat, dar circulaţia în zonă este nemulţumitoare şi modul în care se staţionează şi se relaţionează cu viitorul punct intermodal, pentru că în proiectul european pe axa 1, reabilitarea liniei de tramvai, Gara este un punct modal de transfer pentru municipiu pe zona metropolitană, nu este ceea ce ar trebui”, a declarat primarul Sorin Apostu.
În cadrul şedinţei Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca de săptămâna trecută, reprezentanţii politici locali au adoptat un proiect de hotărâre prin care instituţia administrativă solicită regionalei CFR Cluj transferul unui teren de 3.800 mp de lângă Gara Cluj-Napoca în domeniul public al oraşului. ”Credem că este momentul ca acest teren să revină în patrimoniul primăriei ca noi să putem gândi o strategie pentru acea zonă. Fără existenţa unui loc de parcare nu vom putea avea o Gară modernă. Cred că este absolut necesar un parking”, a mai afirmat primarul.
Problema parcărilor va fi abordată prin ridicarea unui parking suprateran. După construcţia acestuia, Cluj-Napoca va avea opt parking-uri, dacă le luăm în considerare şi pe cele din Gheorgheni şi Zorilor, care sunt în faza de proiect, şi pe cel din Mărăşti, care se construieşte acum. Apostu a declarat că prin acest proiect de modernizare va fi reorganizată circulaţia din zonă şi vor fi create condiţii mai bune pentru cei care tranzitează zona. Edilul a dat exemplul altor oraşe europene, cum este Amsterdam. “Să nu uităm că, în oraşele europene, în zona gărilor există facilităţi de parcare şi acestea sunt amenajate exemplar. La Amsterdam este lângă gară o parcare supraterană pentru biciclete, pe când la Cluj-Napoca zona gării nu face cinste oraşului”, a arătat Sorin Apostu.
Pe spaţiul din Piaţa Gării solicitat de la CFR, municipalitatea îşi propune să amenajeze parkingul, dar şi o piaţă nouă. Pentru taxiuri va fi amenajată o staţie modernă, pe modelul celor din aeroporturi, unde taxiurile preiau clienţii în ordinea sosirii.
“Am discutat despre transferul terenului cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, şi cu premierul Emil Boc, când au fost în vizită la Cluj. Avem promisiuni că se va adopta o hotărâre de guvern pentru transferul terenului către primărie. Prin acest proiect de hotărâre propus Consiliului Local, ne exprimăm intenţia. La momentul potrivit, după ce vom primi terenul, vom da mai multe detalii. Să nu uităm că în zona gării este gândit un punct intermodal care să deservească transportul public metropolitan înspre comunele învecinate şi spre municipiu, prin intermediul căii ferate. Astfel, cetăţenii pot munci în comune sau în oraş şi se pot deplasa mult mai uşor de la şi înspre locul de muncă”, a mai adăugat primarul.
Diana Gabor