Vechii politicieni din Consiliul Local Cluj-Napoca au votat în unanimitate proiectul de hotărâre privind construirea unui nou parking în Cartierul Mănăştur. La mijlocul acestei săptămâni, Emil Boc s-a filmat cu documentele în mână în faţa garajelor ce urmează a fi demolate, explicându-le clujenilor că tot ce mai lipseşte pentru începerea construcţiei este votul consilierilor locali.

 

Locuri pentru patru sute de maşini

Investiţia se va face pe un teren aflat la intersecţia străzilor Primăverii şi Gârbău. Parkingul va avea două demisoluri, un parter şi cinci etaje şi va asigura 410 locuri de parcare pentru locuitorii din această zonă.
Consiliul Local a aprobat joi, 16 iunie, planurile urbanistice ale construcţiei, iar în perioada următoare vor fi elaborate studiile tehnice şi financiare, după care va fi lansată licitaţia pentru execuţie. Primăria a anunţat acest proiect al parkingului încă de acum trei ani, dar nu a putut fi pus în aplicare din cauza problemelor juridice ale terenului.
În cartierul Mănăştur a mai fost inaugurat un parking pe strada Primăverii, iar construcţia celui de-al doilea de pe strada Negoiu este în prezent blocată din cauză că firma constructoare a intrat în insolvenţă.

 

Cinci ani la dispoziţie

Conform proiectului, acesta urmează să se construiască pe Aleea Gârbău, pe un teren unde în prezent sunt 60 de garaje care trebuie demolate.

”Există aproximativ 30 de garaje pe fiecare parte, deci în total 60 de garaje. Lumea trebuie să ştie că fiecare om care are un garaj va avea un loc asigurat în parkingul care se va construi şi, evident, vor mai fi circa 300 de locuri de parcare pentru ceilalţi cetăţeni din zonă, pentru a-şi parca maşinile şi a încerca decongestionarea în zonă”, a spus despre acest proiect primarul Emil Boc.

Mai exact, parkingul care va avea 410 locuri va fi ridicat în spatele blocurilor de pe strada Primăverii numerele 18-20 şi Aleea Gârbău numerele 3 şi 7, terenul luat în studiu fiind de peste 9.700 de metri pătraţi. Accesul auto şi pietonal se va face de pe strada Primăverii şi Aleea Gârbău.

Potrivit PUD-ului aprobat cu 22 de voturi pentru, distanţele viitorului parking faţă de imobilele învecinate sunt de 17,3 m spre nord, 9,7 m spre est, 14,10 m spre sud şi 60,4 m spre vest. De asemenea, regimul de înălţime propus este 2S+P+5E, iar suprafaţa construită propriu-zisă a parkingului va fi de 1610 metri pătraţi.

Valabilitatea documentaţiei aprobate astăzi este de cinci ani.

Aceste 60 de garaje în locul cărora ar urma să se ridice parkingul de pe Aleea Gârbău ar fi primele demolate din oraş, după ce în mai multe rânduri primarul Emil Boc a promis în ultimii ani că va desfiinţa garajele din oraş.

consiliu local

Parkingul din Mărăşti încă neatins

Daca tot vorbim de locuri de parcare şi construcţii ilegale trebuie să punctăm că numitul Costică Pocol încă are în picioare Parkingul Mărăşti deşi l-a construit ilegal.

În 2004, fostul consilier al premierului Călin Popescu Tăriceanu, Mircea Cherteş, a deschis societatea Parking Mărăşti care este beneficiarul parcării din Mărăşti. Cherteş a făcut un împrumut la Banca Italo Romeno de circa 3,65 milioane de euro, bani pentru construcţia proiectului însă nu a mai achitat creditul. După nici o lună de zile, firma lui a primit contractul pentru construirea unei parcări în cartierul Mărăşti, pe un teren concesionat de colegul său de alianţă de atunci, democratul Emil Boc.

Acţionarul principal al societăţii, Mircea Chertes, fost consilier al premierului Călin Popescu Tăriceanu şi fost vicepreşedinte al Autorităţii Naţionale Sanitar Veterinare a fost acuzat că ar fi obţinut contractul pentru realizarea parkingului fără a fi respectat condiţiile legale. De asemenea, în cadrul Parking Mărăşti, administrator este şi Costică Pocol, patron al SC Center Star (firmă în faliment) care a realizat construcţia „lipită” de Parking Mărăşti. Legat de acest imobil, primarul Emil Boc, în stilul caracteristic populist, a declarat că va face o plângere penală împotriva lui Pocol pentru nerespectarea regimului construcţiilor, însă nu s-a întâmplat nimic.

SC Parking Mărăşti, societatea care a realizat parkingul, a fost înfiinţată cu doar câteva luni înainte de a participa la licitaţie. Mai mult, respectiva societate avea capitalul social minim şi nu a mai avut activitate. De asemenea, compania a finalizat cu o întârziere de un an realizarea construcţiei, obţinând derogări din partea municipalităţii pentru a finaliza lucrarea. Mai mult, chiar dacă lucrările au fost finalizate, profitul a întârziat să apară. Spaţiile comerciale nu au fost închiriate numai în proporţie de 40 %, iar cetăţenii au „evitat” să staţioneze în parking.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.