Deputatul clujean, Vasile Puscas ataca dur CNADNR, Ministerul Transporturilor si Guvernul pentru modul în carea gestioneaza problemele legate de infrastructura. El îi considera pe guvernanti „speculanti de iluzii”. Deputatul considera falia dintre guvernare si comunitatile locale ca fiind una dintre cauzele „dezastrului” de pe autostrada.
Deputatii clujeni s-au sesizat la începutul lunii martie vizavi de stirile alarmante despre Autostrada Transilvania. Deputatul PSD, Vasile Puscas a insistat asupra acestor probleme si a protestat public, printr-o declaratie în plen facuta miercuri, 9 aprilie împotriva guvernantilor tarii si a seriei nesfârsite de minciuni care au mascat adevarul de pe santierele Bechtel. El a afirmat ca, de fapt, criza respectiva „ofera o demonstratie a legaturii nemijlocite între incapacitatea institutiilor puterii executive de a servi interesele comunitatii si îndoielnica lor legitimitate politica. Seria de erori care au jalonat evolutia în cazul Autostrazii Transilvania, de la proiectata axa de legatura cu infrastructura europeana la esecul de etapa de care trebuie sa luam act, transgreseaza cadrul economic si cel administrativ. Avem de-a face cu înca o ilustrare a faliei care s-a creat între guvernare si comunitatile locale, între cei care iau deciziile”.
Puscas protesteaza si împotriva lantului de minciuni ale Ministerului Transporturilor care, în opinia sa, au jalonat în permanenta autostrada si a subliniat faptul ca inclusiv renegocierea contractului nu a facut altceva decât sa genereze alte întârzieri, penalitati si costuri suplimentare. „Cu toate ca Ministerul Transporturilor si-a asumat angajamente clare, atât în fata opiniei publice, cât si în fata Parlamentului, în sensul ca va asigura fondurile necesare executarii proiectului, în conformitate cu graficul stabilit, tactica de neînteles a sugerarii penuriei de fonduri a furnizat constant motive de controverse între Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale si compania constructoare”, a aratat în mesajul sau Vasile Puscas..
Guvernul îsi bate joc de Parlament si nu numai
De fapt, la originea conflictului anuntat între parlamentari si minister stau tocmai minciunile acestora, „servite” cu regularitate deputatilor si senatorilor români. De asemenea si reprezentantii companiei constructoare a autostrazii, firma americana Bechtel, au anuntat ca ministerul si CNADNR nu se tin de cuvânt si ca au restante serioase la plata facturilor. Mai mult, sindicalistii au protestat împotriva crizei de pe autostrada si a riscului de a se închide santierele.
Puscas declara ca „Ministerul Transporturilor ne-a asigurat ca Autostrada Transilvania continua sa fie un obiectiv prioritar si ca impasul financiar va fi rezolvat prin rectificari bugetare. Ni s-a comunicat ca se urmareste cu strictete graficul achitarii lucrarilor, pe masura executarii lor. Dar, cum vorbele nu pot tine mereu locul faptelor, este clar ca guvernarii actuale i-a lipsit de la început un proiect în ceea ce priveste infrastructura României”. El mai adauga si faptul ca situatia autostrazii respective nu este singulara si ca „problemele din Nord-Vestul României se regasesc la alta scara si în alte regiuni ale tarii. Autostrada Bucuresti-Ploiesti s-a oprit la marginea padurii, deoarece Ministerul, probabil, nu cunoaste legislatia de mediu si nu s-a preocupat sa gaseasca solutii tehnice la timp. Asa-zisa Autostrada Bucuresti-Constanta este unica în lume, fiind înca lipsita de serviciile pentru cetateni. O serie de centuri ocolitoare si drumuri nationale treneaza între licitatii contestate si studii de fezabilitate care nu se mai termina”.
Ligia Popa