În cadrul şedinţei Consiliului Local (CL) Cluj din 14 iunie, unul dintre subiectele care au iscat discuţii au fost cele şapte puncte de pe ordinea de zi pentru aprobarea studiilor de fezabilitate pentru modernizarea unor străzi şi alei adiacente din municipiu. Consilierii locali din opoziţie au ridicat problema atunci când au constatat că studiile de fezabilitate includeau costuri de consultanţă, deşi contractul încheiat de Primărie cu membrii consorţiului Diferit-KIAT prevede faptul că acest gen de cheltuieli nu vor fi achitate de la bugetul local.

2 milioane de lei pentru consultanţă

În total, cele şapte studii de fezabilitate prevedeau costuri ale lucrărilor de modernizare în valoare totală de peste 18 milioane de lei, dintre care consultanţa ar fi costat 2 milioane de lei. Consilierul PSD Claudia Anastase a subliniat ca suma pentru consultanţă nu avea ce căuta printre costurile estimative ale lucrărilor, dat fiind faptul că, potrivit contractului încheiat în 2010 de primărie pentru modernizarea străzilor din oraş pe următorii patru ani, Diferit – Kiat s-a angajat să nu factureze costurile care ţin de consultanţă, organizare de şantier sau proiectare. În plus, acesta a fost motivul pentru care Diferit şi KIAT au îndeplinit cele mai multe cerinţe la licitaţia de anul trecut, care a fost reluată la cererea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) din cauza condiţiilor prea restrictive impuse de municipalitate.
Sorin Apostu a declarat că specialiştii de la Diferit şi KIAT care au întocmit respectivele studii de fezabilitate nu cunoşteau probabil acest aspect. “Cei de la Direcţia tehnică sunt ingineri, nu economişti şi trebuiau să le spună să nu treacă aceste cheltuieli. Avem o licitaţie şi un contract pe care îl vom respecta. Constructorii au urmat un standard profesional când au făcut respectivele devize. Noi nu vom plăti nimic în plus”, a declarat edilul.

Alte străzi, aceeaşi poveste

Claudia Anastase a arătat că forul local nu se poate baza pe buna-credinţă a constructorilor, fiind vorba de o situaţie care se repetă, după ce luna trecută, tot în cadrul Consiliului Local, s-a discutat modernizarea străzii Calea Turzii, cu aceleaşi obiecţii ridicate de opoziţie. “Am propus atunci corelarea studiului de fezabilitate cu acordul- cadru pentru reabilitarea străzilor, pe care îl avem semnat cu Diferit – Kiat. Acum fac aceeaşi propunere în cazul celor şapte studii de fezabilitate. Nu este corect să spuneţi că facem vreo economie pentru că, legal, nu avem de ce să plătim aceşti bani şi nici în documente nu au ce să apară trecute valori pe consultanţă sau proiectare”, a afirmat Claudia Anastase. Consiliul Local a adoptat până la urmă o hotărâre prin care se va realiza corelarea celor şapte studii de fezabilitate cu contractul de modernizare a străzilor încheiat între Primărie şi KIAT şi Diferit.
KIAT Group SRL a fost înfiinţată în 2006 şi îi are ca patroni pe turcii Atalay Deniz, Ahmet Secuk, Ygit Berek Atlay, Tamer Atalay şi Mustafa Bekar. Tamer Atalay este şi administrator al King Industrial Enterprises firmă care a primit de la municipalitatea clujeană 30 de milioane de lei pentru amenajarea unor locuri de joacă, iar KIAT a primit de la Ministerul Transporturilor 950.000 de euro pentru asfaltarea Bulevardului Dorobanţilor. De asemenea, King Industrial Enterprises a primit mai multe contracte şi de la Primăria sectorului 3, pentru amenajarea unui loc de joacă în Parcul Titan şi „pentru execuţia unor fântîni la Piaţa Unirii“. Diferit a mai realizat lucrări de reabilitare a drumurilor în Cluj-Napoca, primind 2,8 milioane de lei în 2004 şi 2,7 milioane de lei în 2005, iarel mai important proiect câştigat la Cluj de SC Diferit a fost modernizarea din zona Pieţei Cipariu din 2007. Firma este patronată de familia Petrini, Daniela şi Nicolae, acesta din urmă fost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj.

Diana Gabor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.