Magistratii Curtii de Apel din Cluj au respins in urma cu o saptamana recursul depus de Consiliului Judetean (CJ) Mures ca urmare a deciziei prin care Tribunalul Cluj a suspendat tarifele extrem de mici pentru piata romaneasca practicate de Aeroportul din Targu Mures, cu sprijinul forului judetean din acest judet. La sfarsitul lunii martie, Tribunalul Cluj a suspendat decizia CJ Mures, iar Curtea de Apel Cluj a intarit aceasta decizie.

Aceasta sentinta blocheaza doar efectele hotararii luate de CJ Mures de a aloca fonduri pentru subventionarea aeroportului, urmand sa fie solutionat si un proces pe fond privind aceasta problema. Acesta trebuia sa se judece in aprilie la Tribunalul din Cluj, dar a fost suspendat deoarece reprezentantii CJ Mures au cerut stramutarea cauzei la Inalta Curte de Casatie si Justitie. “Judecatorii de la Cluj ar putea fi influențați, e o simpla banuiala, avand in vedere ca e vorba de interese locale. Dar așteptam hotararea Inaltei Curți”, a explicat pentru citynews.ro Viorel Iosib, directorul executiv al Directiei Juridice si de Administratie Publica a CJ Mures.
Presedintele CJ Cluj Alin Tise este cel care a depus plangere in instanta in legatura cu tarifele practicat de Aeroportul Mures, fiind subventionat de institutia administrativa mureseana si practicand astfel o concurenta neloiala fata de celelalte aeroporturi din regiune. Intre judetele Cluj si Mures exista de mai multi ani o competitie acerba pentru atragerea principalilor operatori aerieni. Timp de cativa ani, compania maghiara Wizz Air a operat pe aeroportul din Targu Mures, apoi s-a mutat la Cluj, iar dupa reducerea tarifelor la Targu Mures s-a intors acolo cu o parte din cursele externe.

Cum triseaza Muresul

Presedintele CJ Cluj a prezentat presei, in urma cu cateva luni, trei dintre practicile neconcurentiale ale Consiliului judetean Mures, care sprijina prin subventii din banii contribuabililor activitatea aeroportului Targu-Mures, in mod ilegal. Acest lucru contravine legislatiei europene, drept pentru care au fost sesizate si Comisia Europeana si Consiliul Concurentei. CJ Cluj, de exemplu, investeste doar in infrastructura la Aeroport, iar cheltuielile care tin de functionarea acestuia, de plata salariilor si de asigurarea conditiilor pentru firmele partenere sunt suportate din incasarile institutiei.
In luna martie, CJ Mures a stabilit o taxa de 0,95 de euro per pasager, spre deosebire de 11 euro, cat este in toate aeroporturile din tara. Astfel, a alocat in 2011 380 de milioane de lei pentru functionare si 358 de milioane pentru dezvoltare. In aceste conditii, Clujul nu poate concura cu Muresul, astfel ca doua zboruri s-au mutat de pe aeroportul de aici. Cu toate acestea, Wizz Air continua sa zboare din Cluj, deoarece la Mures nu are destui clienti pentru anumite zboruri.
O alta subventionare ilegala, a subliniat Tise, este alocarea a 98.000 de euro catre Asociatia Judeteana de Turism Mures, care a facut promovare turistica pentru Wizz Air, si numai pentru aceasta firma. Nu in ultimul rand, printr-o hotarare din septembrie 2011, CJ Mures a achizitionat direct echipamente pentru aeroport, desi acestea trebuiau cumparate din fonduri proprii. In expunerea de motive, acestia au specificat ca echipamentele sunt necesare pentru zborurile cu statut de gratuitate. CJ Mures a cumparat autobuze de platforma, scari, 60 de carucioare pentru bagaje, in total echipamente in valoare de 3 milioane de lei, aceasta fiind o alta modalitate prin care distorsioneaza concurenta.
Consiliul Judetean Cluj a anuntat ca va ataca in instanta orice hotarare de consiliu judetean care vizeaza astfel de practici la Mures si a discutat si cu alte aeroporturi din tara, cum este Sibiul, sa se implice in aceasta lupta impotriva concurentei neloiale.

Diana Gabor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.