Ucigatorul Autostrazii Transilvania conduce CNADNR
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania(CNADNR) este condusa din nou de Mihai Basulescu, directorul care a semnat pagubosul contract cu Bechtel. Mircea Pop, directorul adjunct, se plange pe la mai marii PSD ca acestia i-ar fi promis lui functia de director ca sa continue ilegalitatile incepute in urma cu cativa ani.
Pe 16 iulie 2012 s-au implinit opt ani de cand au inceput lucrarile la Autostrada Transilvania, iar la acea vreme contractul era inaugurat cu mare fast de catre primul ministru de la acea vreme, Adrian Nastase, incarcerat actualmente la Rahova, de catre ministrul de Interne la acea vreme Ioan Rus, actualmente de asemenea ministru de Interne, si de catre vicepresedintii Bechtel. 1,3 miliarde de euro este suma incasata in cei opt ani de catre compania americana, iar contractul prost negociat de romani se poate observa de oriunde de pe glob. Culmea este ca una dintre persoanele responsabile de contract, Mihai Basulescu, este din nou la conducerea CNADNR si ne intrebam curiosi daca se va mai semna un contract gigant care va pagubi din nou statul roman.
Mihai Basulescu este in relatii bune cu Florian Walter, fostul patron al Universitatii Cluj, care i-ar fi obtinut diverse contracte pe vremea cand acesta era directorul Aeroportului Otopeni. In perioada similara Walter era sprijinit si de catre ministrul Transporturilor de la acea vreme, Miron Mitrea, cumatru cu fostul finantator. Oare daca Walter nu ar fi vandut Universitatea Cluj si ar fi asteptat pana prietenul sau sa fie numit in frunte la CNADNR ar fi reconsiderat mutarea si ar fi gasit fonduri suplimentare sa investeasca in U?
Inamicii lui Basulescu
Pe langa Mircea Pop, cel care ii va face opozitie in cadrul companiei lui Basulescu, acesta mai are un dusman major in domeniul transporturilor: Dorinel Umbrarescu, unul din ”baietii destepti” din Transporturi. Umbrarescu era sustinut pe vremea cand Traian Basescu era ministrul al transporturilor, iar un sef de CNADNR care este pus de catre PSD nu poate sa faca aceleasi sustineri. O alta persoana care nu-l doreste pe noul director al CNADNR in functie este chiar Viorel Hrebenciuc, unul dintre strategii PSD si cel care se ocupa de campaniile electorale ale social-democratilor.
NUP in doua dosare
Contactat de gandul, Başulescu a declarat joi ca are NUP – neinceperea urmaririi penale – atat in cazul dosarului Bechtel, cat şi in cazul altui dosar penal in care a fost cercetat dupa ce fostul ministru al Transporturilor Gheorghe Dobre l-a acuzat de cheltuieli peste bugetul Companiei de Autostrazi.
"Am primit in 2006 neinceperea urmaririi penale in acest dosar (cu Bechtel), precum şi in alt dosar deschis dupa ce ministrul Gheorghe Dobre m-a dat afara pentru ca aş fi cheltuit peste bugetul companiei. Atunci a fost un control ANAF. Am neinceperea urmaririi penale pentru ambele dosare", a declarat pentru gandul Mihail Başulescu.
Expertul adjunct
Mircea Pop, directorul general adjunct al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, a mai ocupat acest post intre 2004-2005 chiar daca era cercetat din mai multe directii. In 1998, Mircea Pop, pe atunci director al Directiei Regionale de Drumuri Cluj, a fost acuzat de Curtea de Conturi de deturnarea a 17 miliarde de lei din fondul de calamitati, potrivit presei de la acea vreme. Dupa ce a lucrat o perioada in sectorul privat, Pop a devenit, in 2003, consilier pe probleme tehnice in guvern, iar in iunie 2004 a fost numit director general adjunct la CNADNR. El a ramas pe functia de director adjunct chiar si dupa plecarea de la sefia CNADNR a lui Mihail Basulescu. La nivelul anului 2005 averea lui Pop era mult mai mica decat in prezent, el avand un apartament de 192 de metri patrati, o casa de vacanta, un autoturism Mercedes si unul marca Peugeot, un cont de 48.0000 de euro si creante de 10.000 de euro.
Prima ilegalitate: centura de diamant
Partidul Social Democrat işi rasplateşte intotdeauna sponsorii. Cum se cuvine. Unul dintre cei mai mari „donatori” de la Cluj-Napoca este Mircea Pop, proiectantul centurii de diamant. Actualul director adjunct al Companiei Naţionale de Autostrazi şi Drumuri Naţionale din Romania(CNADNR), Mircea Pop, şi-a primit recompensa şi a acordat-o mai departe: el şi-a expropriat soţia dupa bunul plac şi a construit centura municipiului Cluj-Napoca prin acel loc unde aceasta avea teren astfel incat preţul proiectului de infrastructura a crescut de trei ori in cinci ani.
Exproprierile sotiei
O noua ilegalitate marca familiei Pop zguduie Clujul. Cei care au protecţia mai marilor din PSD, Mircea Pop&Co, şi-au adjudecat inca odata banii publici ca pe propriul bun. Ei au proiectat centura Valcele-Apahida in familie, deoarece terenul chiar de la intrarea in municipiul Cluj-Napoca era deţinut de Mariana Pop, soţia lui Mircea Pop, proiectantul proiectului. Mai mult decat atat, Pop Mircea nu ar fi membru PSD, dar social-democraţii sunt foarte suparaţi ca ilegalitaţile pe care le comite acesta le trag partidul in jos, conform unor surse din interiorul partidului. Terenul pe care l-a vandut prin intermediul soţului are o suprafaţa de 2.154 metri patraţi.
Prietenia cu Internul Rus
Acesta din urma a mai fost director general adjunct al CNADNR şi in acea perioada a fost implicat intr-o serie de scandaluri. Mircea Pop a fost impins in faţa de PSD Cluj şi de actualul ministru de interne Ioan Rus. Impreuna cu soţia sa, Mircea Pop a strans o mare avere ca angajat al statului sau lucrand cu statul. El a lucrat la CNADNR şi, prin firma sa DP Consult, a caştigat un numar mare de lucrari pentru drumuri naţionale. DP Consult a proiectat Centura Clujului, Valcele-Apahida, cea care, la puţin timp dupa ce a fost data in folosinţa, a inceput sa se surpe. Mircea Pop a fost, pe rand, consilier al lui Adrian Nastase pe vremea guvernarii PSD (2000-2004), apoi director general adjunct la CNADNR şi ulterior a devenit acţionar la o firma de proiectari de drumuri, despre care se banuieşte ca a fost tot timpul controlata de el prin interpuşi, informeaza Tir Magazin.
Cei doi au atras atenţia presei pentru ca, in anul 2008, şi-au cumparat o vila de 165 de metri patraţi in Italia, pe malul Mediteranei, la Massarosa (Toscana), estimata la minimum 200.000 de euro. Casa de vacanţa a soţilor Pop din staţiunea turistica Baişoara de langa Cluj, construita in 1997, are 200 mp şi o valoare de piaţa de peste 100.000 de euro. In vila cu doua garaje din Cluj-Napoca locuiesc efectiv cei din familia Pop, casa avand o suprafaţa de 210 mp, are o valoare de piaţa de peste 250.000 de euro. Parcul de maşini al soţilor Pop include un Mini Cooper din 2006 (18.000-25.000 de euro), un Mercedes SL din 2006 (100.000-125.000 de euro in funcţie de dotari şi motorizare) şi un Jaguar XF din 2010 (circa 60.000 de euro).
Popii milionari
Mai mult, in declaraţiile de avere pe 2010 şi 2011, cei doi au mai trecut bijuterii şi ceasuri in valoare totala de 95.000 lei (aproximativ 25.000 de euro). In anul 2010, cei doi declarau economii in banci de circa 650.000 de lei şi acţiuni la Banca Transilvania in valoare de 1.250.000 de lei. In 2011, aveau in banci 191.000 de lei şi 10.000 de dolari. Tot anul trecut, pachetul de 51% din acţiunile de la DP Consult şi le-au evaluat la 194.616 lei. De asemenea, Mariana Pop a ridicat anul trecut 54.000 de lei de la DRDP ca şefa a laboratorului iar Mircea Pop 15.000 de lei ca angajat al firmei Via Real. In plus, Mircea Pop declara un venit pentru anul trecut din firma DP Consult de 870.435 lei. In anul 2010, cei doi soţi au caştigat impreuna mai puţin, 283.608 lei (circa 67.000 de euro).
Tiberiu Hrihorciuc