De la sfârșitul săptămânii trecute până ieri, cursele dintre Cluj și Baia Mare au fost suspendate. Operatorul de transport rutier Alis nu a mai venit în stațiile de călători.

Oamenii sunt extrem de nemulțumiți din cauza acestui lucru, unii dintre ei având probleme de sănătate.

”Luni trebuia să ajung la Cluj cu copilul pentru a ne interna și am vrut să plecăm de sâmbătă. Trebuia să stăm în weekend la soră-mea pentru ca dimineață la prima oră să mergem la ORL, unde trebuia să ne internăm. Am fost sâmbătă, toate cursele erau suspendate, la fel și duminică! Așa ceva este de neconceput! A trebuit să vorbesc cu un vecin care are mașină și am plecat la 5 dimineața cu un copil de 7 ani ca să putem ajunge în Cluj la prima oră. Vă dați seama cum am ajuns la spital. Așa ceva este de neconceput!”, spune Livia, o mamă din Baia Mare.

Nu este singura persoană care nu a putut ajunge la Cluj din cauza operatorului de transport care, fără nicio explicație, nu a mai operat cursele dintre cele două municipii.

Pentru a vedea care este situația reală i-am contactat pe reprezentanții autogării Fany din Cluj Napoca și Baia Mare, însă cei de acolo ne-au direcționat către celelalte autogări unde opresc cursele Alis. Reprezentanții autogărilor Beta, din Cluj Napoca, și Imperativ, din Baia Mare, confirmă faptul că operatorul de transport Alis nu a mai făcut cursele dintre Cluj și Baia Mare, și retur, de la sfârșitul săptămânii trecute până ieri.

”Cursele dintre Cluj și Baia Mare și retur nu au mai fost operate de cei de la Alis de la sfârșitul săptămânii trecută până ieri. Abia acum situația s-a remediat”, spun dispecerii de la cele două autogări.

Cristian Anton, director în cadrul ARR


Cristian Anton, directorul Direcţiei Juridice ARR, spune că potrivit ordonanței de urgență 69/2012 operatorului ar fi trebuit să i se suspende licența de către ISCTR. ”Foarte urât din partea lor că nu operează și lasă călătorii să sufere deoarece s-au zbătut în instanță pentru această licență și aveau timp din martie să se pregătească pentru a nu crea probleme. Noi nu putem suspenda această licență. ISCTR este autoritatea care constată aceste nereguli și ei trebuie să deruleze un control pentru a constata că traseul nu a fost operat timp de trei zile”, susține directorul din cadrul ARR.

Potrivit ordonanței de guvern 69 din 1 februarie 2012 ”efectuarea, în mod repetat, de cãtre operatorul de transport rutier a cursei în mai puţin de 90% din numãrul de zile prevãzute în graficul de circulaţie al licenţei de traseu pentru cursa respectivã într-o lunã calendaristică”

Călin Corodea, șeful ISCTR – Inspectoratul Teritorial Nr. 4 (Judeţul Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare şi Sălaj) spune că a primit și el sesizări despre acest aspect și că va face controale pentru a vedea despre ce este vorba.

”Am primit și noi sesizări despre această situație și vom face controale. Vă dați seama, nu ne putem permite să fie oamenii nemulțumiți”, a declarat Corodea.

Inspectorii ISCTR Cluj

Patronul firmei Alis, Liviu Jisa, spune că nu a mai putut opera această rută din cauza licenței.

”Nu am mai putut circula din cauza licenței de transport care a fost eliberată abia ieri. Noi am făcut cerere vinerea trecută! Fără licență nu putem circula, dar de acum înainte lucrurile s-au remediat și călătorii pot fi linistiți. ÎCCJ și ARR au decis ca noi să facem cursele respective”, a declarat Liviu Jisa.


Citeste si Adevărul din spatele licitaţiei pentru transportul judeţean . S-a încercat şi ilegalul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.