O hotărâre a Consiliului Județean Cluj din anul 2013 prin care s-au atribuit licențele de traseu a fost anulată parțial de către instanță din cauza unei greșeli săvârșite de un funcționar al CJ Cluj. Practic, acesta a introdus în mod eronat în aplicația electronică AADR-SAET punctajele pe trasee individuale, iar nu pe grupe de trasee, modificând obiectul licitației. Prin urmare, a fost organizată o altă licitație pentru atribuirea traseelor anulate prin hotărârea judecătorească ale cărei rezultate au fost validate în 2016. După ani de zile, firmele de transport încă plătesc oalele sparte de funcționarul CJ David Octavian care a viciat licitația pentru tranportul județean.

În urma acestei licitații, firma Autotrust Corporation a pierdut traseele, deoarece, pentru criteriul vechimii pe traseu, autoritatea a acordat un punctaj de 0 puncte tuturor operatorilor de transport, ca urmare a deciziei instanței care a decis întreruperea vechimii pe traseu, ca urmare o hotărârii de CJ apreciată ca fiind nelegală.

Autotrust a contestat în instanță legalitatea hotărârii CJ din 2016 prin care s-a stabilit atribuirea traseelor, motivând că acest act administrativ nu este legal deoarece elimină un important criteriu de atribuire, respectiv criteriul vechimii pe traseu, astfel că Autotrust s-a considerat discriminată pentru că nu a putut fi punctată pe criteriul de atribuire al vechimii neîntrerupte pe traseu. Practic, societatea condusă de Alin Popovici spune că depunctarea sa a fost nelegală. Astfel că, Tribunalul Cluj a decis în favorarea firmei Autotrust, prin urmare, în noiembrie 2018, astfel că firma consilierului județean Alin Popovici a recâștigat traseul de transport pe mai multe trasee din zona Turzii, inclusiv pe ruta Turda – Cluj-Napoca.

Astfel, în baza acestui proces, câștigat de Autotrust, Consiliul Județean Cluj a fost obligat să anuleze licențele date pe aceste trasee și să organizeze o nouă licitație, în care să țină cont de ”criteriul vechimii”. Traseele pierdute de Fany sunt Traseul 153 – Turda AT Sens Vest -Feleacu – Cluj-Napoca și Traseul 154 – Turda AT Sens Vest – Ceanu Mic – Aiton. Iar traseele pierdute de Agrar: Traseul 160 – Turda AT Sens Vest – Mihai Viteazu -Cornești, Traseul 161 – Turda AT Sens Vest – Mihai Viteazu – Cheia, Traseul 162 – Turda AT Sens Vest – Bogata- Călărași, Traseul 163 – Turda AT Sens Vest – Moldovenești – Badeni, Traseul 164 – Turda AT Sens Vest – Moldovenești – Podeni.

Practic, avem o situație în care o instanță anulează decizia altei instanțe. Dacă firma Autotrust a fost discriminată, de această situație ar trebui să răspundă cel ce este cu adevărat vinovat, respectiv cel ce a viciat licitațiile precedente. Practic, firmele Fany și Agrar plătesc oalele sparte de funcționarul CJ. Mai mult, firmele în cauză nu numai că au făcut investiții financiare enorme pentru a putea participa la licitațiile respective, dar nimeni nu plătește pentru daunele financiare produse din vina unei erori produse de funcționarul CJ Cluj. Cele două firme de transport au rămas fără trasee, chiar dacă au câștigat licitațiile legal.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.