Record absolut în comerţul online de Black Friday 2020, arată datele retailerului online eMag şi ale procesatorului de plăţi PayU. Românii s-au înghesuit la cumpărături din primele secunde, arată retailerul, potrivit căruia în numai 52 de secunde au fost comandate 1.000 de televizoare Samsung. Un român a cheltuit în medie 647 lei, potrivit procesatorului.
Ziua de Black Friday 2020 organizată de eMAG vineri, 13 noiembrie, a bătut toate recordurile istorice şi a evidenţiat schimbările comportamentului clienţilor. eMAG a înregistrat, într-o singură zi, 12,4 milioane de vizite, cu 1,6 milioane peste 2019, şi produse comandate în valoare de 585,7 de milioane de lei, cu 17% peste anul trecut. Faţă de prima ediţie de acum 10 ani, valoarea produselor comandate a fost de de 17 mai mare şi de trei ori mai mare faţă de acum cinci ani.
Sunt câteva trend-uri validate de eveniment: numărul clienţilor care îşi fac cumpărăturile online a crescut semnificativ şi va antrena în continuare trecerea în online; clienţii şi-au schimbat comportamentul de consum şi au adoptat rapid beneficiile ecommerce, plasând comenzi din categorii diverse, nu doar electro-IT; pragul în ce priveşte plăţile cu cardul a fost depăşit, atingând 54,58%; clienţii vor servicii predictibile şi flexibile de livrare şi au comandat în proporţie record la easybox.
„Este o zi istorică în evoluţia comerţului online. Vineri, la 10 ani de când am lansat Black Friday în România, un număr impresionant de clienţi a adoptat comerţul online ca principal mod de a face cumpărături. Ne aşteptăm ca şi de Crăciun să se menţină acest trend şi oamenii să cumpere cadourile de sărbători tot online”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.