O asociere Mureş – Cluj vrea să modernizeze Kogălniceanu, strada Universității şi străzile adiacente. Este vorba despre Asociere: ASTOR COM (Leader) – DE CONSTRUCT PROJECT CONSULT. Oferta se află în etapa evaluării şi calificării tehnice. Verdictul va fi anunţat abia la final de august 2021. Contractul este în valoare de 38.594.076 lei, fonduri europene.

  • Astor com (Târgu Mureş) – Firma este piaţă din 1993 şi efectuează lucrări în domeniul drumurilor şi a bazelor sportive, productie si comercializare de agregate naturale pentru constructii (piatra, pietris, nisip) şi fabricare de mixturilor asfaltice. 
  • De Construct Project Consult (Cluj-Napoca) – A depus ofertă pentru revitalizarea Parcului Armătura şi a mulurilor Someşului de pe acel tronson, dar şi pentru Park and Ride-ul de la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj.

La prima licitaţie, singura interesată de revitalizarea străzii M. Kogălniceanu a fost asocierea condusă de Diferit SRL, firma de construcții care a realizat recent modernizarea Pieţei Lucian Blaga şi a străzii Regele Ferdinand şi se pregăteşte de şantierul pentru Bd. 21 Decembrie 1989, însă a fost descalificată.

Proiectul de modernizare a fost întocmit de societatea Mossfern Arhitectură, care a câștigat în 2018 un concurs de soluții. Pentru străzile în cauză există încă din 27 mai 2020 autorizaţie de construire. Durata de execuție stabilită este de cel mult 24 de luni. Zona studiată are o suprafaţă de 26.026 mp şi cuprinde străzile Mihail Kogălniceanu, Universităţii, Emmanuel de Martonne, Bolyai Janos, Hermann Oberth, Kovacs Dezso, Gaal Gabor, Baba Novac (între strada I.C. Brătianu şi  Avram Iancu), Baba Novac nr. 35. Durata de execuţie a lucrărilor este de 20 de luni. 

Amintim că strada Kogălniceanu va fi modernizată după un proiect câştigător al unui concurs de soluţii organizat de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania și Primăria Cluj-Napoca. Proiectul câștigător aparține Mossfern Arhitectură.  ”Am încercat să nu fim arhitecți; strada e acolo de un mileniu, cu o istorie stratificată, am căutat să dăm glas străzii. Nu trebuie să ne afirmăm. Trebuie să lucrăm cu pedanterie nemțească, care de data aceasta sper să ne iasă”, a spus Arnold Macalik, membru al echipei câștigătoare și membru în Comisia Monumentelor Istorice. 

Proiectul prevede zone pietonale și „shared space”. Practic, în partea de sud a zonei centrale nu se va mai putea parca. Mașinile vor putea traversa anumite părți de străzi, dar nu vor avea voie să staționeze, cum este, de altfel, pe strada Potaissa. Pe str. Universității ar urma să se creeze o piațetă cu o fântână arteziană în centrul ei, iar în fața UBB și a Liceului Emil Racoviță, două minipiațete. Vor abunda arborii, iar pavajul va fi din granit în cea mai mare parte.

Pe str. Kogălniceanu se găsesc sediul central al Universității Babeș-Bolyai, Academia Română Cluj, Biblioteca Academiei, Arhivele Statului, cel mai de succes liceu din municipiu, Colegiul Național Emil Racoviță, și ”rădăcina” acestei zone, Biserica Reformată-Calvină, în stil gotic, ce datează din sec. XVI. Pe arteră se găsesc mai multe monumente: grupul statuar Școala Ardeleană, statuia Sfântul Gheorghe ucigând balaurul și bustul celebrului speolog Emil Racoviță.

Citește și: Investiție de 10 milioane euro pentru pietonizarea zonei Kogălniceanu din Cluj-Napoca

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.