Prețul mondial al alimentelor a crescut considerabil în ultimul an și tot mai multe mărfuri încep să dispară de pe rafturile magazinelor.

Lanțurile de aprovizionare globale nu au mai trecut printr-o asemenea criză de la cel de al Doilea Război Mondial. Din păcate, nu e vorba de probleme trecătoare. Lucrurile par să se înrăutățească cel puțin pe termen scurt.

În Statele Unite e din ce în ce mai greu să găsești unele mărfuri, fie că e vorba de un parbriz nou pentru mașină, fie de alte mărfuri din China.

Mărfurile chinezești ajung din ce în ce mai greu la consumatorii din întreaga lume

În parte, situația se explică prin modul în care pandemia a afectat lanțurile globale de aprovizionare. Politica de toleranță zero a Chinei față de Covid-19 a dus la închiderea pentru o perioadă nedeterminată a unuia dintre cele mai aglomerate terminale portuare din întreaga lume. E vorba de Meishan, un terminal foarte important al portului chinez Ningbo-Zhoushan. Decizia a fost luată după ce un muncitor în vârstă de 34 de ani a fost testat pozitiv pentru Covid-19. Mai mult, un membru al consiliului de administrație al companiei Ningbo Port Group – care operează portul – și-a dat demisia, invocând motive personale, anunță China Securities Daily.

Închiderea unui terminal portuar din China nu ar provoca mari probleme pe plan mondial dacă lumea întreagă nu ar fi atât de dependentă de mărfurile produse în China. Dar închiderea terminalului Meishan nu este singurul obstacol în calea exporturilor chinezești.

Criză de de containere pentru transport maritim

Un alt factor major cu care se confruntă economia mondială este lipsa, fără precedent în istoria recentă, de containere pentru transport maritim.

Cererea de containere de transport maritim depășește cu mult oferta, iar acest lucru a urcat tarifele globale de transport maritim la niveluri pe care nu le-am mai văzut până acum.
Ân SUA mai există o problemă, odată ce containerele sunt livrate în porturile SUA, nu mai sunt suficienți lucrători portuari pentru a le descărca pe toate.

Criza cipurilor lovește indistria auto

În acest moment, poate fi nevoie de luni de zile pentru ca produsele fabricate în China să ajungă la comercianții cu amănuntul din SUA care le-au comandat.
Dacă aceste produse conțin cipuri de computer, este posibil ca ele să nu mai ajungă deloc.
Criza mondială de cipuri de computer afectează profund economia mondială. De exemplu, se estimează că industria auto globală va produce cu 7.1 milioane de vehicule mai puțin anul acesta din cauza lipsei de cipuri …

Principala fabrică Volkswagen din Wolfsburg va funcționa doar cu o singură tură după vacanța de vară din cauza deficiențelor de aprovizionare, anunță Bloomberg.

Ca să vî faceți o idee, Fabrica Volkswagen din Wolfsburg este „cea mai mare uzină auto din lume”, având aproximativ 60.000 de angajați. Dar Volkswagen nu este singurul construxtor auto care are probleme, Audi anunță că își va prelungi vacanța de vară cu o săptămână, potrivit aceleiași surse.

Lipsa mondială de semiconductori provoacă turbulențe și în alte sectoare. Reuters a chestionat aproape o duzină de furnizori și comercianți cu amănuntul din Statele Unite și Europa. E vorba de companii din domenii variate, de la jucării la computere. Toți se așteaptă la întârzieri de săptămâni în aprovizionarea pentru sărbătorile de iarnă, din cauza blocajelor de transport maritim și a închiderii recente a portului Yantian din sudul Chinei, care deservește producătorii de lângă Shenzhen.

Creșterea prețului alimentelor declanșează recvolte

„Vor fi probleme majore”, susține Isaac Larian, director executiv al MGA Entertainment Inc din Los Angeles, care vinde jucării către Amazon, Walmart și Target. „Este prea târziu pentru Crăciun”, e de părere și Thompson, fondatorul Plugable Technologies din Washington.
Pe măsură ce stocurile se diminuează, prețurile cresc. Iar acest lucru se simte cel mai mult în ce privește mîncarea. Potrivit Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură., prețul global al alimentelor este cu 31% mai mare decât în ​​urmă cu un an …

Indiferent dacă este vorba de supermarketuri, magazinele de la colț de stradă sau piețe, prețurile la alimente au crescut în cea mai mare parte a lumii. Cum salariile n-au crescut pe măsură, multora le e din ce în ce mai greu să-și cumpere mâncare. Revolte ale înfometaților au avut deja loc în mai multe părți ale lumii, din Cuba, în Africa de Sud,

A existat mult optimism în ce privește economia mondială în prima jumătate a anului 2021, dar acum toată lumea începe să-și dea seama că lucrurile amenință să meargă din rău în mai rău, scrie Michael Snyder pe site-ul TheMostImportantNews.com.

Sursa: evz.ro

Citește și: CEDO merge pe ideea de vaccinare obligatorie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.