Potrivit unor filmări sunt mari șansele ca lucrările la Autostrada Sebes Turda să fie finalizate spre finele acestui an.
Grecii de la Aktor, chiar dacă nu fac progrese spectaculoase, lucreză tot mai serios pe lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda, iar stadiul lucrărilor din acest moment, ne dă speranțe reale că în acest an vom circula pe autostrada între Alba Iulia și Aiud.
În zona alunecării de teren de la Oiejdea, la km 19, punctul critic al acestui segment de autostradă, se lucrează la zidul de coloane, forate suplimentar în acestă zonă, în teren fiind prezente două foreze. De asemenea s-a montat un strat de material geotextil pentru a stabiliza terenul și a preveni o eventuală alunecare viitoare.
Reamintim că alunecarea de teren de la Oiejdea, nu reprezintă un impediment pentru a se da în trafic acest segment de autostradă. CNAIR și ministrul Drulă au găsit însă o soluție pentru a deschide traficul pe autostradă în acest an, indiferent dacă lucrările la alunecare vor fi finalizate sau nu. În această zonă, dacă lucrările la alunecarea de teren nu vor fi finalizate până la finalul lunii octombrie 2021, se va realiza o platformă înspre DN 1, iar traficul va fi deviat prin această zonă, desigur cu restricții și limitări de viteză. Soluția de a deschide traficul în acest an chiar cu limitări de viteză, pe o porțiune de 300-400 de metri este incomparabil mai bună decât alternativa, adică circulația doar pe DN 1, în coloană, bară la bară.
Firma RETTER a revenit în șantier și a preluat lucrările la CIM-ul de la Oiejdea (Centrul de Monitorizare și Informare) care va deservi toată autostrada A10 Sebeș-Turda, muncitorii firmei fiind prezenți sâmbătă și în zona pasajului rutier peste calea ferată de la Teiuș.
În zona nodului rutier Teiuș s-au realizat aproape toate umpluturile la cele două cutii, se betonează pendulii (au fost betonați 5 din 8), se finalizează placa de suprabetonare pe capetele tablierului, urmând să se realizeze plăcile de racordare, hidroizolația și calea pe pod.
Pe lot au apărut primele indicatoare rutiere, iar trei echipe de muncitori lucrează la montarea parapeților, alte echipe lucrând la betonarea zonei mediene a autostrăzii.
La km 40, zona Sâncrai, bucovinenii de la Baxcom, lucrează la zidul de sprijin de la rampa drumului județean 142 L. Aici există și o problemă juridică, o familie din localitatea Sâncrai, muncipiul Aiud, a dat în judecată Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și societatea Aktor, constructorul lotului 2 al autostrăzii Sebeș – Turda, solicitând oprirea lucrărilor în zona locuinței sale.
Locuința din Sâncrai este afectată de lucrările la drumul județean (DJ 142L), care va supratraversa autostrada A10. Zidul viitorului drum va bloca efectiv intrarea în curtea locuinței, astfel încât proprietarul va fi nevoit să găsească altă cale de acces. Traseul drumului județean a fost mutat cu câțiva metri față de vechiul amplasament, astfel încât rampa de coborâre de pe pasajul ce va supratraversa autostrada va fi la câțiva metri de poarta de acces în curtea locuinței. În plus, în perioada de construcție șantierul provoacă praf și zgomot, situație ce afectează grav viața de zi cu zi a oamenilor. Familia din Sâncrai a solicitat de urgență, pe calea unei ordonanțe președințiale stoparea lucrărilor până la montarea unor panouri fonoabsorbante, următorul termen de judecată fiind în data de 16 septembrie 2021. Potrivit surselor ziarulunirea.ro, Aktor a făcut deja demersuri pentru a aduce în șantier panouri fonoabsorbante pentru a le monta în zona Sâncrai, înainte să se pronunțe instanța de judecată.
Sâmbătă, grecii de la Aktor turnau ultimul strat de asfalt (stratul de uzură) la km 38, în apropiere de Sâncrai, reușind să toarne circa 1000 de tone de asfalt. Antreprenorul realizează progrese bune în ce privește turnarea ultimului strat de asfalt, produce până la 1500 de tone asfalt/zi în stațiile de la Beldiu, în prezent pe tot lotul, mai rămânănd de turnat circa 30.000 de tone de asfalt, strat de uzură!
Este tot mai sigur că la finalul acestui an se va deschide circulației rutiere acest segment de autostradă și vom scăpa de traficul infernal dintre Alba Iulia și Aiud, arată o analiză publicată de ziarulunirea.ro!
„s-au realizat aproape toate umpluturile la cele două cutii”. Cutii avem la pantofi, la poduri avem in capete culee
Romania in 2021 reuseste sa faca 40-50 km de autostrada pe an iar Germania in anii 1935-1940 acum aproape 100 ani facea 1000 km autostrada pe an !!!!!!!!