Noul rector al Academiei de Poliție este Claudiu Chindriș, fost ofițer SRI și „Doi și-un sfert”, care a ocupat funcțiile de șef al Departamentului de Informații și Protecție Internă din Ministerul de Interne, șeful Serviciului Județean de Protecție Internă Cluj și șeful Departamentului de Analiză din Academia SRI.
de asemenea, el figurează ca făcând parte din Comitetul pentru situații de Urgență Cluj pe poziția de șef al Departamentului de Protecție Internă.
”Backgroundul noului comandant al Academiei de Poliție îmi indică faptul că la nivelul conducerii Ministerului de Interne s-a ajuns la aceeași concluzie care se poate desprinde din toate anchetele mele din ultimii ani: dezastrul e atât de mare la Academia de Poliție încât un civil nu ar avea nicio șansă să curețe mizeria de acolo, astfel încât e nevoie de o mână de fier care să poată repara #urgia. Astea ar fi premisele teoretice, însă în mod evident că o schimbare structurală în Academia de Poliție nu poate fi făcută de un singur om, oricine ar fi el”, arată una dintre sursele Gazeta de Cluj.
De asemenea, un alt lucru interesant în biografia lui Claudiu Chindriș este faptul că el nu are doctorat, fiind doctorand la UBB începând cu anul trecut. Nu a absolvit Academia de Poliție, ci este absolvent de facultate și masterat la UBB. Asta însemnă că nu va avea nicio sensibilitate morală față de vreunul dintre „foștii domni profesori” din Academie, ceea ce înseamnă că nu îl leagă nimic de niciuna dintre rețelele de plagiat și de corupție împământenite acolo.
”Înainte de ora 8:00, de pe ușa biroului rectorului a fost dată jos plăcuța cu numele lui David Ungureanu aka două doctorate, două plagiate. Acesta a fost semnul pentru angajații Academiei că schimbarea conducerii s-a produs.
Problema, din punctul meu de vedere, e alta: gașca prietenilor lui Adrian Iacob – Marius Mihăilă, în frunte cu David Ungureanu, Bogdan Țonea & Co, a stat șase luni la conducerea Academiei, timp în care a făcut prăpăd doar pentru a se asigura că își securizează posturile și privilegiile în viitor. Una dintre schimbările făcute de aceștia a fost introducerea în Carta Universitară a posibilității de a ocupa orice funcție academică – inclusiv de prorector și decan – de persoane care nu sunt cadre didactice și nici nu au doctorat. Cert este că astăzi începe o nouă etapă la Academia de Poliție, cu o nouă conducere. Rămâne de văzut ce va presupune această nouă etapă”, mai spune sursa.
Desemnarea unei singure persoane care sa resuscitare sistemul de învățământ din MAI este apa de ploaie. Singura șansă de a reface prestigiul Academiei este readucerea statutului de scoala de ofiteri pe o perioadă de 2 ani (nu 3 ani cum a fost pana in anul 1989) iar facultatea sa o urmeze dupa incheierea scolii. Pasul doi este organizarea de instructaje de către ofiterii inspectoratelor generale cu corpul profesorilor si instructorilor pentru ca sunt rupti de realitate (mai ales instructorii), programa școlară să fie realizată dupa nevoile societății. Ma opresc aici, pentru sunt atât de multe probleme la Academie dar și la Centrul de studii pentru ordine publica din sos Oltenitei care sunt in aceeasi situatie.
Adriane mai gândește! 2 ani ? Fac tablagii și sunt o mare ” varză” . Acum Academia e o joaca sub cei 3 ani de Sc. de ofițeri pomenita de tine. Atunci era mai ok decât orice facultate de azi iar atunci nu oricine ajungea la facultate. Mai mult „tablagii” fac acum o facultate pe principiul ” musca cu aripi rupte” iar apoi ajung mari șefi dintre care unii nu au văzut un hot în viata lor darmite sa-l prindă și cerceteze cu finalitatea de propunere de trimitere în judecată. Dar asta-i pentru cei ce „pot” și au „mama și tată”. O zi bună!
Orice progres real in domeniul sigurantei si ordinii publice este imposibil in conditiile existentei academiei de politie si a scolilor de agenti de politie. Ceea ce produc aceste institutii a fost, este si va fi complet lipsit de continut care sa potenteze cu adevarat domeniul administrativ numit siguranta si ordine publica. De ce? Simplificand enorm raspunsul, se poate presupune ca un proaspat absolvent de academie de politie este sine die seful unui agent de politie cu o vechime de 20 ani. Am evitat folosirea termenului de experienta pentru ambele categorii de personal pentru ca experienta este ceva ce pivoteaza in jurul unei memorii institutionale foarte bine structurata. In aceste conditii singura forma de pregatire care poate oferi continut real domeniului administrativ al sigurantei si ordinii publice este O SCOALA DE POLITIE cu durata care poate merge pana la 12 luni. Restul carierei, pentru cei care doresc sa devina ofiteri, trebuie construita in afara sistemului actual in proportie de 99%. Cu alte cuvinte in lumea civila, acolo unde se poate valida orice construct generat de un sistem inchis.
Citeam comentariile anterioare si sincer, îmi vine sa-mi fac semnul Sfintei Cruci! În mod special comentariul d-lui Ioan. Presupun ca nu aveti nicio legaturā cu sistemul politienesc!? Problema politiei în ansamblul sau este tocmai cea legata de faptul ca s-a umplut de ,,civili”, de ,,politisti” cu labilitate psihicā, incompetenti, cu tot felul de diplome , dacā citesti în CV-ul lor, sunt toti cu studii pe la Sorbona, dar sunt praf!
Sistemul de scolarizare al MAI a fost unul esficient, dar a fost distrus de ,,învatatii vremii”, habarnisti, sā fim seriosi. Adevaratii politisti, jandarmi se formeazā într-un astfel de sistem, dar sānātos! Si plecam de la ce doriti:
1.Sistemul de selectie, care trebuie sa fie unul draconic daca vreti, capacitati fizice de exceptie si nu tot felul de filfizoni si mironosite. Ne îmbatam cu apa rece si ne scuzam ca este, vezi doamne, discriminare, sa fim seriosi! De ce discriminare? Cā nu mai pot sā acceadā la astfel de institutii pile si tot felul de închipuiti? TREZITI-VĀ odatā oameni buni!!
2.Verificare la sānge, asa cum se facea odatā, inclusiv di ce fel de familii provin. Nu se poate sā constati la terminarea scolii ca de fapt au cazier judiciar, sau sā spui ca tata sau mama sunt infractori iar tu îl primesti în scoala de politie, indiferent de forma ei!
3. Testari psihologice facute cu discernamant si seriozitate, nu pe genunchi! Nu se poate sa avem în sistem, tot felul de dementi, pedofili, sinucigasi, etc…
4. Un corp profesoral de exceptie, chiar chemati pentru formare ce care au iesit la pensie si care au format generatii intregi de politisti, evident, cei care mai pot face asta…
La terminarea Academiei sau a Scolii de agenti sa lucreze cel putin 10 ani, munca de politie, pentru a se putea gandi la o functie de conducere, nu cum se întamplā azi, andolvent de Academie, cu experienta si merite în politie, condusi de cei veniti din viata civilā, chimie, istorie si alte facultati ,,in domeniul ordinii publice…
Câtā vreme nu o sa acceptam cā sistemul trebuie epurat de toti ce care su venit doar pentru ,,falā” în politie si nu vom pune oamenii potriviti la locul potrivit putem schimba Academia cu acoperisul în jos.
O alta problemā este limitarea locurilor la fete prin stabilirea acelor bareme fizice în mod egal, o varianta, ca sā nu mai fie loc de interpretare, discriminare, pe principiul: la functii egale-drepturi/bareme egale. Sau pur si simplu, în functie de nevoile de peronal, cum a fost cu ani în urma si cum este în toate institutiile de profil din lume. SĀ LĀSĀM ODATĀ “VRĀJELILE”ASTEA IEFTINE!
Ar fi multe de spus, dar aceste principii mi se par esentiale pentru revigorarea sistemului politenesc actual.
Ca sā închei: Formarea unor deprinderi, caractere, trasaturi cu adevarat politienesti, nu se poate face decāt in institutiile de profil cu circuit închis, sā fie limpede si sā lasām basmele care ne au si adus în HALUL ASTA!
Numai bine si sper ca cei ce trebuie sā se trezeascā sā o facā odatā PÂNĀ NU ESTE PREA TARZIU!
Selectia viitorilor politisti trebuie facuta ” la sânge”!! Cum s ar spune , nu putem imita pseudoselectia efectuata politic de vechea militie,insa nici azi nu i de soi, sa dai ok- ul , fiului unui politician condamnat. Dar , politician! Sau atat timp cat el sau parintele lui, se afla in ancheta pt fapte ilicite grave, in dauna societatii.. Si tot asa..