Polițiștii Serviciului pentru Imigrări Cluj au depistat, în urma unor controale desfășurate în perioada 15 – 19 noiembrie, 5 cetățeni străini care munceau ilegal în Cluj.
Pe numele acestora au fost emise decizii de returnare, 3 dintre aceștia fiind escortaţi până la punctul de trecere a frontierei de stat. Ceilalți au fost amendați cu 600 de lei fiecare și obligați să părăsească România în termen de 15 zile.
„Poliţiştii Inspectoratului General pentru Imigrări – Serviciul pentru Imigrări Cluj au desfăşurat, în perioada 15 – 19 noiembrie a.c, mai multe controale și acțiuni atât cu forţe proprii, cât și în cooperare cu Inspectoratul Teritorial de Muncă Cluj, pentru combaterea şederii ilegale și a muncii fără forme legale a cetăţenilor străini, pe raza de competenţă.
Astfel, în cadrul activităţilor întreprinse, au fost depistaţi în situații ilegale 5 cetăţeni străini, 4 bărbați și 1 femeie, cu vârste cuprinse între 28 și 37 de ani, din Ucraina și Republica Moldova, care au intrat legal în România, însă nu au respectat prevederile legale în materie de imigrație și angajare în muncă.
Cetățenii ucraineni au fost depistați desfăşurând activităţi lucrative fără forme legale, respectiv fără a deţine aviz de muncă sau contract individual de muncă, la o societate comercială cu obiect de activitate construcții, iar cetățenii moldoveni nu au părăsit teritoriul țării noastre la expirarea dreptului de ședere conferit de pașaportul biometric.
Ca urmare a celor constatate, poliţiştii de imigrări au emis pe numele cetăţenilor ucraineni decizii de returnare sub escortă, aceştia fiind conduşi până la punctul de trecere a frontierei de stat, în vederea îndepărtării din România în termen de 24 de ore”, conform IPJ Cluj.
La finalizarea verificărilor, faţă de reprezentanţii firmei vor fi dispuse măsurile legale, conform prevederilor O.G. nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare.
Citește și: 60 de percheziții în Cluj într-un dosar cu prejudiciu de peste 2 milioane euro