SC Baicons – o firmă cercetată în mai multe dosare pentru evaziune fiscală, spălare de bani și delapidare în contractele încheiate cu CFR, TPF INGINERIE SRL – o societate controlată de doi cetățeni belgieni și I.S.P.C.F. – firma lui Constantin Hartan, fostul directorul Navrom și prieten la cataramă cu doi ”jupâni” din PSD, au câștigat un contract de aproape 42 milioane lei, fără TVA, pentru a face studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca.
În urmă cu o săptămână, CFR a atribuit un contract în valoare de 41.842.445 lei, fără TVA, unei asocieri formate din firmele I.S.P.C.F. – TPF INGINERIE SRL – BAICONS IMPEX S.R.L.
Societățile vor trebui să realizeze studiul de fezabilitate pentru proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj Napoca.
Linia de cale ferată pentru care CFR plătește aproape 42 de milioane lei, fără TVA, este parte a proiectului de modernizare a liniei de cale ferată București – frontiera cu Ungaria via Brașov – Teiuș – Cluj prevăzut în Master Planul General al României (MPGT).
Pentru identificarea mai ușoară a fondurilor, sursa de finanţare este asigurată din ”Fonduri alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) astfel: a) finanțare externă nerambursabilă (85%) acordată CNCF CFR-SA conform Acordului de Finanţare nr. INEA/CEF/TRAN/N2019/2091833/22.10.2020 și finanțare națională (15%+TVA).
Licitația prin care asocierea celor trei firme a câștigat contractul de aproape 42 milioane de lei, fără TVA, a fost contestată de ceilalți concurenți, care au atras atenția asupra modului flagrant în care s-a desfășurat procedura. Motivele de contestații au constat în faptul că cele oferta câștigătoare nu a bifat toate cerințele tehnico-financiare.
Însă, ceea ce atrage atenția este faptul că una dintre firmele care fac parte din asociere, SC Baicons Impex, a fost implicată în mai multe anchete ale procurorilor DIICOT care vizau infracțiunile de spălare de bani, evaziune fiscală sau delapidare exact în cadrul contractelor câștigate de la CFR.
SC Baicons Impex SRL este o companie a lui Baicu Marin, care este administrator și unic asociat.
Numele lui a apărut în dosarul de crimă organizată în care a fost arestat preventiv Dan Besciu, asociat și administrator la Euroconstruct 98 Trading SRL, pus sub acuzare DIICOT pentru evaziune fiscală, delapidare și spălare de bani. Conform anchetatorilor, Baicu era unul dintre liderii grupării de crimă organizată care, prin firmele sale, ar fi păgubit CFR și Compania Națională de Drumuri.
„S-a stabilit că, în perioada 2011-2014, Dragoş Nedelcu (fost angajat al lui SOV la Realitatea Media – n.r.) şi Marin Baicu, administrator, de fapt, al SC Baicons Impex SRL (…), Dan Besciu, asociat şi administrator la SC Euroconstruct 98 Trading SRL, Praher Peter şi Josep Horneger (…) au iniţiat şi constituit un grup infracţional organizat ce a avut drept scop obţinerea prin mijloace frauduloase a unor mari sume de bani, provenite din fonduri publice angajate de companii aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor (Compania Naţională de Căi Ferate şi CNADNR), pentru organizarea şi derularea unor achiziţii publice de lucrări de infrastructură feroviară şi rutieră”, se menționează într-un comunicat al DIICOT, din decembrie 2014.
Baicu – jupânul SF-urilor
Potrivit Master Planului General de Transport al României pentru reabilitarea celor 158 de km de cale ferată dintre Cluj Napoca și Episcopia Bihorului ar fi necesară suma de 477,4 milioane de euro, proiectul urmând să se fi terminat în perioada 2016 – 2020.
Însă, potrivit ultimelor rectificări, suma necesară pentru acest proiect a crescut brusc la 589.7 milioane de lei, iar termenul de finalizare/implementare a fost devansat și el pentru finele anului 2025!
Chiar dacă acest proiect zace în sertarele CFR de ani de zile, până acum nu a fost făcut decât studiul de fezabilitate, încă de două ori. Firma care s-a ocupat de această lucrare este SC Baicons în asociere cu ACCIONA Ingenieria, prețul de atribuire al licitației fiind de aproximativ un milion de euro, fără TVA.
Firma Baicons este abonată la acest gen de lucrări pentru CFR.
Proiectul tehnic pentru ”Reparație capitală pod km 172+603 linia CF 412 Apahida Baia Mare între Stațiile Lăpușel – Baia Mare”, a fost făcut de firma Baicons. Anul trecut, CFR a atribuit licitațiile ”Act adițional la Contractul de servicii nr. 42/26.04.2012 – Consultanță și supervizare a lucrărilor” asocierii SC LOUIS BERGER SRL – SC BAICONS IMPEX SRL (valoarea contractului 569.540 de lei, fără TVA) și ”Act adițional nr.3/15.06.2016 la Contractul de servicii nr. 41/26.04.2012 -Consultanță și supervizare (voare contract 183.400 de lei, fără TVA) acestei firme. Licitațiile ”Reparație capitală pod km 77+450, fir II, Linia 412 Apahida – Baia Mare”, în valoare de 73.300 ded lei, fără TVA, și ”Expertiza + D.A.L.I. + P.Th + D.D.E. pentru eliminare puncte periculoase – 2 loturi -Sucursala Regională CF Cluj”, în valoare de 90.000 de lei, fără TVA, au fost câștigate de SC Baicons.
Aceeași firmă a câștigat licitațiile ”Studiu de Fezabilitate pentru Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, în valoare de 7.950.000 de lei, fără TVA, precum și licitația ”Consultanță în domeniul managementului execuției și pentru verificarea execuției lucrărilor de construcții și instalații–aferentă ,,Lucrărilor de reabilitare poduri, podețe și tuneluri de cale ferată SRCF Timisoara – lotul 3”, în valoare de 118.920 de lei, fără TVA.
CFR a organizat o licitație pentru studiul de fezabilitate al liniei de cale ferată dintre Craiova și Calafat. Contractul a fost câștigat de asocierea dintre Consis Proiect și Baicons Impex SRL pentru suma de 3.912.000 lei, fără TVA. firma Consis a aparținut tot lui Marin Baicu, care a vândut-o companiei spaniole Prointec SA.
SC Baicons Impex SRL a primit de-a lungul timpului circa 30 de contracte publice în valoare de 5,7 milioane euro, după cum se arăta în raportul Corpului de Control al prim-ministrului din 2016.
Pe ce sparge CFR 42 de milioane lei
Studiul de Fezabilitate va identifica și prezenta opțiunea investițională optimă atât din punct de vedere tehnic, economic, cât și operațional pentru modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj Napoca.
Proiectul vizează creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice: creşterea vitezei de circulaţie şi, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secţiune; creşterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turişti; creşterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern şi internaţional; îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.
Puțin PSD că să nu se strice rotativa guvernamentală
I.S.P.C.F. SRL este firma lui Constantin Hartan, fost director general Navromar și prieten la cataramă cu doi ”jupâni” din PSD. Hartan este unul dintre apropiații lui Dan Nica – șeful PSD Galati, europarlamentar și fost ministru al Comunicațiilor. O altă relație a lui Hartan este Viorel Stefan, deputat PSD, vicepremier în Guvernul Dăncilă și fost ministru de Finanțe în Guvernul Grindeanu.
2012-2021 Cum au aparut profetiile? Sunt un sambure de adevar? Sau de minciuna? Profetiile au fost facute de astrologi si alte persoane culturale din diferite motive si diferite scopuri istoriografice si ale imaginarii timpurilor si epocilor.Inca din cele mai vechi timpuri ale civilizatiilor oamenii au obsevat tipare in miscarea naturii, anilor, stelelor si ale statelor… E posibil ca cea mai realista/simpla/normala si foarte intalita forma de organizare a statelor sa fie tulburarea bipolara cu 2 poli de putere care apare in istoria imperiilor inca din cele mai vechi timpuri: Egiptul-Babilonul,etc.Astfel de ce istoriile acestea, pozitiile statelor in zone similare pe aceleasi continente apar mai des repetitive prin secole.La fel repetitivi sunt si anii suprapopularii,(overcrowding-ul fiind o tulburare sociala care apare foarte des la sobolani, de aici poate ca astrologii au gasit ca anii sobolanilor sunt mai predispusi la tulburari sociale), anii migratiilor, anii furtunilor, anii secetelor ect… care in miscarile astrologice ar avea vagi asemanari cu afeliul si periheliul orbitelor planetelor care corespund in statistica cu parabola de sus si de jos a cresterilor si descresterilor populatiei,a pietelor,a apelor,iar in astrologie cu fazele lunii, eclipselor…S-ar intoarce URSS? URSS a falimentat si cand era cu intreaga zona CAER.Statele nordice au o gaura agricola care le duce la colaps al cresterii populatiilor cum e Siberia.Asiaticii au la fel o problema agricola foamea.De aceea URSS a incercat in 1979 sa cucereasca SEAsiei sau Pluto/Mercur din astrologie.Astfel probabil noul vis al URSS ar fi sa recucereasca foamea asiei? Unii zic ca rasele au cate o boala genetica, de ex albii ar avea alzheimer si asiaticii sindromul down.