Ministerul Justiţiei a anunţat, marţi, că a fost iniţiată procedura de selecţie a candidaţilor pentru nouă posturi de procuror european delegat în România. Procurorii care doresc să se înscrie trebuie să aibă cel puţin 12 ani vechime şi „experienţă practică relevantă” în sistemul judiciar românesc.

Potrivit Ministerului Justiţiei, a fost declanşată procedura de selecţie a candidaţilor pentru funcţia de procuror european delegat în România, fiind vorba despre 9 posturi.

Pentru ocuparea acestor posturi, candidaţii trebuie să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România, să fie procurori cu minimum 12 ani vechime în funcţie şi să aibă grad profesional cel puţin de parchet de pe lângă tribunal, condiţii care trebuie îndeplinite până la momentul depunerii dosarului de înscriere şi dovedite cu adeverinţe.

Alte cerinţe se referă la ”experienţă practică relevantă” în sistemul judiciar românesc, îndeosebi în domeniul urmăririi penale a infracţiunilor împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene ori a infracţiunilor în domeniul fiscal sau vamal, şi cunoaşterea în mod satisfăcător a limbii engleze, limba de lucru pentru activităţile operaţionale şi administrative ale EPPO.

„Evaluarea candidaţilor se face pe baza aspectelor relevante rezultate din susţinerea interviului, din analiza documentelor depuse de către candidat cu privire la experienţa practică relevantă în sistemul juridic românesc, îndeosebi în domeniul urmăririi penale a infracţiunilor împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene ori a infracţiunilor în domeniul fiscal sau vamal, precum şi a altor aspecte verificabile rezultate din activitatea sa profesională”, a precizat Ministerul Justiţiei.

Citește și: Fotomodelul Valentin Avram înșurubat într-o nouă funcție de conducere la Apele Române

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.