Sorin Grindeanul, ministrul Transporturilor, a declarat că s-a semnat contractul pentru asfaltarea a 30 de km din Autostrada Transilvania. Este vorba despre porțiunea Chiribiș- Biharia. Segmentul a mai fost dat în lucru firmei Selina, care îi aparține lui Beniamin Rus. Recent, patronul a fost spălat prin achitare de acuzațiile de corupție. Pentru modalitatea în care s-a ocupat de lucrări, Selina a avut interzis să mai participe timp de 3 ani la licitațiile pentru drumuri. Acum, contractul a fost câștigat de un prieten de-a lui Beniamin Rus și o societate controlată de un afacerist din Galați a cărui familie a făcut tranzacții imobiliare cu mama baronului PSD de Vrancea, Marian Oprișan.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor a anunțat că secțiunea Chibriș-Biharia din Autostrada Transilvania are un constructor. Este vorba despre asocierea firmelor Precon Transilvania SRL– Citadina 98 SA.
După semnarea contractului, asocierea de constructori români va avea la dispoziție 785,21 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări) pentru construcția celor 28,55 km ai acestui proiect.
Procedura pentru semnarea contractului (finanțat din fonduri europene nerambursabile) va putea fi demarată peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
Șeful CNAIR Cristian Pistol a confirmat informația privind desemnarea firmei câștigătoare pentru semnarea contractului pentru acest segment de pe A3.
„De la momentul semnării contractului, Asocierea va avea la dispoziție 24 de luni, din care 6 luni pentru perioada de proiectare + 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”, a notat șeful CNAIR pe pagina de Facebook.
Ceea ce nu au anunțat cei doi oficial este că Precon Transilvania este o firmă de apartament iar Citadina 98 este controlată de un ”rege al asfaltului” din sudul țării, Cornel Istrate, unul dintre prietenii lui Marian Oprișan, baronul PSD de Vrancea. Fiica și ginerele lui Istrate au cumpărat cu un milion de euro un teren de la mama lui Oprișan. Ulterior, valoarea contractelor pe care firmele lui Istrate le aveau în Vrancea au crescut.
Firma Precon Transilvania își are sediul Oradea, bd. Decebal nr. 4, bl. B52, ap. 1. În această locație a funcționat și o firmă patronată de Ritli Laszlo Csongor, fiul unui fost ministru al Sănătății, Ladislau Ritli, care a ocupat portofoliul în perioada 2011-2012, în cabinetul Boc (2) și cabinetul Ungureanu.
Societatea este administrată de Hudriciu Eugen Ioan, care este și unicul acționar. El și fiul său au făcut parte din conducerea firmei Trameco SA, care face parte din portofoliul omului de afaceri Beniamin Rus. Cel din urmă este și patronul afacerii Selina, care, în urmă cu câțiva ani, s-a ocupat de lucrările pentru tronsonul Chibriș-Biharia din Autostrada Transilvania. Este impropriu folosit termenul de ”ocupat” pentru că, de fapt, de bine ce s-a lucrat pe acel sector, compania de Autostrăzi a dat firma în judecată. Culmea, instituția publică a câștigat procesul ! Firmele Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Trameco (membre ale grupului Selina), East Water Drilings (București) și Vahostav (Slovacia) au trebuit să plătească penalități de aproape un milion de euro și firmei Selina i s-a interzis să mai participe la licitațiile publice pentru realizarea de drumuri pentru o perioadă de trei ani.
De ce a renunțat CNAIR la afacerile cu firmele lui Beniamin Rus
CNAIR a reziliat contractul pe care-l încheiase (326 milioane lei) pentru construirea celor 28,55 km de autostradă, imputându-le firmelor „neîndeplinirea indicatorilor prevăzuți”; faptul că „proiectul tehnic elaborat de către antreprenor nu respectă prevederile contractuale și legale în vigoare, ceea ce reprezintă o încălcare a prevederilor contractuale asumate de către antreprenor”; „incapacitatea antreprenorului de a furniza o documentație de proiectare în termenii contractuali și în conformitate cu cerințele beneficiarului”.
De asemenea, CNAIR arăta că antreprenorul a refuzat „varianta de continuare a contractului și de finalizare a execuției lucrărilor în valoarea de contract acceptată” și a condiționat „orice încetare amiabilă a contractului de posibilitatea participării acestuia la următoarea procedură de licitație pentru execuția acestui lot de autostradă”.
În fine, potrivit CNAIR, antreprenorul nu și-a îndeplinit obligațiile din „înștiințarea de remediere” emisă de către dirigintele de șantier, conchizând că „a dovedit incapacitatea de a continua, respectiv de a finaliza obiectivul prevăzut de contract, aspect care reprezintă, în mod vădit, neîndeplinirea unor obligații contractuale semnificative și esențiale”, în pofida faptului că beneficiarul „a dovedit bună-credință și a acordat antreprenorului prorogări și termene rezonabile în care acesta să revină în matca acordului contractual”.
Rezilierea a avut loc după ce proprietarul grupului Selina, Beniamin Rus, a cerut suplimentarea contractului cu circa 130 milioane lei, argumentând că expertiza tehnică realizată înainte de reluarea lucrărilor indica necesitatea unor lucrări neprevăzute în documentația de licitație, ce data din 2018.
Recent, Beniamin Rus a scăpat de un dosar de corupție
Beniamin Rus, patronul firmei de construcții Selina, și fostul vicepreședinte al CJ Oradea, Alexandru Kiss, au scăpat definitiv de acuzațiile de corupție care i-au trimis în judecată în urmă cu 7 ani.
Inițial, ei au fost achitat de judecătorii de la Tribunalul Oradea în baza articolului de lege care stipulează că ”fapta nu este prevăzută de legea penală ori nu a fost săvârşită cu vinovăţia prevăzută de lege”.
Cu alte cuvinte, judecătorul a considerat că procurorii nu au cunoscut legea, atunci când i-au acuzat pe Rus și pe fostul șef al CJ Bihor. Cu toate acestea, decizia instanței dispune confiscarea a unui milion de euro de la o parte dintre cei implicați în dosar.
Inițial, Tribunalul Bihor a decis să îl condamne pe Alexandru Kiss, politicianul care a luat șpaga, la 8 ani de închisoare, iar pe Beniamin Rus, omul de afaceri care a dat șpaga, la 4 ani de închisoare, ambele pedepse fiind cu executare.
Însă, Curtea de Apel Oradea a decis că dosarul trebuie rejudecat. În în noiembrie 2020, judecătorii au decis eliminarea din dosar a probelor obţinute în urma interceptărilor telefonice şi audio-video ambientale, făcute de SRI în baza unor mandate de siguranţă naţională. S-a ajuns în situația ca probele să se evapore, astfel că al doilea verdict a fost de achitare, fără ca cei implicați să fie declarați nevinovați.
Potrivit acuzațiilor, fostul vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, Kiss Alexandru, patronul Selina, Beniamin Rus, administratorul Lotus Market, Alexandru Mudura, şi alţi patru administratori de firme au fost trimişi în judecată de DNA Oradea pentru săvârşirea a diferite infracţiuni. Kiss Alexandru, preşedintele UDMR Bihor pe atunci, a fost de luare de mită, abuz în serviciu şi spălare a banilor, iar oamenii de afaceri, de spălare de bani respectiv complicitate la luare de mită.
În acelaşi dosar au fost urmăriți penal Alexandru Mudura, administrator al grupului de societăți Lotus Market, Bojtor Vilmos-Laszlo, Gheorghe-Ioan Roatiş, administrator al societății Martex Trans SRL Oradea, Beniamin Rus, administrator al grupului de societăți Selina, Miklossy Ferenc, cetățean maghiar, administrator al societății Keviep Kft Debrețin, şi Miklossy Ferenc-Laszlo, cetățean maghiar, administrator al societății East Bau Construct SRL. Toţi oamenii de afaceri sunt acuzaţi de spălare de bani, iar în cazul lui Bojtor procurorii au reţinut şi infracţiunea de complicitate la dare de mită.
Potrivit anchetatorilor, Kiss Alexandru, Bojtor Vilmos-Laszlo și Beniamin Rus au conceput și pus în aplicare un mecanism financiar complex, implicând societăți din România (Selina şi Trameco) și SUA (Wasleys Worldwide LLC Washington), prin intermediul căruia, în perioada 2005 – 2006, a fost disimulată plata sumei de aproximativ 600.000 euro. Spălarea banilor a fost efectuată sub masca plății, de către Selina, a unor utilaje pe care Trameco le-a importat de la firme din Germania și Olanda, prin intermediul societății din SUA, controlată de suspectul Bojtor Vilmos-Laszlo. Deși societățile din grupul Selina au negociat direct cu furnizorii germani și olandezi, achiziția utilajelor a fost făcută prin intermediul societății paravan din Washington la prețuri mult mai mari.
Cealaltă firmă este a ginerelui unui rege al asfaltului
Firma Citadina 98 Sa este din Galați și este controlată, indirect, de Corneliu Istrate, un rege al asfaltului care are o avere de peste 50 milioane euro. Acționariatul firmei este format din Bogdan Lefter (59% din pachetul de acțiuni), ginerele lui Corneliu Istrate, Mânzat Dinu Constantin (20%), directorul firmei, și Constantin Hartan, fost director al Navrom, compania de stat care se ocupă de transportul fluvial pe Dunăre. Asfaltările, întreținerea drumurilor, deszăpezirile și construcțiile, mai cu seamă din județele Vrancea, Galați, Brăila sau Constanța, reprezintă zona de interes a omului de afaceri.
De-a lungul vremii, presa locală din Vrancea a scris despre afacerile patronului de la Vega și Citadina cu mama baronului PSD de Vrancea, Marian Oprișan, însă informațiile nu sunt confirmate din surse oficiale.
În 2008, mama lui Oprișan ar fi vândut cu un milion de euro un teren către Anca și Bogdan Lefter, fiica și ginerele lui Corneliu Istrate, în condițiile în care firma Vega 93 a omului de afaceri avea încheiat un contract cu CJ Vrancea, condus pe atunci de Marian Oprișan. Ulterior, valoarea contractului pentru reabilitarea sediului prefecturii Putna (primăria veche) a fost dublată.
Articol răutăcios și tendențios.
Esența este că Selina a avut dreptate: față de cele 326 de milioane cât era atunci contractul acum CNAIR da 750 de milioane dar a mai pierdut 3 ani.
De fapt acești ani nu sunt pierduți de incompetenții de la CNAIR sunt in realitate costuri economice și sociale IMENSE pentru fraierii plătitori de taxe.
Rușine CNAIR!
Foarte interesant cum unii scapa de acuzatiile DNA
Jos statul mafiot român, votez GUVERN EUROPEAN
trăiască S.U.E.!
Buna ziua. Vedeti ca ați greșit in articol. Nu s-a semnat nimic, ci doar au fost desemnati castigatorii licitației. Exista de termen de 10 zile pentru contestații si dupa aia abia se poate semna.
Sunteți ziariști profesioniști, nu puteti gafa in așa hal.
Acestea, dacă sunt fapte murdare care pot fi dovedite, probabil, ar trebui să-i trezeasca pe români, dar, marea problemă a românilor este cu totul altă. După dezvaluiri imense privind delapidarea bugetului României, acordarea de privilegii fantastice unei minorități inculte, inutile intereselor României, înstrăinarea a tot ce are Romania mai de pret, coruptia pe față, marea problemă și intrebare este „Ce căuta românii in ziua alegerilor, in cabinele de VOT” ?. 99 % din cei de pe listele de candidați, nu reprezintă 100 % nimic care să-i apere pe români și interesele țării lor.
E o diferență între a semna contractul și a desemna un câștigător. Una scrie in titlul articolului, alta scrie in cuprinsul lui…
Capitalismul de cumatrie pzdistopeleist e pe val. Sa insurubat golaneala și parsivenia . Strutokamilele astea de hazna sunt pline de combinații. Au pus tara în cap și acu o pun în picioare capra ca să o ia prin spate. Katerinka de samsari politici ai psdpnlutc pdlpmpusr
Ceea ce ne spune autorul acestui articol este că Selina din punct de vedere tehnic a avut dreptate, soluția din SF era greșită și evident, un constructor cu coloana verticala nu construiește ceva care după aceeia se dărâmă…exemple avem destule
Tovarasu Grinda se grabeste sa finalizeze potlogariile lui Bombonel si Dottore Ponta ca sa intre in era Europeana a gangsteriilor bolsevicoase in EUROPA pentru ca Mama Rusia va fi o scroafa moarta in cotet pe plan mondial iar purceii vor trage din greu sa nu lesine mama Scroafa Rusia in mislocu drumului. !!!!!!!!
Daca poporul roman accepta pe toute este vina lor pentru ça si ei sunt vinovati.