Toți pasagerii zborului din 12 iulie al companiei aeriene Wizz AIR intenționează să dea în judecată compania, după ce 100 de turiști au fost lăsați în urmă pe Aeroportul din Bologna, Italia.
Acești oameni au fost nevoiți să se descurce pe cont propriu pentru a ajunge la Cluj, achitând sume considerabile pentru alte zboruri. În plus, au încercat să obțină despăgubiri pentru biletul achiziționat de la Wizz Air. Cu toate acestea, au fost surprinși să constate că pe site-ul companiei se arăta că zborul a fost efectuat cu succes, nefiind astfel eligibili pentru despăgubiri.
Pentru că surpriza a fost mare, oamenii au cerut explicații, iar Wizz AIR a conformat că nu se acordă nicio despăgubire, pentru că nu este vina companiei, fiind ”împrejurări excepționale, care nu au putut fi evitate în pofita adoptării tuturor măsurilor posibile”. Dincolo de acest limbaj de lemn, Wizz Air a explicat într-un răspuns trimis Știri de Cluj că ”zborul W4 3394 de la Bologna la Cluj-Napoca a fost anulat din cauze operaționale – un timp prelungit de așteptare, cauzat de lipsa de controlori de trafic aerian care alocă sloturile de decolare și aterizare combinat cu numărul mare de zboruri gestionat de aceștia, situație specifică sezonului de vară, foarte aglomerat, ceea ce a condus la expirarea timpului de zbor regulamentar al echipajului, o situație ce nu putea fi prevăzută”, precizează compania Wizz Air, scrie stiridecluj.ro.
Cu toate acestea, cei 100 de pasageri au fost informați în aeronavă, după îmbarcare, în timp ce așteptau decolarea, că avionul nu mai zboară pentru că piloții și-au depășit orele de zbor și sunt obosiți. ”Stewardul ne-a explicat că piloții au depășit orele de zbor și sunt obosiți. Păi, dacă știau că depășesc orele, de ce au mai zburat și de ce ne-au lăsat să stăm în avion.
Unii dintre oameni, care au mai pățit chestiuni de acest gen, au spus să nu ne dăm jos, pentru că vor fi nevoiți să decoleze. Oamenii s-au temut să nu fie probleme și am coborât cu toții, încă cei din cursa de București, paralelă cu zborul nostru, Bologna – București, au stat 3 ore pe pistă, azi-noapte, pentru că oamenii nu au vrut să coboare că nu au fost fraieri ca noi. Avionul de București a decolat”, ne-a spus atunci un turist. Se pare că oamenii aveau dreptate, pentru că avionul a plecat spre Cluj-Napoca gol.
Oamenii vor putea să obțină despăgubirile numai pe calea justiției. Wizz Air are sediul în malta, astfel că procesul va fi unul dificil.
De asemenea, Protecția Consumatorilor nu poate interveni tocmai pentru că firma are sediul în altă țară, un lucru absurd.
Citește și: UBB a înființat un centru academic de consultanță în Zalău
DE CE GUVERNUL NU INTERZICE WIZKAKA IN ROMANIA?
Daca zburau la Budapesta, nu se risca wizzu! „Acolo” nu se intampla asa ceva! Poate la Debrecen, …. dar nu cred! Asa, daca guvernul romaniei, nu ii „zboara” de pe aeroporturile romanesti o sa tot intinda coarda! Da voi romanii sunteti rabdatori! O sa asteptati sa vedeti daca se rupe si-i plesneste…. si o sa fiti multumiti! O sa vina altii sa vo traga si …. tot asa!