Adrian Dohotaru a postat pe o rețea de socializare că orașul Cluj-Napoca nu a mai reușit să-și lărgească infrastructura de tramvaie sau de trolee din 1980, iar liniile dedicate pentru transportul public se fac cu încetinitorul.
„În schimb, la altă scară, mai modestă, Reșița e singurul oraș din România care și-a reintrodus tramvaiul pe mai bine de 8 km de oraș cu 100 de milioane de euro, mai puțin decât costul exproprierilor pentru metrou. Timpul de execuție a reintroducerii tramvaiului cu un șantier imens, cu șine și garnituri noi, cu lucrări de asfaltare și modernizare la arterele principale din Reșița, a fost mai scurt decât toate studiile pentru metrou. Dacă făceam ca Reșița, exista deja tramvai între Florești și Cluj, poate și din Gilău, la pret de zeci de ori mai mic decât metroul, cu costuri mai mici de operare, fără șantiere mari, fără termene inexistente de finalizare. Îmi plac și detaliile pe care le văd, cum sunt mușchii care sunt verzi si la vreme gri”, a scris Adrian Dohotaru.
Totodată, Dohotaru a mai precizat că poluarea orașului nu e costul ‘modernizarii’, cum se spune la vârful administrației la nivel local sau județean, ci e costul capacității politice scăzute de a oferi alternative publice la traficul auto al mașinilor private, care ar trebui folosite mult mai ocazional decât frecvența zilnică de azi.
„Pentru șoferi: ideea pe termen scurt si mediu nu e de a renunța complet la mașină, ci de a nu o lăsa să ne conducă viețile și politicile de mobilitate, să o conducem doar la final de săptămână unde e dificil să ajungem cu transportul public”, a conchis Adrian Dohotaru.
Citește și: Planeta Crăciun este pentru cei bogați. Târgul din Piața Unirii s-a transformat într-un eveniment de lux în orașul de cinci stele