Ministerul Transporturilor dă undă verde pentru trenul metropolitan Cluj, care va fi realizat în parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

Pe site-ul ministerului a fost postat, în consultare publică, proiectul de Ordin al ministrului Transporturilor și Infrastructurii pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr.1448/2023 pentru aprobarea listei proiectelor analizate, aprobate și propuse spre implementare, potrivit prevederilor art. 112 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, precum și pentru mandatarea companiei naționale care administrează infrastructura feroviară pentru constituirea parteneriatelor și pentru încheierea protocoalelor de implementare a proiectelor.

Concret, prin acest proiect de act normativ se propune constituirea unui parteneriat între Municipiul Cluj-Napoca și CNCF CFR SA pentru proiectul de investiție „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții, Componenta 2. Tren metropolitan Cluj. Investiția se va desfășura în județul Cluj, pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale, și anume: municipiul Cluj-Napoca și comunele: Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu.

Trenul metropolitan Cluj va costa peste 170 de milioane de euro

Calea ferată formată din magistralele 300 și 401 străbate cea mai mare parte a principalului culoar de dezvoltare din jurul orașului Cluj-Napoca. Astfel, dezvoltarea unui sistem de transport metropolitan pe calea ferată ar reprezenta o soluție viabilă pentru peste 17.000 de locuitori, care ar putea accesa zona centrală a Municipiului Cluj-Napoca, în mai puțin de 30 de minute, se arată în Nota de fundamentare.

Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată, între Halta de mișcare Gârbău și Halta de mișcare Bonțida, cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare și presupune următoarele:

  1. a) Modernizarea unui număr de cinci planuri integrate de dezvoltare (PID) existente, fără lucrări, în 10 PID-uri și crearea unui număr de opt PID-uri noi;
  2. b) Realizarea infrastructurii rutiere și pietonale în Municipiul Cluj-Napoca;
  3. c) Modernizarea trecerilor la nivel existente;
  4. d) Achiziție de material rulant (șapte trenuri);
  5. e) Achiziție serviciu de transport public de călători, conform Contractului de Servicii Publice.

Lungimea traseului de tren metropolitan va fi de 48,8 km și pe traseu vor fi 23 de stații și o remiză. Valoarea estimativă a proiectului, fără TVA, este de 858.649.273,72 lei, echivalentul a peste 170 de milioane de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.