Problemele cu care municipiul Cluj-Napoca se confruntă zilnic, pare că se disipesc rapid când vine vorba de construcții noi. Bogătanul Călin Mitică vrea să aduca Clujul la un nivel new-yorkez, însă pare că închide ochii la haosul care se va instala în acea zonă, care oricum, este deja congestionată. Noul proiect presupune ridicarea unui bloc grandios de 27 de etaje, de unde clujenii vor putea admira traficul alarmant de dimineață!

De parcă zona din spatele Gării nu ar fi deja sufocată de toate proiectele care se materializează în zona respectivă, am încercat să ghicim cum anume se va remedia problema traficului care o va lua literalmente razna. Clujenii se plâng zilnic (dar zilnic!) de traficul terorizant al orașului nostru de 5 stele. Soluții nu s-au prea găsit, dar mai adăugăm o cărămidă la zidul de probleme.

Nu sfidăm grandiozitatea și frumusețea unui imobil cu 27 de etaje, de unde priveliștea ar arăta senzațional, dar trebuie să ne stăvilim foamea pentru betoane când avem de a face cu probleme de care toți ne plângem.

Construcția nu ar fi fost la fel de problematică în contextul construirii trenului metropolitan, care trece prin stația „Gara Cluj-Napoca”. Imaginându-ne că premiza „lași mașina, iei trenul” ar fi funcționat în rândul clujenilor și că aceștia ar fi traversat zona gării cu acest mijloc de transport, blocurile turn ar fi avut mai mult sens. Dar trecem de la povești la alte povești. Șansele sunt ca trenul metropolitan să circule pe aceleași șine ca și mult lăudatul metrou. În cazul în care trenul metropolitan o să apară în oraș, acest lucru nu se va realiza în 48 de luni așa cum precizează proiectul. Vom aștepta 10 ani pentru soluția salvatoare, timp în care, zgârie-norii și traficul infernal atașat lor, vor apărea.

Și odată cu el, o parcare vastă care va adăposti încă 1588 de mașini, care vor circula aproape zilnic în zonă. Suntem curioși cum acest aspect va fi rezolvat, având în vedere că nu avem acces la niciun studiu de trafic.

În spatele proiectului stă patronul Remarul 16 Februarie, Călin Mitică, un milionar clujean care vrea să construiască pe amplasamentul respectiv un proiect imobiliar care presupune și două blocuri turn. În ziua de azi, nu ești șmecher acreditat de Cluj, doar dacă ai și tu un bloc, două…cu cât mai înalte, cu atât mai bine.

Mitică are prieteni peste tot, dar iubește PNL-iștii, iar acest lucru reiese clar din strânsa prietenie cu Rareș Bogdan. Și nu ne referim doar la vacanțele din Turcia și petrecerile private la care apar împreună. Prietenie atât de strânsă, încât Călin Mitică a angajat-o pe nevasta dragului europarlamentar Rareș Bogdan drept consilier juridic la altă afacere de-al lui, Transferoviar Group. Job plătit bine, de altfel, căci conform declaraţiei de avere Florina Bogdan a încasat în anul 2023, un salariu de 11.000 de lei de la Transferoviar Group.

În această ecuație există și triunghiul „amoros” Rareș Bogdan- Emil Boc- Călin Mitică. Nu ne mai mirăm că Mitică este printre șmecherii care construiesc blocuri înalte de 100 de metri, deși limita din certificatul de urbanism impune, în această zonă, o limită de 20 de metri. Cu Boc să te ai bine, că răsar și zgârie-norii prin Cluj!

Alți prieteni „de suflet” a lui Călin Mitică pare să fie o altă PNL-istă, fiica lui Vasile Blaga, Agathe Cristina Rudeanu, dar și soțul ei Ionuț Rudeanu, care sunt angajații firmei Remarul 16 Februarie. Tovarășa Agatha este angajată din anul 2005 drept consilier la Remarul. Îndeplinește și funcția de director executiv la Axis Emergency, care, ce să vezi, are un contract de prestare de servicii cu Remarul. Călin Mitică pare că a materializat dragostea pentru PNL, formându-și o adevărată familie de liberali.

Alt aspect ciudat al proiectului constă în faptul că avizul de inițiere a fost eliberat în 2020, cu doi ani înaintea primirii certificatului de urbanism. Conform legii, obținerea avizelor și/ sau acordurilor în vederea aprobării planului urbanistic zonal se realizează ulterior inițierii elaborării acestei documentații de urbanism.

”Tema de proiect, stabilită de comun acord cu beneficiarul lucrării, este revitalizarea parțială a zonei industriale aparținând fabricii „Remarul 16 Februarie”. Punerea în valoare a acestui proiect va genera o resursă financiară consistentă de modernizare și derularea unui program investițional ambițios asupra fabricii Remarul 16 care-și restrânge activitatea în zona estică a parcelei studiate. Se propune reconversia funcțională a terenului prin restructurarea/ schimbarea destinației unității industriale, prin elaborarea unui PUZ, urmărindu-se atent studiul istoric realizat precum și integrarea de clădiri noi având funcțiuni mixte”, precizează arhitecții în documentele de pe site-ul municipalității, unde s-a lansat o consultare publică.

Citește și: https://gazetadecluj.ro/legea-a-devenit-lege-si-pentru-ducu-constructii-autoritatile-l-au-pus-pe-stop/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.