De mai bine de 15 ani, IKEA e pețită cu promisiuni fierbinți și visuri de măritiș de fiecare administrație care apare în fața Clujului. Ba chiar înainte de fiecare alegeri, mireasa IKEA promite că va face din oraș „acasă”, dar până acum n-a pus piciorul în „biserică”. În loc de inel, clujenii tot primesc câte un „mai vedem” plin de speranță, dar fără nicio certitudine. Hai să vedem cum s-a derulat telenovela IKEA – Cluj din 2008 până azi.

Începutul poveștii de iubire între Cluj și IKEA e chiar romantic, de parcă ar fi scos dintr-o telenovelă suedezo-transilvăneană. Era anul 2008 și, în vreme ce administrațiile locale încercau să fie pe val în fața alegătorilor, zvonurile că „vine IKEA” au început să se rostogolească. Unii ar zice că IKEA era la acel moment ca un sărut furat pe furiș; în toată nebunia campaniei electorale, Clujul visa deja la un viitor în care nu va mai trebui să dea fuga la București pentru mobilier.

Fast-forward la 2012: de data asta, IKEA era „în discuții serioase” cu orașul. Un zvon susține că urma să construiască nu doar un magazin, ci chiar o fabrică! Radu Moisin, cel mai recent cavaler al „petitului”, promitea un magazin până la sfârșitul anului. Până să apucăm să ne pregătim de nuntă, vestea a dispărut ca o raită printre rafturile magazinelor virtuale.

În 2016, totul părea mai promițător ca niciodată: IKEA a făcut un anunț „oficial” că se pregătește să pună piciorul la Cluj, Timișoara și Brașov. Vorbe mari, dar fără niciun angajament ferm. Un fel de „să vedem, să vedem, dacă merge relația.” Clujenii, puși pe gânduri, au mai sperat o dată, dar ce să vezi? IKEA n-a ajuns nicăieri, doar că planurile au fost, chipurile, „în desfășurare”.

În 2019, Clujul s-a mulțumit cu o ofertă redusă, ca un fel de „te iubesc, dar doar pe Facebook”. IKEA a adus un punct de colectare a comenzilor online. De magazin nici vorbă, dar clujenii puteau să comande de la distanță, cu un fel de „te iubesc la distanță”.

2022 a fost anul când IKEA părea încolțită de concurență. Mömax, rivalul austriac, a deschis un magazin lângă Vivo, iar Clujul a început să-și pună întrebări serioase. De ce nu vrea IKEA să se mărite cu Clujul? Poate îi place mai mult să stea pe „logodnă” și atât.

În 2024, din nou suntem în prag de „mare eveniment”: IKEA, marele absent, e în negocieri cu Iulius Group pentru un magazin la Carbochim. Toată lumea e sceptică. Rămâne de văzut dacă promisiunea de măritiș se va concretiza sau dacă IKEA va spune din nou, cu grație, „altădată, dragi clujeni.”

IKEA pare că e mireasa perfectă pentru Cluj, doar că fără inel. De fiecare dată când se apropie alegerile, promisiunile încep, iubirea răsare, dar până la altar nu s-a ajuns niciodată. Și cine știe, poate că într-o zi IKEA va spune „Da,” dar până atunci Clujul rămâne ca într-o relație complicată pe Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.