Marcel Ciolacu, candidatul PSD la Președinția României, pledează pentru investițiile masive în infrastructura României, inclusiv cele în dezvoltarea transportului feroviar pentru călători. O componentă important în acest sens o reprezintă transportul feroviar metropolitan extins în toată țara
Un astfel de proiect este în derulare deja la Cluj. Trenul metropolitan, care va face legătura între Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida, reprezintă o investiție de 1,14 miliarde de lei, bani care provin din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027, alocații de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, și fonduri de la bugetele locale.
Pe lângă accesul la locuri de muncă, dezvoltarea transportului feroviar metropolitan va reduce traficul rutier și poluarea, conform candidatului social-democrat la funcția supremă în stat.
“Creșterea accesului locuitorilor din proximitatea marilor orașe la locurile de muncă mai bine plătite din zonele urbane, reduce deficitul de forță de muncă al companiilor din aceste orașe.
Mai mult, introducerea transportului feroviar pe rute scurte, la tarife scăzute, va reduce semnificativ traficul rutier și, implicit, poluarea din zonele metropolitan și din interiorul centrelor urbane”, spune Marcel Ciolacu.
Trenuri noi, modern și sigure pentru călători
Candidatul PSD la prezidențiale, Marcel Ciolacu, arată că, până la finalul anului 2028 vor fi puse în circulație 128 de trenuri electrice noi, 71 de locomotive noi sau modernizate și 139 de vagoane noi.
Acestea vor circula cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră și cu un consum redus, între toate orașele mari de pe teritoriul național.
Un proiect major de investiții, recent aprobat, prevede conectarea marilor centre urbane prin transport feroviar modern.
”Cumpărăm 58 de trenuri electrice noi, o investiție de 3,3 miliarde de lei din bani europeni. 13 municipii reședință de județ vor fi interconectate, printre acestea fiind Brașov, Craiova, Brăila, Galați, Bacău, Focșani, Arad, Deva, Alba Iulia, Cluj-Napoca și Oradea”, a preciazt Marcel Ciolacu.
Valoarea contractelor este de 1,4 miliarde lei, respectiv 1,88 miliarde lei, iar trenurile trebuie livrate în 41 de luni. Ambele achiziții sunt finanțate din Programul Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat.
CMF 31240010