O nouă „ţeapă” îi paşte pe clujeni . Pliantul primit în poştă prin care clujenii sunt „avertizaţi” că pot câştiga 200 de lei plus un produs ascunde o înşelătorie grosolană . Practic, sunând la numărul înscris pe pliant, rişti să rămâi fără niciun leu din banii „câştigaţi”

„Acum e şansa ta… Te aşteaptă un premiu în valoare de 200 de RON. Răzuiţi casetele de mai sus; dacă aveţi trei imagini identice cu unul din produsele alăturate şi sunaţi la numărul 0903.900.900, cost apel 1,5 euro/minut + TVA, intraţi automat în posesia produsului respectiv. Surpriză!!! Dacă aţi participat la această promoţie, sunând la numărul afişat, în afara produsului obţinut, vi se garantează şi premiul în valoare de 200 RON”, aşa sună textul unui pliant distribuit în căsuţele poştale din tot oraşul. Îndemnul la câştig rapid poate duce însă la o factură de telefon care să depăşească câştigul.

Ţeapă?
Metodele prin care diverse persoane sau societăţi doresc să fraierească cetăţenii sunt multiple. Ultima găselniţă a „afaceriştilor” inventivi este una foarte simplă şi în aceeaşi măsură, eficientă. Astfel, pliantul cu pricina te îndeamnă să suni la un număr de telefon, adevărat, unul special cu suprataxă, dar câştigul este cât se poate de atrăgător, asta dacă nu cunoşti toate datele problemei. Pentru a verifica veridicitatea informaţiilor de pe respectivul pliant am încercat să sunăm la numărul cu pricina, dar din fericire pentru factura noastră telefonică, serviciul era indisponibil. Chiar şi aşa, este posibil să fi fost taxaţi pentru secundele în care am ascultat mesajul. Mai mult, pentru a afla exact de ce firma cu pricina dă bani şi produse pe gratis, fără a pretinde nimic în schimb, am încercat să sunăm la numărul înscris în dreptul firmei pe pagina electronică a Ministerului Finanţelor, dar telefonul cu pricina, unul de mobil, era tot timpul închis. Chiar dacă nu am reuşit să luăm legătura cu reprezentanţii firmei bucureştene, un ziar local din Constanţa a putut sta de vorbă cu operatorul angajat pentru a răspunde la numărul cu suprataxă. Ziariştii din Constanţa au relatat faptul că respectivul operator i-a ţinut la poveşti vreme de mai bine de 20 de minute, timp în care întrebările irelevante au curs gârlă. Făcând un calcul simplu, 20 de minute de discuţii cu operatorul de la Prime Share International te costa aproximativ 160 RON. Ori, după plata facturii telefonice, mai rămâi cu 40 de lei şi un ceas, care cel mai probabil după două săptămâni de folosire devine inutilizabil. Şi ca lucrurile să se complice, din cei 40 de lei rămaşi, „fericitul câştigător” trebuie să plătească şi taxele poştale pentru a intra în posesia „premiului”.   Altă situaţie ciudată este că toate cupoanele primite în cuttiile poştale din Cluj-Napoca sunt…câştigătoare. Şi mai ciudat este că toţi „câştigătorii” vor putea intra în posesia aceluiaşi premiu, adică a unui ceas. Din relatările ziarelor din judeţele unde firma Prime Share International a mai „acţionat”, ceasurile cu pricina sunt de foarte proastă calitate, iar valoarea lor nu depăşeşte 10 lei. O altă situaţie ciudată este că toate taloanele puse în poştă de către firma de distribuţie, relevă după răzuire, aceeaşi ordine a produselor, practic firma cu pricina nici măcar nu s-a chinuit să tragă la imprimantă mai multe variante de taloane. De asemenea, este ciudat de observat care este câştigul firmei cu pricina din această „afacere” în condiţiile în care ei sunt obligaţi să dea ceasuri şi bani.
Lefteri
Firma Prime Share Internaţional a fost fondată în 2006, iar obiectul de activitate este „Comerţul cu amănuntul prin corespondenţă”. Conform Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), Prime Share International SRL îi are ca asociaţi pe Zuică Vanini Mihai Lucian (95%) şi Zuică Gheorghe (5%), iar administrator este Olteanu Iuliana. În ultimul an fiscal, societatea Prime Share International nu a dus-o foarte bine din punct de vedere financiar. Astfel, în anul 2007 respectiva societate a avut o cifră de afaceri de 475.000 RON, datorii de aproximativ 521.000 RON şi  nu a înregistrat profit. În primul an de funcţionare, societatea bucureşteană a  avut cifră de afaceri de 199.000 de lei, cu un singur angajat, datorii de 105.000 de lei şi un profit net de 57.300 de lei.  Este curios cum o societate ca aceasta îşi poate permite să plătească premiul de 200 de lei plus obiectele câştigate, în condiţiile în care, practic, în ultimul an fiscal nu a înregistrat profit.

Augustin Stanciu

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.