Gazeta de Cluj va prezinta stadiul lucrarilor la linia de tramvai a municipiului Cluj-Napoca, unul dintre cele mai costisitoare proiecte ale municipalitaţii. Oficialii Primariei municipiului Cluj-Napoca au raspuns solicitarii adresate de catre reporterii ziarului, insa informaţiile furnizate nu sunt complete.
In ceea ce priveşte daca municipalitatea din Cluj-Napoca a respectat toate obligaţiile sale, respectiv daca a asigurat la timp resursele financiare, costurile eligibile, neeligibile, inclusiv costurile conexe proiectului, oficialii Primariei municipiului Cluj-Napoca au oferit urmatorul raspuns: „municipiul Cluj-Napoca a respectat toate obligaţiile sale, respectiv a asigurat la timp resursele financiare, costurile eligibile, neeligibile, inclusiv costurile conexe proiectului.”
Intrebaţi fiind care au fost rezultatele transmise pana in prezent municipalitaţii in
cadrul auditului efectuat de companiile Contabilitate, Expertiza Contabila,
Consultanţa, Audi şi Romcontexpert in cadrul contractului de audit atribuit
pe 26.07.2012 şi de ce a fost auditul acestui proiect licitat abia la mijocul
anului 2012, respectiv cand trebuia acest audit sa fie atribuit, oficialii municipalitaţii nu au dorit sa faca public niciun rezultat al acestui audit.
„Proiectele de “Modernizare linie tramvai pe ruta Manaştur-Piaţa Garii” şi Piaţa Garii-Bdul Muncii” – in municipiul Cluj-Napoca s-a facut cu respectarea instrucţiunilor şi termenilor de referinţa pentru achiziţionarea serviciilor de audit trasmise de AMPOR şi conform planului din cererea de finanţare”, arata oficialii municipalitaţii in raspunsul oferit redacţiei Gazeta de Cluj.
In ceea ce priveşte motivele fiecarei suplimentari la lucrarile pentru modernizarea liniei de tramvai pe ruta Piaţa Garii-Bulevardul Muncii şi de ce nu apar aceste suplimentari in caietul de sarcini iniţial, respectiv care au fost motivele pentru care aceste lucrari au fost aprobate de catre dirigintele de şantier, oficialii municipalitaţii au raspuns incomplet. „La contractul nr. 168458/15.06.2011 pentru lucrarile de “Modernizare linie tramvai pe tronsonul Piaţa Garii – B-dul Muncii – municipiul Cluj-Napoca” suplimentarea contractului iniţial s-a datorat: existenţei unor straturi necorespunzatoare compuse din argila galbuie plastica moale şi din umpluturi de material necoeziv in amestec cu moloz şi materiale organice rezultate din demolarea unor cladiri; existenţei unui tunel tehnologic cu doua compartimente ce traverseaza ampriza ambelor fire; lipsa tuburilor de protecţie pentru reţele(electrice, gaz, romtelecom, etc.) care subtraverseaza ampriza liniei de tramvai pe tronsonul Piaţa Garii-B-dul Muncii”, au aratat oficialii Primariei municipiului Cluj-Napoca.
In legatura cu data obţinerii avizelor de la Poliţie şi siguranţa circulaţiei, reprezentanţii Primariei municipiului Cluj-Napoca au marturisit in raspunsul oficial urmatorul lucru: „avizele de la poliţie nr.302631/04.07.2012 si nr.302678/04.07.2012. (n.r. lucrarile la tronsonul Piaţa Garii-Bulevardul Muncii au inceput pe 26.06.2012). Avizul de la Serviciul Siguranta Circulaţiei Urbane , Reţele Edilitare şi Transport Local nr.172561/26.10.2009(n.r. lucrarile la tronsonul Manaştur-Piaţa Garii au inceput pe 1 iulie 2011)”
Dalele de beton scoase in timpul construcţiei de linii sunt reutilizate de catre RATUC, conform raspunsului oferit de municipalitate in aceasta privinţa: „Materialele ce se recupereaza din demontarea linie de tramvai sunt gestionate
momentan de catre R.A.T.U.C., in calitate de administrator de reţea, conform H.G.B-nr.193/2006. Acestea se predau de catre Asocierea intre SWIETELSKY
Baugesellschaft m.b.H, ASTALROM SA, EURO CONSTRUCT TRADING ’98
SRL. pe baza de procese-verbale se depoziteaza
pe spaţii amenajate aflate in incinta triajului de tramvai de la cap linie Manaştur, in
incinta depoului de tramvaie de pe B-dul Muncii şi in incinta pepinierei Becaş a
R.A.D.P. Astfel din cele 2800 dale demontate (uzura 92%) pana in prezent stocate in depozitele menţionate, au fost valorificate pana in prezent 300 buc dale, operaţiunea fiind in derulare pentru cantitaţi mai mari, la ultimul preţ stablit.”
In ceea ce priveşte cu cat a crescut numarul de calatori, reprezentanţii primariei au oferit urmatoarele date: „pe ruta Manaştur-Piaţa Garii tramvaiul a fost pus in funcţiune in luna iulie 2012. La 6 luni de implementare parţiala a proiectului (finele anului 2012) rezulta o creştere a numarului tichetelor de calatorie vandute cu 2,25%”.
In legatura cu procentul care a fost recuperat din investiţia pentru tronsonul Manaştur Piaţa Garii, reprezentanţii autoritaţilor locale au comunicat ca „din obiectivul ”Modernizare linie tramvai pe tronsonul Manaştur – Piaţa Garii s-a
recuperat aproximativ 84% din valoarea investiţiei.”
La intrebarea legata de care este stadiul lucrarilor la tronsonul Piaţa Garii-Bulevardul Muncii şi cat la suta din lucrari au fost finalizate, respectiv care este graficul la momentul actual, oficialii Primariei municipiului Cluj-Napoca au oferit urmatorul raspuns: „Stadiul fizic al lucrarilor la data de 28.03.2013 pe tronsonul Piaţa Garii-B-dul Muncii – in municipiul Cluj-Napoca a fost de 58,36 %. Lucrarile pe tronsonul Piaţa Garii-Bulevardul Muncii – in municipiul Cluj-Napoca se vor finaliza in 15.06.2013, conform graficului de execuţie al lucrarilor respectat de antreprenor, neinregistrandu-se intarzieri”, conchid oficialii municipalitaţii.
Oficialii Primariei municipiului Cluj-Napoca au spus ca nu au fost construite staţii noi, iar in ceea ce priveşte cele 12 rampe de acces pentru persoanele cu dizabilitaţi a indicat spre urmatoarele locaţii: „Tronson Manaştur-Piaţa Garii – 14 peroane cu 12 rampe de acces persoane cu dizabilitaţi: P1 –str. Bucium; P2- str. Ravaşului; P3-str. Grigore Alexandrescu; P5-Pasaj Calvaria; P6-str. Popilor-stanga; P7-str. Plopilor-dreapta; P8-stadion –dreapta; P10-Opera Maghiara-stanga; P11-str. Bariţiu; P12-str. Horia-stanga; P12-str. Horia-dreapta”.
Proiectul iniţial prevedea amenajarea a 3.200 mp de spaţiu verde, iar oficialii Primariei municipiului Cluj-Napoca au aratat unde a fost acesta constituit. ” Tronson Manaştur – Piaţa Garii: nod Omega – 905,36 mp; nod Calvaria – 627,37 mp; Tronson Piaţa Garii-B-dul Muncii in zona intersecţiei strazii Caii Ferate cu str. Traian(zona Pasajului CF) – 320 mp.”
In ceea ce priveşte construcţia tuturor refugiilor, oficialii municipalitaţii clujene au parvenit redacţiei Gazeta de Cluj urmatorul raspuns: „refugiile se vor finaliza pana la 15.06.2013. In Piaţa Liebnik se va executa un refugiu nou”, arata oficialii Primariei municipiului Cluj-Napoca.
Tiberiu Hrihorciuc