Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) se pregateste de rezilierea contractului cu Bechtel, anuntata pentru 30 aprilie.

CNADNR intentioneaza sa achizitioneze „servicii de consultanta, asistenta si/sau reprezentare juridica in problemele juridice cu care se confrunta CNADNR”.

Printre criteriile pe care trebuie sa le indeplineasca avocatii pe care ii va selecta compania se numara experienta profesionala in reprezentare juridica in cel putin trei litigii arbitrale care decurg dintr-un contract de achizitie de lucrari publice in domeniul infrastructurii de transport, dupa cum reiese din caietul de sarcini.

Data deschiderii ofertelor a fost 11 aprilie, dar pana in prezent nu a fost anuntat un castigator.

Procedura este selectie de oferte, iar sursa de finantare o reprezinta veniturile proprii ale companiei.

Echipa de proiect care va fi selectata de CNADNR trebuie sa fie compusa din 10 avocati cu vechime de cel putin 10 ani de la data promovarii examenului de definitivat.

Onorariul orar unic per avocat va fi exprimat in euro. CNADNR intentioneaza sa incheie acordul-cadru pe o durata de patru ani.

„CNADNR are in derulare o serie de proiecte prioritare pentru a asigura dezvoltarea economica a Romaniei. Proiectele de infrastructura rutiera initiate de CNADNR sunt proiecte complexe. Implementarea proiectelor de infrasctructura rutiera genereaza situatii juridice pentru dezlegarea carora este necesara detinerea unor cunostinte juridice temeinice specializate in materia administrarii domeniului public si a derularii fondurilor publice”, isi motiveaza CNADNR intentia de a recurge la serviciile unor case de avocatura.

Compania a ajuns la concluzia ca nu are suficienti juristi care sa se ocupe de gestionarea proiectelor de infrastructura.

„Necesitatea angajarii unor forme de exercitare a profesiei de avocat este de netagaduit in conditiile in care executarea contractelor are un impact financiar considerabil asupra bugetului de stat. () Se constata ca CNADNR nu detine suficient personal de specialitate pentru gestionarea proiectelor de infrastructura rutiera si desfasurarea tuturor activitatilor avocatiale care sa asigure un nivel satisfacator”, se arata in caietul de sarcini.

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura Dan Sova a declarat, in mai multe randuri, ca statul roman va inceta, pana pe 30 aprilie, in mod amiabil sau in instanta, contractul pe care il are cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania.

„Pe 30 aprilie se incheie negocierile cu Bechtel. Atunci vom sti daca ne intelegem cu privire la modalitatea de inchidere a contractului sau daca avem pozitii divergente. Indiferent de situatie, ea va fi prezentata Guvernului si facuta publica. Dupa 30 aprilie, vom incepe procedurile pentru a concesiona cele 9 tronsoane”, a spus recent Dan Sova.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.