Intr-un comunicat remis presei, Dan Matei Agathon, Presedintele Federatiei Patronatului de Turism si Servicii, arata ca turismul romanesc duce lipsa acuta a unui brand care sa il promoveze, iar evitarea brandului Dracula este o greseala deoarece pe plan mondial, aceasta e cea mai cunoscuta legenda despre Romania.

„Chiar dacă mai există încă reticențe pe plan intern față de promovarea românesc nu va cuceri piața internațională fără exploatarea mitului Dracula, orice alte tehnici de promovare am încerca. De aceea, construirea unui circuit al castelelor legate de mitul lui Dracula constituie o încercare de recuperare a profitabilității unei legende pe nedrept ignorate și marginalizate.

Chiar dacă mai există încă reticențe pe plan intern față de promovarea turismului românesc pe baza brandului Dracula, adevărul este că România nu a avut și nu va avea niciodată o altă legendă turistică mondială atât de cunoscută și de atractivă precum aceasta.

Sper să nu mai fie nevoie de alți zece ani pentru ca mitul Dracula să ajungă să fie acceptat și folosit ca atare în calitatea lui de magnet pentru turiștii străini. Ar fi o altă decadă pierdută pentru turismul românesc în ceea ce privește potențialul său internațional.

Mitul Dracula nu mai are nevoie de mult de România, pentru că a fost preluat profesionist de industria de la Hollywood, precum și de operatorii de turism pragmatici din Marea Britanie sau din țările Asiei de Sud-Est pentru care s-a transformat într-o industrie de miliarde de euro. România, în schimb, are nevoie mai mult ca niciodată de mitul Dracula pentru a ieși din izolaționismul său turistic contemplativ, fiind o țară care șade pe un munte de aur al promovării gratuite la nivel internațional pe care refuză cu obstinație să-l folosească, spre propria sa pierdere.

Dan Matei Agathon

Preşedinte

Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS)”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.