Lupta politică înainte de alegeri a ieșit în drum, la propriu. Politicienii clujeni se folosesc de starea deplorabilă a orașului pentru a se faulta reciproc, iar rezultatul este că toți vociferează, însă nimeni nu face ceva. Una dintre cele mai importante artere din oraș, Calea Turzii, se află în cadrul unor lucrări de modernizare. Ministrul clujean pentru dialog Social, Aurelia Cristea, spune că firma angajată de primărie să facă lucrările nu respectă proiectul tehnic. Aproape monosilabic, reprezentanții firmei de casă a PDL-ului, SC Diferit, spun că nu e nici o problemă.

 

Clujenii l-au angajat în funcția de primar pe Emil Boc pentru a administra orașul, iar lucrurile sunt scăpate de sub control. O persoană care își sprijină deciziile pe un minim simț critic s-ar declara depășită de situație și ar renunța la aceste sarcini. Ultima ”năzbâtie” a lui Boc este că a plătit o firmă de casă a PDL-ului să modernizeze strada Calea Turzii, însă lucrările nu respectă proiectul tehnic. Conform Aureliei Cristea, ministrul delegat pentru Dialog Social, firma angajată să facă lucrările de modernizare pe una dintre cele mai importante artere din oraș nu respectă proiectul tehnic. Concret, în loc de trei benzi pe fiecare sens de mers și pistă pentru bicicliști, pe Calea Turzii se construiesc două sensuri de circulație și un trotuar.

”În şedinţele Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism, domnul primar Emil Boc le impune clujenilor, persoane fizice sau agenţi economici, să respecte prevederile noului PUG. Totuşi, de la această “regulă de aur” a urbanismului clujean sunt exceptate tocmai firmele care realizează lucrări importante pe domeniul public. Şi sunt plătite din banii clujenilor. Mă refer aici la reabilitarea şoselei Calea Turzii, cea mai importantă cale de acces în oraş. Emil Boc fie nu ştie cum arată în proiectul noului PUG această cale de acces, fie pur şi simplu nu-i pasă că Primăria cheltuieşte bani pe o lucrare neconformă, care va da multă bătaie de cap clujenilor. E o bătaie de joc!Nu este prima dată când PSD Cluj-Napoca semnalează această situaţie. Până acum Emil Boc nu a catadicsit să răspundă. Eu îi urez mult succes pentru când va trebui să explice clujenilor de ce Calea Turzii e mereu blocată, de ce staţiile de autobus gâtuiesc circulaţia, de ce nu există pistă de bicicletă şi de ce s-au plătit atâţia bani pe un proiect greşit”, a declarat Cristea. Ea a mai declarat că, potrivit proiectului, Calea Turzii ar trebui să aibă trei benzi de circulaţie pe sens, pistă de biciclete şi un culoar despărţitor între benzile de circulaţie. Pe de altă parte, reprezentanții SC Diferit spun că nu este nici o problemă referitoare la punerea în practică a proiectului tehnic. ”Nu pot comenta acuzațiile acestea. Proiectul tehnic este respectat”, a declarat telefonic un reprezentant al SC Diferit.

 

Clienții la Boc

Contractul obținut pentru modernizarea de pe Calea Turzii este de aproximativ 22 de milioane de lei și implică lucrări din sensul giratoriu din Piața Cipariu până la intersecția cu strada Făgetului. SC Diferit este compania care a fost contractată să facă aceste lucrări este o societate care face parte din clientela politică a primăriei clujene. Este administrată de Grigore Vădean şi îi are ca asociaţi pe soţii Denisa şi Nicolae Petrini, fost inginer în cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj.

această firmă lucrează pe Calea Turzii în asociere cu Kiat, o altă firmă ”crescută” de contractele atribuite de Emil Boc. Aceste două societăți au primit contracte și de la fostul primar, Sorin Apostu, condamnat definitiv pentru acte de corupție.

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, SC Kiat Group Construct SRL, care îi are ca asociaţi pe Atalay Deniz, Ahmet Selcuk Kiraz, Yigit Berk Atalay, Tamer Atalay şi Mustafa Bekar (care este şi administratorul societăţii) a câştigat, în asociere cu SC Diferit SRL, la sfârşitul anului 2010, un contract de 600 de milioane de lei (150 milioane euro), în urma unei licitaţii organizate de Primăria Cluj-Napoca, pentru lucrări de reparaţii, întreţinere, reabilitare, servicii de proiectare pentru străzi modernizate/nemodernizate din municipiu.

 

O lume minunată pentru licitații

Tamer Atalay este şi administrator al King Industrial Enterprises, firmă care a primit de la municipalitatea clujeană 30 de milioane de lei pentru amenajarea unor locuri de joacă. De asemenea, King Industrial Enterprises a primit mai multe contracte şi de la Primăria sectorului 3, pentru amenajarea unui loc de joacă în Parcul Titan şi „pentru execuţia unor fântâni la Piaţa Unirii“. Legătura dintre turci şi români o face Liliana Călin, o cunoștință apropiată de-a lui Emil Boc, care pe vremea atribuirii contractelor pentru spaţiile de joacă din oraş figura ca asociat la SC King Industrial Enterprises. Aceeaşi firmă a fost favorizată şi de fostul şef al Inspectoratului Şcolar Judetean Cluj, Titiana Zlătior, care, înainte de a pleca din funcție, a emis în teritoriu o circulară în care propunea directorilor de şcoli din judeţ să apeleze pentru diferite servicii la SC King Industrial Enterprises. Coincidenţa face ca primarul Sectorului 3, Liviu Negoiţă, să fi fost asociat cu turcul Tamer Atalay, într-o societatea care a fost dizolvată, SC Kora Edil. Tamer Atalay este şi preşedintele Consiliului de Conducere al Camerei de Comerţ şi Industrie România-Turcia.

 

Lili cu ”teddy bear”

Potrivit presei tabloide, Liliana Călin a devenit cunoscută din momentul în care a petrecut o noapte împreună cu președintele PDL, Emil Boc. Paparazii de la Cancan a surprins-o pe aceasta intrând noaptea în locuința lui Emil Boc și părăsind-o dimineața. Ea face parte din cel mai înalt cerc al politicii democrat-liberale, fiind apropriată de Adrian Videanu și Gheorghe Liviu Negoiță, care a lucrat cu Atalay Tamer în cadrul societății Kora Edil până în 2003, fiind cenzorul societății.

 

Boc spune că PSD-iștii umblă pe benzi imaginare

”Cei de la PSD sunt pe sensul greșit ei. Îi invit să vadă ce au votat în Consiliul Local și îi asigur că ceea ce au votat se pune în practică. Nu a fost niciodată un proiect cu trei benzi de circulație pe Calea Turzii. Este ceea ce s-a votat cu acest square, pe centru, cu două benzi, cu pistă de biciclete. Nici nu se pot pune trei benzi! Pe Calea Turzii, 1 octombrie este termenul final pentru toată lucrarea de acolo, de jos și până sus. Depindem de cei de la Electrica, pentru că acolo lucrează și ei și cei de la CFO. Termenul este de finalizare în integralitate a lucrărilor până în 1 octombrie. Deocamdată, cu o ușoară întârziere, lucrările sunt în grafic. Acum lucrăm împreună cu Electrica pentru a construi sensul giratoriu de la Bună Ziua, care este un sens vital pentru ceea ce înseamnă Zorilor și Calea Turzii, urmând ca apoi să fie finalizate în totalitate lucrările și în partea superioară și în partea inferioară”, a declarat Boc într-o conferință de presă.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.