Șase din cele 40 de autobuze articulate noi au fost puse de astăzi în circulaţie pe mai multe rute din Cluj-Napoca. Celelalte autobuze vor intra în circulaţie pe măsură ce vor fi înmatriculate, anunta reprezentantii primariei clujene.

Autobuzele au fost livrate de firma Solaris Bus&Coach Polonia, conform contractului încheiat cu municipalitatea în valoare de 49.626.600 lei fără TVA (faţă de valoarea estimată de 50.720.000 lei fără TVA).

 

Caracteristici tehnice:

  • Corespund tuturor normelor europene în domeniu
  • capacitate de transport 143 călători, 43 de locuri pe scaune, 4 scaune cu accesibilitate uşoară pentru persoanele cu dizabilităţi motorii şi persoane în vârstă
  • dimensiuni – lungimea 18 m, lăţimea 2,55 m şi înălţimea maximă 3,25 m
  • durata de utilizare este de 15 ani
  • 8 camere de luat vederi montate în interior şi exterior – în scopul identificării eventualelor acte de vandalism şi asigurării siguranţei circulaţiei
  • sunt prevăzute cu podea complet coborâtă, au rampă de îmbarcat cărucioare pentru persoanele cu dizabilităţi
  • uşi automate cu protecţie antistrivire, posibilitate de acţionare din interior şi exterior în caz de urgenţă, cu posibilitate de numărare a călătorilor la urcare şi coborâre. Autobuzul nu pleacă de pe loc cu uşile deschise
  • instalaţie de numărare a călătorilor
  • instalaţie de măsurare a consumului de carburant
  • sistem de climatizare (încălzire, răcire, aer condiţionat, ventilaţie) atât pentru şofer, cât şi pentru pasageri
  • sistem electronic luminos de informare a călătorilor (afişaj cu LED –uri) în interior şi exterior şi sonor în interior
  • scheletul caroseriei e executat din oţel inoxidabil
  • partea din faţă şi spate a caroseriei, executate din materiale compozite rezistente la coroziune
  • panourile laterale ale caroseriei sunt executate din tablă de aluminiu
  • motor diesel tip DAF MX-11 240 H1 (240Kw), norma de poluare EURO VI
  • Radio CD
  • Sistem automat de taxare compatibil cu cel care se implementează în Cluj-Napoca
  • sunt prevăzute cu computer de bord pentru gestiune, diagnosticare şi management al vehiculului care colectează, înmagazinează şi transmite datele privind activitatea autobuzului
  • localizare prin GPS, echipament compatibil cu cel existent deja în CTP
  • garanţia pentru întreg autobuzul este de 3 ani sau 180.000 de km
  • garanţia pentru caroserie şi covor podea 8 ani
  • garanţia pentru sistemul de informare călători 10 ani.

 

1 COMENTARIU

  1. Oare autobuzele factue la Brasov nu erau bune? De ce cumparam autobuze din Polonia iar autoturismele pentru institutiile publice nu sunt marci romanesti, doar avem doua fabric de masini in Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.