Termenul de săptămâna trecută al procesului în care fostul director al Inspectoratului de Stat pentru Control în Traficul Rutier (ISCTR), Inspectoratul Teritorial 4, Rareș Pop este judecat în baza unui dosar instrumentat de Direcția Națională Anticorupție (DNA), a adus în prim plan argumentele acuzatului, prin care acesta încearcă să-și dovedească nevinovăția.

Magistratul Nora Boiciuc a ascultat pe parcursul unei ședințe care s-a prelungit peste șase ore punctul de vedere al lui Rareș Pop în legătură cu acuzațiile care i se aduc. Acesta a discutat în fața instanței, în cazul fiecărui cap de acuzare formulat de DNA Cluj, felul în care s-au petrecut evenimentele descrise de procuror în rechizitoriu din punctul său de vedere.

 

Judecătorul a deschis ședința prin citirea rechizitoriului, în care DNA a formulat acuzații de abuz în serviciu în formă continuată, peste 40 de acte materiale, incompatibilitate, fals intelectual, șantaj, luare de mită sau difuzare de informații care nu sunt destinate publicității. Acesta a fost acuzat că și-a folosit poziția de șef teritorial al ISCTR pentru a interveni asupra inspectorilor din subordine în vederea favorizării unor cunoștințe, dar și că ar fi primit bani de la patronul Fany pentru a-i ajuta firma în eventualitatea unor controale sau că ar fi fost incompatibil datorită afacerilor familiei sale în domeniul auto.

 

Firma, mutată pe numele soției

 

Rareș Pop a arătat că este șef al ISCTR din vara anului 2012, când a candidat pentru această poziție la București. Activitatea sa dinainte de această angajare a fost exclusiv în mediul privat. Pop l-a avut drept concurent atunci chiar pe unul din martorii din acest proces. După numirea în funcție, acesta a transferat toate părțile sociale din firmele deținute către soția sa, iar declarațiile din rechizitoriu ale martorilor audiați de procurorii conduși de Elena Botezan arată că nu a recomandat niciodată firmelor transportatoare serviciile acestor societăți. ”Clienții firmelor soției mele sunt clienți din 2004 și au rămas clienți și după numirea mea în funcție, dar și după arestarea mea”, a spus Pop, arătând că nu și-a folosit poziția de șef ISCTR pentru a obține beneficii materiale prin afacerea familiei.

 

Acesta a demontat și acuzațiile conform cărora a oferit protecție unor societăți comerciale care activează în domeniul transporturilor. De exemplu, în ceea ce privește firma Ben&Ben, Rareș Pop a spus că l-a cunoscut pe patronul acesteia abia în arestul IPJ, astfel că nu avea cum să îi favorizeze societatea. O altă companie de pe lista DNA, din Suceava, a fost verificată de inspectorii ISCTR din zona Bistrița în mod repetat, motiv pentru care patronul s-a plâns șefului teritorial de la Cluj, și s-a dovedit că acesta a fost într-adevăr amendat pe nedrept cel puțin o dată, dat fiind că 90% din activitatea firmei sale se desfășura în afara României. În ceea ce privește o a treia societate pentru care Pop ar fi intervenit, aceasta transporta material lemnos din Maramureș în Alba, dar singurii inspectori care au considerat în mod repetat că nu respectă regulile sunt tot cei de la Bistrița.

 

Au amendat copiii care merg kilometri pe jos la școală

 

Cea mai interesantă este speța acuzațiilor de șantaj, care, după expunerea întregii povești de către Rareș Pop începe să se șubrezească. Acesta povestește că în 27 martie 2013, Călin Corodea l-a sunat pentru a-i spune că Decebal Popa și Viorel Rusu, inspectori ISCTR din Alba, au aplicat o amendă prea mare școlii din Bistra. Aceștia au reclamat, la autovehiculul de transport elevi, lipsa unui tahograf și a limitatorului de viteză.

Rareș Pop, considerând că este vorba de un serviciu social, prestat în favoarea unor copii care altfel ar trebui să meargă kilometri întregi pe jos, i-a spus lui Corodea că inspectorii ar fi trebuit să dea numai un termen de remediere a problemelor și să le explice cum ar putea să își schimbe statutul, obținând o licență de transport regulat în locul celei de transport în cont propriu, cu un traseu desemnat de Consiliul Județan Cluj.

Cei doi inspectori au ales totuși să amendeze școala în urma unor discuții aprinse cu directoarea acesteia, dar reacțiile nu au întârziat să apară. Prefectul de Alba, Gheorghe Feneșel, a telefonat pentru a se plânge de abuzul inspectorilor, iar Corodea a promis că va formula un raport în legătură cu cele întâmplate și va cere reevaluarea inspectorilor. Raport depus la ISCTR abia la luni după arestarea lui Pop, și nu a doua zi, cum a promis.

 

Inspectorii au forțat legislația

 

Pop a comunicat celor cu care a vorbit în această speță că după părerea sa inspectorii au forțat legislația, dat fiind că mașina nu era în trafic și, în plus, avea RAR-ul făcut la șase luni, așa cum cere legea, deci cei de la registru puteau să semnalizeze inadvertențele între ceea ce prevăd actele normative și dotările mașinii. Și șeful poliției rutiere din Alba a considerat că e un abuz, dat fiind că mașina, prin construcție, putea circula cu 50 km/h, iar limita leaglă e de 100.

”Am purtat convorbiri telefonice cu Corodea la nivel instituțional, din care am înțeles că se simte presat de prefectul de Alba, și nu de mine. Ministrul Transporturilor Dan Șova a cerut explicații legat de ceea ce s-a întâmplat la Bistra, și am fost contactat de șeful meu de la București Ștefan Dorin pentru a nominaliza pe altcineva în locul lui Corodea”, a spus Pop.

Acesta a subliniat că schimbarea lui Corodea a fost un ordin venit de sus, iar cel care l-a înlocuit, Sorinel Nagy, a fost nominalizat de la centru, chiar dacă propunerea trebuia redactată de Rareș Pop. ”Nu l-am ameninșat niciodată pe Corodea, ne-am văzut doar de două ori, și de fiecare dată am avut discuții normale cu acesta. Acuzația de șantaj nu este reală, nu am avut motivația să fac acest lucru vis a vis de Corodea”, a declarat Rareș Pop în fața instanței.

 

Cititi in editia print a Gazetei de Cluj marturia INTEGRALA a lui Rares Pop in fata instantei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.