Cluj Napoca Capitala Tineretului în 2015 dezamăgește în luna februarie. Pe calendarul celor de la Federația Share, care coordonează evenimentele, apar 13 zile fără niciun eveniment în februarie. Aproape jumătate din zilele celei de-a doua luni a nului nu este marcată pe calendarul celor de la Federația Share. Acest lucru nu înseamnă că în Cluj-Napoca nu se întâmplă nimic în acele zile. Cu siguranță tinerii își găsesc activități în fiecare zi, doar că acest lucru dovedește încă o dată eficiența programului realizat de cei de la Share.
Reamintim că Primăria Cluj-Napoca investește în Capitala Tineretului milioane de lei, Guvernul mai investește alte milioane de lei, iar mediul privat sponsorizează și ei cu sume considerabile. Luând spre exemplu evenimentele de astăzi postate pe site-ul clujlife.com, cel mai important portal cultural din județul Cluj, aceștia au 30 de manifestări față de niciuna pe site-ul cluj2015.eu, pagina oficială a Capitalei Tineretului.
Citește pe aceeași temă și:
Cluj-Napoca, Capitala Tineretului în 2015, are dublați banii de cultură
Oficialii de la Capitala Tineretului ne mărturisesc că ei sunt în contact permanent cu multe instituții și organizatori, de la Teatrul Național și până la organizatorii expoziției ”Secretele Egiptului” de la complexul de birouri ”The Office.”
”Spre deosebire de website-urile de evenimente precum ClujLife, website-ul cluj2015.eu promoveaza proiecte si initiative care au loc la Cluj-Napoca in 2015 si pe care initiatorii decid sa le expuna celor interesati de Capitala Europeana a Tineretului. Spre deosebire de celelalte website-uri sau platforme de promovare de petreceri si evenimente, pe cluj2015.eu fiecare organizator trebuie sa isi introduca singur proiectele”, a declarat pentru gazetadecluj.ro Diana Apan, purtătoarea de cuvânt de la Capitala Tineretului.
Capitala Tineretului, „facilitatorul” care nu facilitează
Purtătorul de cuvânt de la Capitala Tineretului a continuat să ne explice că rolul lor este doar a unei interfețe. Faptul că site-ul cluj2015.eu nu reușește să faciliteze legătura dintre organizatorii de evenimente și publicul țintă este înngrijorător. Putem doar spera că evoluția acestui proiect să fie una benefică pentru comunitatea clujeană într-un termen cât mai scurt.
”Noi urmarim sa promovam in primul rand proiectele care vizeaza tinerii. Acesta este grupul tinta principal. Platforma respectiva este in acelasi timp un instrument care sa ne ajute sa ne exercitam rolul de facilitator. Ceea ce difera fundamental de o platforma de evenimente, cum e clujlife.com sau platforma de publishing”, a explicat Diana Apan.
Mai citește și:
Clujul primește un milion de lei pentru Capitala Europeană a Tineretului
Organizatorii de evenimente au fost interesați să își promoveze în schimb manifestările organizate în luna martie, unde doar două zile sunt fără calendar. Așteptăm să vedem evoluția calendarului pe decursul anului 2015 și putem doar spera că organizatorii de evenimente nu se vor trezi în decembrie 2015 când va fi prea târziu. Oricum, acest calendar va rămâne și în anii următori promit organizatorii.