Potrivit unui studiu internaţional, elevii români copiază, absentează nemotivat și întârzie mai puțin decât cei din alte peste 30 de state. Studiul a relevat, totodată, că actele de vandalism, agresare și intimidare a colegilor și furturile sunt la un nivel mai scăzut în școlile românești.
Din datele comunicate în cadrul studiului rezultă că întârzierea la şcoală este apreciată la 29% în România, faţă de 52% media internaţională, absenţele nemotivate – 30%, faţă de 39% media europeană, copiatul – 5%, faţă de 13%, actele de vandalism şi furturile – 2%, față de 4%, intimidarea sau agresiunea verbală între elevi – 9%, față de 16%, rănirea fizică provocată de violenţele între elevi – 1%, faţă de 2%, intimidarea sau agresiunea verbală asupra profesorilor sau personalului – 0%, față de 3%, și deţinerea sau consumul de droguri şi de alcool – 0%, faţă de 1% media internaţională.
Studiul Internaţional privind Procesul de Predare-Învăţare TALIS 2013 s-a desfăşurat sub egida Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi este cel mai mare studiu internaţional centrat pe cercetarea mediului educaţional. România a participat pentru prima dată la acest studiu, în cel de al doilea ciclu, desfăşurat în perioada 2011-2013.În România, la activitatea de pretestare a chestionarelor TALIS au fost selectaţi să participe 803 profesori din 40 de şcoli. În etapa principală a studiului, în care au fost administrate chestionarele, au fost selectate să participe la studiu 197 de şcoli pentru nivelul de învăţământ gimnazial şi 147 de şcoli pentru opţiunea PISA-link.
De asemenea, au fost selectaţi să participe la studiu 3.370 de profesori dintre cei care predau în cele 197 de şcoli din eşantionul pentru învăţământ gimnazial şi 3.341 de profesori dintre cei care predau în cele 147 de şcoli participante la studiul PISA. Rezultatele studiului au fost publicate de OCDE şi sunt prezentate şi de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.