Construcţia Uzinei de automobile începea în anul 1966, la Mioveni, în judeţul Argeş, iar doi ani mai târziu, în urma semnării unui contract de licenţă intre Renault si statul roman, demara fabricarea primului model Dacia 1100. Primul model produs la Mioveni, o berlină cu tractiune şi motor pe spate, a fost, de fapt, un Renault 8 pentru care francezii furnizau, în baza contractului de licenţă, părţile componente ale modelului, iar românii le asamblau.
Astfel, în urmă cu exact 47 de ani, pe porţile uzinei de la Mioveni ieşea prima Dacie produsă în România. „20 august a reprezentat un eveniment extraordinar pentru cei care lucrau în uzină şi un eveniment naţional de mare importanţă. Era data la care, oficial, în România se producea primul autoturism în serie pentru persoane. Dacia 1100 era net superioară celorlalte autoturisme din parcul naţional de la acea vreme, foarte restrâns de altfel (românii conduceau, atunci, Trabant, Moskvich, Skoda etc). Producerea Daciei 1100 a reprezentat un salt tehnologic naţional imens şi o erupţie de speranţă pentru toţi românii care îşi doreau o maşină“, a declarat, pentru „Adevărul“, Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, cel sub ochii căruia s-a scris istoria uzinei, pentru care a lucrat ca şef de atelier, inginer-şef, director tehnic şi director general (1990-2002).

Citeste mai mult: adev.ro/ntcsqg

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.