Touareg este numele unui neam din înfierbântatul deşert Sahara, cu o bogată tradiţie. Supranumiţi Cavalerii Deşertului, tuaregii sunt renumiţi pentru mândria, inteligenţa şi demnitatea lor şi, nu în ultimul rând, pentru capaciatea de a se adapta la diferitele condiţii de viaţă. De aceea, naşii au ales acest nume la naşterea viitoarei “limuzine” off-road Volkswagen, stăpâna drumurilor.

Un asemenea Cavaler au putut vedea orădenii săptămâna trecută la salonul auto D&C, când li s-a prezentat noul produs ce poartă semnătura firmei Volkswagen – Touareg, SUV de lux off-road.
“Anul trecut s-a declanşat numărătoarea inversă pentru cea de-a treia fază a ofensivei produselor de clasă superioară a firmei gemane Volkswagen: după sportivul Passat W8 şi inovativul Phaeton, următorul model care trece linia de start este modelul all Touareg. Un off-road pur sânge şi, de ce nu, o limuzină de lux, ce încântă în primul rând prin liniile elegante, dar, în acelaşi timp, pline de robusteţe. A conduce un astfel de automobil însemnă a nu mai fi pus în situaţia de a decide între tehnologia on-road de vârf şi calităţile extreme de off-road. Specificul Touareg-ului constă în tracţiunea integrală permanentă, reglată electronic, în mecanisme de rulare cu braţ oscilant transversal dublu, în funcţie de versiunea de motorizare “standard” cu suspensie pneumatică integrală cu amortizoare reglate electronic, bine “asezonată” cu motoare puternice de cinci, şase, opt şi zece cilindri. Ca să nu mai vorbim de confortul excelent pentru trasee lungi, precum şi de design-ul interior elegant-progresiv”, declara cu mândrie nedisimulată Radu Cărăban, director la D&C Oradea.
Caroseria zincată, autoportantă, cu patru uşi, atinge cele mai înalte valori de rigiditate. Acestea nu corespund numai condiţiilor off-road extreme, ci constituie, în acelaşi timp, fundamentul nivelului calitativ şi de confort specific modelului. Proiectarea spaţiului interior în stilul modelului Phaeton subliniază poziţionarea ca automobil de clasa superioară cu un spectru larg de dotări remarcabile. Scaune de lux, volan multifuncţional şi instalaţie de aer condiţionat separată pentru toţi pasagerii (şi pentru cei ce călătoresc în spate), creează premisele unei călătorii extrem de confortabile. Dotarea standard a automobilului  cu air-bag-uri frontale, laterale şi cortină, tetiere active pentru scaunele din faţă, precum şi centurile în trei puncte pe toate scaunele, subliniază înaltul standard de siguranţă pasivă.
“Constructorul german a oferit mai multe variante de motorizare de 3,2 litri-V6, şi 4,2 litri–V8 pe benzină, precum şi TDI de 2,5 litri şi 5,0 litri. Astfel, maşina este dotă cu cel mai puternic motor Diesel din lume montat vreodată pe un automobil cu injecţie directă: sistemul pompă-injector şi două turbocompresoare, cu o putere de 230 KW/331CP, ce dezvoltă un cuplu impresionant de 750 Nm la 1800 de rot/min. Toate acestea pentru ca off-road-ul nostru să poată urca pante de 45 de grade. Sau pentru ca el să poată traversa râuri cu adâncime de 58 de cm”, a precizat Sorin David, cel de al doilea “tătic” al D&C Oradea.

Noul Cordoba, fiul vântului

“Prin această lansare oficială, ce are loc la Oradea, când inaugurăm noului model Cordoba, compania Iberica Auto, ţine să reîmprospăteze imaginea Seat pe plan local, imagine ce prinde contur prin numărul din ce în ce mai mare de maşini Seat din oraşul nostru. După ce şi-a sărbătorit a 50-a aniversare ca marcă şi a 20-a aniversare în cadrul grupului VW, Seat lansează acest nou concept, o berlină în trei volume ce continuă linia inovatoare, elegantă şi sportivă inaugurată anul trecut de Ibiza şi Cupra R. Astfel, direcţia aleasă de Seat este de-acum clară, ea având în vizor clientul rafinat, cu înclinaţii sportive care îşi doreşte o maşină frumoasă fiabilă şi economică. Noul design, motoarele puternice şi calităţile execuţiei, i-au impresionat pe cumpărătorii din România, cifrele vânzării arătând o creştere continuă”, a mai precizat Căraban.
Spiritul sportiv şi delicateţea se îmbină perfect la Cordoba, noul sedan în patru portiere crescut din sudoarea celor mai talentaţi stilişti. Acum, el este mai spaţios, ampatamentul a crescut cu 17 mm şi ecartamentul este mai mare cu 58 de mm, iar portbagajul a ajuns la 485 litri. Şasiul agil împreună cu DSR (control dinamic al direcţiei) combină ingenios reglajul suspensiilor, geometria terenului de rulare şi controlul electronic al servodirecţiei care se adaptează stilului de condus şi condiţiilor de drum. Se asigură, astfel un răspuns precis la comenzi şi o manevrabilitate excelentă, mărind siguranţa şi confortul pasagerilor.
“Noul Cordoba se deosebeşte atât de precedesorii săi, cât şi de rivali, aducând o dovadă în plus că Seat a evoluat devenind o companie focalizată pe design şi spirit sportiv. Liniile dominante ale modelelor concept Salsa şi Tango exprimă şi ele perfect sloganul Seat – “Auto emocion”- a mai adăugat Sorin David.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.