Sursa foto: Ziar de Cluj

Un pod provizoriu, construit in Bonțida, s-a rupt, la doar câteva zile după ce acesta a fost instalat. Oamenii din zonă au criticat modul în care podul a fost construit, dar cu toate acestea, Șeful CJ Cluj, Alin Tișe, a precizat clar că acesta nu a fost pentru traficul rutier.

Podul din Bonțida a fost demolat și va fi refăcut în integralitate. Între timp, locuitorii comunei sunt sfătuiți să folosească rute alternative stabilite de autorități. Însă, aceștia au folosit și un pod provizoriu amenajat peste Someșul Mic de către constructor, deși, potrivit șefului Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, podul nu este destinat circulației. Iar faptul că acest pod s-a crăpat a creat panică pe rețelele de socializare.

În momentul de față, accesul în Bontida (centru) se poate face prin Jucu (drumul Gădălinului) și prin Rascruci traseul peste podul din metal (pentru mașini pana la 3,5 tone).

„Podul respectiv este o componentă a fazei doi din drumul Bistriței. Podul vechi a fost demolat integral pentru că acum se reface în integralitate, așa este proiectul european. Ne-am dorit să refacm un pod de la zero, nu să-l cârpim pe cel vechi. Și atunci, acel pod vechi a fost demolat, iar în locul lui am stabilit împreună cu Poliția Rutieră și Primăria Bonțida două rute alternative pentru cetățenii comunei Bonțida. Rutele alternative despre care vă vorbesc sunt rute stabilite și aprobate de Poliție, nicidecum nu sunt rute pe care oamenii să le stabilească singuri. Această rută alternativă a fost gândită pe traseul Cluj-Jucu-Bonțida, pentru cei care vin din Cluj-Napoca fără să aibă kilometri semnificativi în plus: de la Cluj, prin Jucu spre Bonțida e ruta A, iar ruta B pentru cei care vin din Dej și vor să intre în Bonțida este prin Fundătura și Răscruci, și vor ajunge în comună, cu diferență nesemnificativă de kilometri”, a explicat Alin Tișe într-o intervenție la un post de radio.

Șeful CJ Cluj a mai susținut că podul cu probleme este „problema constructorului”, fiindcă acesta a fost realizat ca să-i ajute pe muncitori la refacerea mai rapidă a vechiului pod.

„Podul despre care vorbiți dumneavoastră, care e construit de constructor, este un pod tehnologic provizoriu, de șantier. E făcut de constructor pentru a-și facilita lui și urgenta munca la refacerea podului vechi. Cu alte cuvinte, constructorul, pentru a scurta traseele și pentru a putea face mai repede podul vechi și-a stabilit și construit acest pod provizoriu pe care-l folosesc ei, ca pod tehnologic. Acest pod nu este destinat traficului, pentru a fi folosit de cetățenii din comuna Bonțida, tocmai pentru că nu e un pod aprobat. Nu e autorizat. Este un pod cu destinație de șantier și atunci răspunsul e simplu: oamenii trebuie să folosească ruta alternativă pe care am stabilit-o, iar constructorul are problema lui să-și gestioneze acest pod tehnologic, neautorizat, provizoriu, peste care se vor duce materiale de construcții ca să se termine mai repede podul vechi”, a spus Alin Tișe.

Alin Tișe a declarat, în cadrul emisiunii radio, că probabil constructorul nu a semnalizat destul de bine zona, ca oamenii să știe că nu au voie să circule pe pod:

„Nu a fost niciodată aprobat. Eu nu exclud că anumiți cetățeni au urcat pe podul acesta, probabil, neștiind situația. Am cerut constructorului să oprească automat, să pună barieră sau ceva din ce să rezulte că nu poți circula. Deși toată lumea știa acolo în Bonțida că acel pod nu este final, toată lumea știe că podul final vi fi cel pe care-l construim de la zero, acum. Dar o să fie mulți mai atenți cei de la firma de construcții și dacă într-adevăr au fost situații în care oamenii au folosit podul înseamnă că nu fost suficient de bine puse indicatoarele sau oamenii, realmente, nu au văzut această interdicție. Ei nu au nicio vină aici, e posibil să fi avut semnalistica insuficientă”, a mai explicat Alin Tișe.

Citește și: ANPC a văzut doar o parte din mizeriile ținute sub preș în Piața Mărăști. Jucăria lui Pocol se scaldă în nereguli

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.