Consiliul Județean Cluj a emis, într-un final, certificatul de urbanism al viitorului metrou din Cluj-Napoca.

Conform MonitoruldeCluj, viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de km și va număra 19 stații subterane și un depou subteran. Dintre acestea, 14 stații vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est și vor deservi principalele puncte de interes.  

„E un proiect de maximă importanță atât pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană cât și pentru întreg județul. Tocmai de aceea, realizarea metroului va beneficia de sprijinul constant al Consiliului Județean, astfel încât să devină realitate cât mai curând”, a declarat președintele CJ Cluj, Alin Tișe.

Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial din Florești – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Metroul a întâmpinat probleme din cauza unui bulgăre de sare

Metroul din Cluj-Napoca întâmpină primele probleme din cauza unui bulgăre de sare care a fost descoperit pe traseul stabilit inițial. Proiectul Metroului a început în 2020 și are 11 ani la dispoziție pentru a fi terminat, dar planurile au fost date peste cap încă de la primele proiecții. Specialiștii au descoperit că, în zona Podului IRA, există un zăcământ important de sare, iar traseul magistralei ar putea să fie schimbat.

Zona Podului IRA este unul dintre cele mai importante puncte din proiectul metroului. Conform proiectului, în zona respectivă va fi făcută legătura între metrou și trenul metropolitan care ar urma să ducă până la Aeroportul din Cluj.

Edilul Clujului nu crede că un bulgăre de sare poate împiedica construirea metroului în Cluj-Napoca și așteaptă soluții pentru a rezolva problema.

„Experţii, în acest moment analizează toate soluţiile şi vă pot asigura că există soluţii, acum 50 de ani omul a ajuns pe Lună, acum a ajuns pe Marte, vă daţi seama că se va putea face un metrou chiar dacă întâlneşte un bulgăre de sare în cale.”, a declarat Emil Boc pentru Știrile ProTV.

Geologii avertizează însă că un astfel de zăcământ de sare poate pune mari probleme metroului și trebuie analizată cu mare atenție. De altfel, săpăturile în zonele cu un asemenea zăcământ de sare vor fi mult mai costisitoare și prețul final al proiectului ar putea crește simțitor.

Citește și: Zidul de sprijin de la Parcul Tineretului – Pădurea Clujenilor începe să se deterioreze

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.